ابزار رایگان وبلاگ

وجود میکروبها بروری آلات موسیقی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

تحقیقات نشان می دهد اگر شما اجازه نواختن ساز خود را به کسی بدهید چیزی بیش از موسیقی را به اشتراک گذاشته اید.ارگانیسم های بیماری زا مدت ها بعد از نواختن موسیقی بر روی این آلات باقی می مانند .این تحقیق از سوی دانشگاه Tuftsبوستون برروی 20 عدد فلوت،کلارینت و ساکسیفون صورت گرفته است.انواع میکروب های مختلفی در دهان انسان یافت می شود که هیچ مشکلی را ایجاد نمی نمایند .اما برخی از میکروب ها که راه خود را به دهان باز می نمایند باعث ایجاد عفونت در گلو می گردند.این مطالعه نشان داده که میکروب های شایع به مدت 3 روز در کلارینت و ساکسیفون باقی می مانند درحالیکه این مدت برای فلوت کوتاهتر می باشد.لوی و مارشال  شروع به جمع آوری چند میکروب بیماری زا، از جمله استرپتوکوک و  مطالعه در زیر میکروسکوپ، نمودند. باکتری استرپتوکوک باعث عفونت استرپی گلوو دیگر بیماری های جدی و برخی از مسمومیت های غذایی توسط باکتری استافیلوکوکوس ایجاد میشود.با توجه به این تحقیق افرادی که از دستگاه موسیقی مشترک استفاده می نمایند خود را درمعرض خطر ابتلا به بیماری(میکروب منتقل شده به آلت موسیقی توسط آخرین فرد)قرار می دهند.

پس نباید فراموش کردکه بعد و قبل از استفاده از چنین وسایلی نسبت به ضد عفونی و تمیز کردن مناسب آنها اقدام لازم را انجام داد.

جندی شاپور البرز

By Stephen Ornes / June 7, 2011



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           

درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان