ابزار رایگان وبلاگ

اجساد چند صد تن از قربانیان کشتار سربرنیتسا دفن شدند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

Bosnians carry coffins of 409 newly identified victims of the 1995 Srebrenica massacre in the Potocari Memorial Center, near Srebrenica July 11, 2013. REUTERS/Dado Ruvic

مراسم تدفین اجساد شمار دیگری از قربانیان کشتار سربرنیتسا برگزار شده است. روز پنجشنبه، ٢٠ تیر (٩ ژوئن)، هزاران تن از مردم بوسنی با حضور در سربرنیتسا، در مراسم خاکسپاری اجساد بیش از چهارصد تن از قربانیان کشتار سال ١٩٩٥ در این شهر شرکت کردند.

در جریان جنگ استقلال بوسنی در دهه ١٩٩٠، گروهی از نیروهای صرب، پس از اشغال سربرنیتسا، به منظور پاکسازی قومی، چند هزار تن از مسلمانان را، که اکثرا از مردان و پسران ساکن این شهر و مناطق اطراف آن بودند، به قتل رساندند.شمار قربانیان این کشتار را بیش از هشت هزار تن ذکر کرده‌اند.

این کشتار در حالی روی داد که مسلمانان سربرنیتسا قرار بود تحت حفاظت نیروهای سازمان ملل قرار داشته باشند.این شهر در منطقه‌ای قرار داشت که سازمان ملل در سال ١٩٩٣ آن را استحفاظی بین المللی اعلام کرده بود اما هنگام حمله نیروهای صرب، تنها یک واحد چند صد نفری از صلح‌بانان‌هلندی در این شهر مستقر بودند.در مراسم روز پنجشنبه، خانواده‌های شماری از قربانیان این کشتار حضور داشتند.

در میان قربانیانی که اجسادشان در این گورستان دفن شد، بیش از چهل پسر نوجوان و یک نوزاد هم بودند. ظاهرا این نوزاد هنگامی متولد شده بود که کشتار مردان شهر در جریان بود.دبیرکل وقت سازمان ملل، کشتار سربرنیتسا را فجیع‌ترین مورد نسل کشی از زمان جنگ دوم جهانی به بعد توصیف کرد.

bbc news



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

manije
ساعت1:10---22 تير 1392
وای از جنگ....

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان