ابزار رایگان وبلاگ

خرید و فروش داروهای تقلبی؛ تجارتی جهانی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

داروی ضد درد حاوی گچ، دارو لاغری حاوی آرسنیک و داروی افزایش قدرت جنسی پر از آب. خرید و فروش داروهای تقلبی مرگبار در سرتاسر دنیا در حال افزایش است و به یک جنایت سازمان یافته تبدیل شده است.متقلبان دارو با فروش داروهای تقلبی سالانه در سرتاسر دنیا در آمدهای میلیاردی به جیب می‌زنند. آنها اجناس خود را بیشتر در اینترنت یا زیر میزی به فروش می‌رسانند. این داروها اکثرا بدون تاثیر هستند، اما در مواردی می‌توانند خطرناک و کشنده باشند. تنها در قاره آفریقا سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر جان خود را به دلیل استفاده از داروهای تقلبی مالاریا و سل از دست می‌دهند.

کشف بیش از یک میلیون داروی تقلبی در آلمان

خرید و فروش داروهای تقلبی در سرتاسر دنیا در حال افزایش است؛ همچنین در کشور آلمان. به گفته روت هالیتی، مامور اداره گمرک شهر کلن، در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ گمرک آلمان بیش از یک میلیون داروی تقلبی، از جمله قرص، پودر و آمپول، کشف کرده است.

تولید این داروها معمولا در سرتاسر دنیا در آزمایشگاه‌هایی در حیات خلوت یا در پارکینگ خودرو‌ها صورت می‌گیرد. اما بیشتر این مکان‌ها در کشورهای آسیای شرقی هستند. از طریق فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان محموله‌های زیادی وارد می‌شوند که از کشورهای غیر اروپایی می‌آیند. در آنجا ماموران گمرک سالانه حدود ۹۰ تن پست هوایی مورد بازرسی قرار می‌گیرند. آنها نخست یک نگاه کلی به بسته‌ها می‌‌اندازند، اما اگر در بسته‌ای دارویی مشکوک دیدند، مواد داخل آن را در آزمایشگاه بررسی می‌کنند.

در سطح جنایات سازمان‌یافته

افرادی که با داروهای تقلبی تجارت می‌کنند، کلاهبرداران کوچکی نیستند. در حال حاضر خرید و فروش داروهای تقلبی تبدیل به یک تجارت جهانی و برنامه ریزی شده است. روت هالیتی می‌گوید: «این چیزی است که ما تنها از جنایات سازمان یافته خرید و فروش مواد مخدر می‌شناسیم.»

مقررات اتحادیه اروپا برای مقابله با متقلبان دارو

برای مقابله با شبکه جهانی خلافکاران، ادارات امنیتی ۱۰۰ کشور مختلف در سال جاری به مدت یک هفته حمل و نقل بین‌المللی را زیر نظر گرفتند. در این کنترل، حدود ۲۰۰ فرد منظنون دستگیر شدند.
 اتحادیه اروپا نیز برای مقابله با خرید و فروش داروهای تقلبی در سال ۲۰۱۰ مقرراتی را تعیین کرد. بر اساس آن، قرار است که از سال ۲۰۱۷ به بعد هر دارویی یک کد امنیتی داشته باشد. بدین طریق می‌توان دارو و تولید کننده را شناسایی کرد.

اما مشکل اینجاست که این مقررات شامل داروهایی که در اینترنت خرید و فروش می‌شوند، نمی‌شود. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، از هر دو دارویی که در اینترنت به فروش می‌رسد، یکی تقلبی است.

مدفوع موش و مواد سمی در این داروها

داروهای قلبی، داروی کاهش‌دهنده فشار خون و حتی داروی ضد ایدز از جمله این داورها هستند. این داروهای تقلبی اکثرا در شرایط شدیدا غیربهداشتی تولید می‌شوند. برای مثال در برخی از آنها حتی مدفوع موش پیدا می‌شود. تولید کنند‌ه‌ها حتی آنقدر بی‌رحم هستند که از سر لاقیدی مواد سمی نیز به آنها می‌افزایند.

یکی از موارد وحشتناک در این‌باره در کشور نیجر رخ داده بود. سازمان بهداشت جهانی خبر داد که در اواسط سال‌های ۹۰ در این کشور حدود ۲۵۰۰ نفر پس از استفاده از داروی تقلبی واکسن مننژیت، جان خود را از دست دادند.

 

DW.DE



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان