ابزار رایگان وبلاگ

دومین قسمت فیلم ۳۰۰ صدرنشین جدول فروش سینماها (جعلی دیگر از تاریخ ما)
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

دومین قسمت از فیلم سینمایی "۳۰۰" در نخستین هفته نمایش در آمریکا و کانادا نزدیک به ۴۵ میلیون دلار فروش داشته و موفق به کسب رتبه نخست در جدول فروش فیلم‌ها شده است. عنوان این قسمت "۳۰۰: ظهور یک امپراتوری" است. این فیلم روایتگر داستان نبرد تاریخی میان ایرانیان و یونانیان است و ماجرای آن در یونان باستان می‌گذرد.

فیلم ۳۰۰ بر پایه داستان مصوری به همین نام اثر فرانک میلر ساخته شده است. نمایش قسمت نخست این فیلم در سال ۲۰۰۷ با اعتراض گسترده‌ی ایرانیان روبرو شد که آن را تحریف تاریخ دانستند و بر این باور بودند که در این فیلم چهره‌ای غیرواقعی و خشن از ایرانی‌ها به نمایش درآمده است.

در "ظهور یک امپراتوری" سالیوان استیپلتون هنرپیشه استرالیایی در نقش تمیستوکل، سردار پرنفوذ یونانی و اوا گرین هنرپیشه و مدل فرانسوی در نقش آرتمیس، فرمانده نیروی دریایی خشایارشاه بازی کرده‌‌اند.

جف گلداستاین، از مدیران کمپانی برادران وارنر، فروش بالای این فیلم را تاکنون "فراتر از انتظارات" خوانده است. به گفته او، سازندگان فیلم فروش هفته نخست آن را میان ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار تخمین می‌زدند و "فکر می‌کردیم اگر بتوانیم در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار فروش کنیم، وضعیت خوبی خواهیم داشت."

"ظهور یک امپراتوری" تا کنون از فروش در ۵۸ کشور دیگر (به جز آمریکا و کانادا) ۸۸ میلیون دلار نصیب تهیه‌کنندگان کرده است. به گفته کمپانی برادران وارنر‌، انتظار می‌رود که نمایش نسخه آی مکس نیز جداگانه ۱۲ میلیون دلار فروش داشته باشد.

dw.de

نمی دانم تا کی باید شاهد نمایش جعلی تاریخ خودمان و بصورت کاملا جانبدارانه  در فیلم های هالیوودی باشیم.خوب تعجبی ندارد، وقتی خودمان اهمیتی برای تاریخ و هنر و فرهنگمان قائل نباشیم باید شاهد سریالی شدن ماجرا و پرفروش شدن آن باشیم .واقعا فیلم سازان و هنر سینمای ما با این همه ادعا توان ساختن بردهای تاریخی ما در برابر رومیها ،یو نانیان و ... را ندارد تا جایی که باید شاهد باشیم که مواردی که هرودوت به دروغ یا واقعیت به خورد همگان داده است، هم به بدترین شکل ممکن تحریف و به خورد تمام جهان و خودمان داده شود.مگر ما آریو برزین،یوتاب و امسال او را در تاریخمان نداشته ایم؟ مگر سلطان جلالدین خوارزم شاه و ... را نداشته ایم؟با این همه اساطیر و تاریخ غنی با حسرت باید بر پرده سینما چشم بدوزیم ؟



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان