ابزار رایگان وبلاگ

ظاهرافراد تاثیری در موفقیت شغلی آنها ندارد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مردم گاهی از روی چهره دیگران در باره آنها قضاوت می کنند و تفاوتهایِ ظاهریِ فاحش در چهره، بلافاصله بر این قضاوتها تأثیر می گذارد.

پروژه «اهمیت ظاهر» بخشی از برنامه لئوناردو داوینچیِ کمیسیون اروپاست. این طرح بر اهمیت گوناگونی و تفاوتهای ظاهری افراد تاکید دارد و هدفش این است به آموزگاران و مشاوران تربیتی بیاموزد چگونه به جوانانی که چهره یا ظاهری متفاوت دارند، کمک کنند تا بر ترسهایشان فائق آیند.

مارتین پرسون مسئول هماهنگ کننده طرح «اهمیت ظاهر»است و می گوید: «ما به کسی که اعتماد به نفس ندارد یا عیب ظاهری آشکاری در چهره اش دارد، مهارت های اجتماعی می آموزیم. به او یاد می دهیم چگونه با دیگران ارتباطی برقرار کنند که او را همان طور که هست بشناسند.» 

الکساندریا بارکر، دختری است که با ظاهری متفاوت، با لبان و کام شکافته یعنی ضایعه معروف به لب شکری به دنیا آمده است. حمایت خانواده و جراحی های ترمیمی مسئله این «تفاوت نمایان» را برای این دانشجوی روانپزشکی حل کرده است. او در حال حاضر بر روی این تفاوتهای ظاهری کار می کند.

الکساندریا می گوید: «برای این نوع افراد برقرارکردن رابطه با دیگران مشکل است زیرا اعتماد به نفسشان کم است. در نتیجه بسختی دوست پیدا می کنند و نمی توانند مثل بقیه تفریح کنند و از چیزهای ساده لذت ببرند. ترس دارند که به سراغ شغل هایی مثل فروشندگی یا کار در رستوران بروند. دوستانی داشتم که صددرصد از این نوع شغل ها فرار می کردند چون نگران واکنش مشتری ها بودند. آنها متصدی کار در انبار می شوند تا همیشه در انتهای مغازه و دور از انظار باشند.»

در مرکز تحقیقاتی بریستول بازیِ نمایشی وجود دارد که در آن از بیننده خواسته می شود که شغل و نوع فعالیت افرادی را که نمی شناسند، بر اساس شکل ظاهری آنها حدس بزنند. بنابر نتایج این بازی، تأثیرات ناشی از ظاهر افراد بسیار گسترده تر از آن است که تاکنون گمان رفته است.

نیکول پاراسکوا، در این مرکز تحقیقاتی می گوید:«اخیرا بررسی هایی انجام دادیم که ۷۷ هزار نفر در بریتانیا را شامل می شد و دریافتیم که ۶۰ درصد مردان و زنان بین ۱۸ تا ۲۷ سال از شکل ظاهری خود شرمگین هستند. دریافتیم کودکان ۵ ساله ای هستند که نگران چاقی یا تناسب اندامشان اند و فکر می کنند که برای تغییر شکل ظاهری خود باید رژیم غذایی بگیرند.»

وی درمورد تاثیر رسانه ها بر شکل گیری الگوها و معیارهای غالب ظاهری می گوید: «کودکان نمی توانند از فشار و تأثیر رسانه ها در امان بمانند. از سنین کم در برنامه های تلویزیونی چشمشان به دیدن افراد جذاب عادت می کند. رسانه ها به شکل مداوم به آنها نشان می دهد که باید چگونه باشند.»
  تفاوتهای ظاهری و کاهش اعتماد به نفس در جوانان سبب می شود که آنها در یافتن شغل به مشکب برخورد کنند. مارتین پرسون می گوید: «چهل درصد دانش آموزان در کلاس دست بلند نمی کنند تا توجه کسی را جلب نکنند. به این دلیل که از ظاهر خودشان مطمئن نیستند و اعتماد به نفس ندارند. در وضعیت امروز بازار کار اروپا یافتن کار برای جوانان بسیار مشکل است. اگرمشکلات ظاهری هم داشته باشید، شغل پیدا کردن برایتان از این هم مشکل تر می شود.»
 
هدف طرح «اهمیت ظاهر»این است که به افراد کمک کند اعتماد به نفس خود را بیابند و خود را همانگونه که هستند، بپذیرند. هماهنگ کننده این پروژه می گوید که افراد با تفاوتهای ظاهری باید به مدارسی بروند که در آنها آموزگاران و مشاوران تربیتی آگاه به مشکلات باشند. در این صورت خواهند توانست از این موانع عبور کنند و در نهایت، در یافتن شغل مورد نظر خود، بخت بیشتری خواهند داشت.

euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان