ابزار رایگان وبلاگ

با اعلام نتایج نظر سنجی در بریتانیا :شکاف در اتحادیه اروپا و بریتانیا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی


با خاتمه شمارش آرا مشخص شده است رای دهندگان بریتانیایی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای داده اند. 48 درصد رای دهندگان به ادامه عضویت و 52 درصد به خروج از اتحادیه رای داده‌اند.واکنش های اولیه اروپائیان نسبت به نتیجه همه پرسی حاکی از ناباوری بوده است. 


نتیجه همه پرسی در بریتانیا باعث ابهام در مورد اینده اتحادیه اروپا و توانمندی اقتصادی آن نیز شده است. نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا هم 3.1درصد کاهش یافته و به 1.1021 یورو در برابر یک دلار رسیده است.


نتیجه همه‌ پرسی باعث کاهشی بیش از 9 درصد در نرخ برابری پوند در برابر دلار آمریکا شده است. نرخ برابری پوند که شامگاه گذشته 1.50 در برابر دلار بود به 1.34 تنزل کرده است.


توزیع جغرافیایی آرا در سطح بریتانیا یکسان نبوده است. اکثر رای دهندگان در اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند در حالیکه در بقیه بریتانیا، اکثریت خواستار خروج از اتحادیه بوده اند.

نیکلا استرجن، وزیر اول اسکاتلند، گفته است که نتیجه همه پرسی نشان می دهد که "اکثر مردم کشورش" خواهان عضویت در اتحادیه اروپا هستند. برخی ناظران این اظهارات به تصمیم به برگزاری همه پرسی دیگری در مورد استقلال اسکاتلند از بریتانیا تعبیر کرده اند.بازار سهام در ژاپن کار خود را با سقوط چشمگیر آغاز کرد.


در ژاپن ارزش سهام تا هشت درصد سقوط کرد و معاملات مدتی متوقف شد.


نتیجه‌ همه‌پرسی بریتانیا به افت ارزش پوند منجر شده و ارزش پوند به زیر ۱.۴ دلار رسیده است.

بهای پوند نسبت به دلار به سطحی سقوط کرده که از سال ۱۹۸۵ بی سابقه است.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان