ابزار رایگان وبلاگ

پیت‌آنگوی، جراح پلاستیک و حامل مشعل المپیک ریو درگذشت
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

ایو پیت‌آنگوی، یکی از مشهورترین جراحان زیبایی جهان، در سن ۹۰ سالگی با زندگی وداع گفت. او که در برزیل به دنیا آمده بود، یک روز پیش از مرگ مشعل بازی‌های المپیک را در جریان افتتاحیه این رویداد بزرگ ورزشی حمل کرده بود.

ایو پیت‌‌آنگوی روز شنبه (۶ اوت/ ۱۶ مرداد) در خانه‌اش در شهر ریو دو ژانیرو دچار حمله قلبی شد و در سن ۹۰ سالگی چشم از جهان فروبست.

مهارت پیت‌آنگوی در جراحی زیبایی موجب شد تا برزیل به یکی از مقاصد اصلی مشتریان مشهور و ثروتمند تبدیل شود. البته او در مخفی نگاه‌داشتن هویت مشتریانش که هم از دنیای سرگرمی و هم از دنیای سیاست بودند، حساسیت زیادی به خرج می‌داد. او به قدری در کارش موفق بود که لقب "جراح ستاره‌ها" را به او داده بودند.

پیت‌آنگوی به رغم شهرت و ثروت فراوان بیماران کم‌‌بضاعت را نیز به طور رایگان ویزیت می‌کرد.

او در سال‌های نخست فعالیتش به عنوان جراح زیبایی، بخشی را در بیمارستان محل کارش برای درمان بیماران کم‌بضاعت به وجود آورد.

پس از چندی بیمارستان‌های دیگر نیز از این مدل پیروی کرده و به این ترتیب خدمات درمانی رایگان را در اختیار بیماران کم‌درآمدی قرار دادند که نیاز به جراحی پلاستیک‌های پرهزینه داشتند.

پیت‌آنگوی در سال ۱۹۶۱ در جریان آتش‌سوزی مهیبی که در ریو رخ داد، به کمک مصدومان شتافت و همراه با چند تن از همکارانش داوطلبانه به مدت سه روز و سه شب قربانیان این حادثه را که متحمل آسیب‌های جدی شده بودند، تحت عمل جراحی قرار داد. در این آتش‌سوزی بیش از ۵۰۰ نفر که بیشتر آنان کودک بودند، جان خود را از دست دادند.

پیت‌آنگوی اعتقاد داشت که جراحی زیبایی نیز می‌تواند همانند روانکاوی موانع درونی انسان‌ها را از میان برداشته و برای آنان کمک بزرگی باشد. او تأکید می‌کرد، تغییرات ظاهری می‌توانند گام مؤثری در افزایش اعتماد به نفس در انسان‌ها بردارند.

پیت‌آنگوی جراحان بسیاری را تربیت کرد و مقالات متعددی به قلم او در نشریات تخصصی به چاپ رسیدند.

این جراح شهیر برزیلی یک روز پیش از مرگ، در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته بود، مشعل بازی‌های المپیک ریو را برای مسافتی حمل کرد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان