ابزار رایگان وبلاگ

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

طول بال بزرگ‌ترین هواپیمای جهان که ساخت شرکت استراتولانچ است به ۱۱۷ متر می رسد؛

این در حالی است که طول بال ایرباس ۳۸۰ که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است تقریبا ۸۰ متر است. این هواپیمای بزرگ شش موتور دارد که ساخت  شرکت پرت اند ویتنی است. پرت اند ویتنی از قوی‌ترین سازندگان موتور هواپیما در جهان است که تنها شرکت جنرال الکتریک می‌تواند با آن رقابت کند.

موتور استفاده شده در این هواپیمای غول پیکر PW4000 نام دارد. دو موتور شبیه این مدل، در دوربردترین هواپیما جهان (بوئینگ ۷۷۷ ) به کار گرفته شده است.

طراحی بدنه این هواپیما هم کمی غیرمعمول است، دو بدنه در این هواپیما استفاده شده و میانه هواپیما هم خالی است؛ اما چرا ؟

چند ماه قبل از طرحی مشابه برای وی‌اس‌اس یونیتی استفاده شده بود. شرکت ویرجین گلکتیک قصد دارد با وی‌اس‌اس یونیتی سفر تفریحی به فضا را آغاز کند. این هواپیما به مرز فضا هم نزدیک شده بود. وی‌اس‌اس یونیتی توسط وایت‌نایت‌تو حمل می‌شود. این هواپیما شبیه هواپیمای ساخته شده توسط شرکت استراتولانچ (بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ) است.

شرکت استراتولانچ همانند شرکت ویرجین گلکتیک قصد دارد با این هواپیما فضاپیماهای آینده را تا ارتفاع بالایی حمل کند. این هواپیما می‌تواند تا ارتفاع ۱۷ هزارپایی اوج بگیرد. پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر، فضاپیما جدا و با روشن کردن راکت‌های خود راهی فضا می‌شود.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان