ابزار رایگان وبلاگ

ساخت دست مصنوعی پیشرفته که قادر به تایپ است!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

 

getty-719.jpg

پدری که شش سال پیش یکی از دستان خود را در حادثه‌ای از دست داده بود، اکنون با یک دست مصنوعی دارای فناوری پیشرفته می‌تواند حتی تایپ کرده و اجسام را احساس کند.

 به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نیگل اکلاند 53 ساله از یک دست مکانیکی فیبر کربن شبیه به ترمیناتور برخوردار شده که می‌تواند با حرکات بخش بالایی بازوی خود آن را کنترل کند.این دست مصنوعی جدید bebionic3 که در بند انگشتان آن از آلومینیوم و آلیاژ استفاده شده، مانند یک دست واقعی در واکنش به حرکات بازوی نیگل کار می‌کند.جالب این که این دست روباتیک بسیار حساس بوده و نیگل می‌تواند روی یک صفحه کلید تایپ لمسی را انجام داده، پوست میوه‌ها را جدا کرده و حتی پس از شش سال برای اولین بار خود لباس به تن کند.این بازو با ارسال همان علائمی از مغز کار کرده که یک دست عادی عمل می‌کند.هنگامی که ماهیچه‌ها در بازوی بالایی خم می‌شوند، این حرکت با حسگرهای موثر بر 14 چنگک از پیش برنامه‌ریزی شده دریافت شده و حرکات انسان را تقلید می‌کنندالگوهای مختلف این چنگکها شامل یک مشت گره کرده، یک انگشت در حال اشاره و یک حرکت نیشگون گرفتن بر اساس شیوه سخت کردن بازوی بالایی هستندنیگل که در سال 2006 دست خود را در یک دستگاه ترکیب صنعتی در یک کارخانه ذوب‌آهن از دست داده، یکی از هفت انسان در جهان است که در یک کارآزمایی چهار ماهه شرکت پروتز RSLSteeper از بازوی روباتیک برخوردار شده‌اند و امید می‌رود که در آینده نزدیک این بازوی الکترونیکی بطور عمومی در دسترس قرار گیرد.این دست مصنوعی از یک ظاهر کاملا واقعی و الگوهای چنگالی برخوردار است که بطور بی‌سیم قابل برنامه‌ریزی و متناسب‌سازی برای نیازهای هر فرد است.برای ظاهر واقعی بخشیدن به این پروتز، پوششهایی از پوست واقعی سیلیکونی در 19 رنگ متفاوت وجود دارد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت12:11---18 آبان 1391
سلام.عالیه این تکنولوژی!!
و وبت هم توپه!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان