ابزار رایگان وبلاگ

استعمار سیاره مریخ تا دو دهه آینده با اعزام 80 هزار انسان
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

5-656.jpg

موسس شرکت اسپیس ایکس از طرحهای خود برای به استعمار درآوردن سیاره مریخ در 15 تا 20 سال آینده با اعزام 80 هزار پیشگام به این سیاره خبر داده است.

 

الون موسک، نبیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس

 

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، الون موسک که در حال حاضر اولین کارآفرین خصوصی صنعت فضا است و یک ماموریت موفق به ایستگاه فضایی بین‌المللی را در بهار سال جاری در کارنامه خود دارد، اظهار کرده که این برنامه ابتدا با اعزام کمتر از 10 نفر به سیاره سرخ آغاز شده و در پایان به حرکتی بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد.موسک هفته گذشته در نشست انجمن حمل و نقل هوایی سلطنتی در لندن پس از دریافت مدال طلا از این انجمن برای مشارکت خود در خصوصی‌سازی صنعت فضا اظهار کرد: در سیاره مریخ شما می‌توانید یک تمدن خودکفا را آغاز کرده و آنرا به یک چیز بسیار بزرگتر توسعه دهید.وی با ارائه جزئیات و آمار دقیق از برنامه‌های سخت اما ممکن خود اظهار کرد که گروه اول مسافران به این سیاره بیش از 10 تن نیستند و هزینه بلیت یک طرفه برای هر شخص 500 هزار دلار خواهد بود.موسک افزود: هزینه این بلیت باید کاهش یابد تا بیشتر انسان‌های کشورهای توسعه یافته در اواسط 40 سالگی خود بتوانند پول کافی برای این سفر را فراهم کنند.این مسافران به جای یک گردش میان سیاره‌یی برای کار فرستاده شده و به همراه خود تجهیزاتی را برای ساخت سکونتگاه‌های پایدار در خاک غبارآلود و خشک مریخ برای نسل‌های بعدی منتقل خواهند کرد.با گاز دی‌اکسیدکربن، خاک مریخ می‌تواند برای پرورش گیاهان جهت تامین نیاز غذایی انسان سازگار شود.ارسال تجهیزات اضافی همچنین می‌تواند به تولید کود، متان و اکسیژن با استفاده از عوامل طبیعی موجود در جو مانند نیتروژن، دی‌اکسید کربن و سطح یخ آبی آن بپردازد.موسک بر این باور است که یک تن از هر 100 هزار تن انسان علاقه‌مند به سفر به فضای عمیق بوده و با توجه به افزایش جمعیت زمین به هشت میلیارد نفر تا دو دهه آینده می‌توان به اعزام 80 هزار مسافر به سیاره سرخ امیدوار بود.البته هنوز اولین مرحله از این برنامه که اعزام یک انسان به سیاره مریخ است باقی مانده که انتظار می‌رود بین 15 تا 20 سال آینده محقق شود. با تکمیل این مرحله، فاز دوم به طراحی اسپیس ایکس برای یک موشک سریع و قابل استفاده مجدد با توانایی فرود عمودی به عنوان گام اساسی در دستیابی به مستعمره در مریخ اختصاص خواهد یافت.چنین طرحی در حال حاضر بر روی موشک فالکوم 9 این شرکت در حال کار بوده و آزمایشات برای پرتاب و فرود افقی آن در حال انجام است. این نمونه پیش‌ساخت موسوم به «ملخ» تاکنون دو پرواز کوتاه را انجام داده اما سازندگان قصد دارند که به تدریج ارتفاع و سرعت آنرا در سه ماه آینده افزایش دهند تا بتواند به مدار پرتاب شده و از آن به زمین بازگردد.موسک هزینه کلی این پروژه را که حدود 36 میلیارد دلار تخمین زده شده به مثابه یک بیمه عمر برای زندگی جمعی بشر می‌داند و علاوه بر کمک‌های دولتی برای منابع خصوصی هم حساب ویژه ای باز کرده است.

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

حسين
ساعت13:58---8 آذر 1391
چه جالب.ممنون كه اين پست رو گذاشتين!
واقعا برام عجيبه!!!!!!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان