ابزار رایگان وبلاگ

مرثیه ناشناس‌ها در سوگ هکر ۲۶ ساله
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فضای مجازی اینترنت به شیوه‌های مختلف درحال کنار آمدن با خبر خودکشی برنامه‌نویس نابغه،‌آرون شوارتز است، اما ناشناس‌ها مثل همیشه برای کنار‌آمدن با این رویداد ناگوار، به نام این برنامه‌نویس جوان دو وب‌سایت MIT را هک کردند.به گزارش علم پرس به نقل از گیزمودو، ناشناس‌ها بر روی صفحه دو‌ وب‌سایت متعلق به MIT، که به منظور بزرگداشت آرون شوارتز هک شدند، به خط قرمز متنی مرثیه‌وار نوشته‌اند که مودبانه‌تر و متفاوت از ادبیات همیشگی این گروه هکر است.

 

آرون شوارتز

در این متن درخواست شده تا خودکشی شوارتز به عنوان دعوتی همگانی برای اقدام و تحول در زمینه قوانین جرایم رایانه‌ای، قوانین حق مولف و قوانین حقوق معنوی، بی‌عدالتی‌هایی که روزانه توسط نهاد‌ها و اشخاص قانونی علیه افرادی که شهامت ابراز عقیده و مخالفت را دارند و متعهد باقی‌ماندن به اینترنتی آزاد و نامحدود و به دور از سانسور دیده شود.این صفحات هک شده به سرعت توسط MIT به حالت اولیه خود بازگشتند. ناشناس‌ها برخلاف بسیاری از جمله خانواده شوارتز که انگشت اتهام را به سوی MIT نشانه‌ گرفته‌ و این مرکز را یکی از عاملان خودکشی آرون می‌دانند،‌ این موسسه را عاملی برای مرگ شوارتز نمی‌داند و MIT نیز خود به صورت جداگانه درحال بررسی نقشی است که ممکن است در خودکشی آرون شوارتز ایفا کرده باشد.از سویی دیگر، محققان زیادی در راستای نشان دادن تاسف خود از مرگ شوارتز، صدها مقاله خود را در قالب PDF بر روی توئیتر منتشر ساخته‌اند تا بخشی از آرمان وی برای دسترسی آزاد به اطلاعات را به حقیقت تبدیل کنند. شوارتز به خاطر سرقت چهارمیلیون مقاله از آرشیو MIT و JSTOR در خطر محکوم شدن به پرداخت جریمه ای چهار میلیون دلاری و ۵۰ سال حبس قرار داشت.کمپین PDF توئیتر در راستای حمایت از تلاش‌های شوارتز برای آزادسازی دسترسی به اطلاعات آغاز شده‌است و محققان بسیاری در رشته‌های مطالعاتی متفاوت با انتشار مقاله‌های خود به صورت PDF در این کمپین مشارکت دارند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان