جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

محققان در USDA سرویس تحقیقات کشاورزی (ARS) در Wood-ward، به همراه دانشمندان روسی، ابداعی انجام داده اند که ترکیبی بین ذرت و بستگان دور خود، gamagrass شرقی، که به طور طبیعی می تواند خود را کلون نماید،ایجاد کرده اند . توسعه هیبریدی در نهایت  به لاین های ذرت هیبریدی منجر میشود که قادربه خود تکثیری بدون از دست دادن قدرت هیبریدی، مقاومت در برابر بیماری و یا صفات مطلوب زراعی می باشد.

ابداع ARS یک نقطه عطف را در ژنتیک گیاهی مشخص می سازد.برای گیاهی که می تواند خود را کلون سازد ،ژن های کنترل کننده ویژگی خاص مجبورندکه از gamagrass به ذرت منتقل گردند. جدا از موفقیت تجاری مرتبط با این امر نشان می دهد که یک گیاه تولید مثلی جنسی می تواند به یک گونه غیر جنسی تبدیل گردد.این گیاه غیر جنسی جدید زمانی که embryos از سلول های تخم بدون بارور شدن توسط گرده رشد می نماید تولید مثل می کند که همان روش غیر جنسی آپومیکسی (apomixis) می باشد. آپومیکسی بطور طبیعی در برخی از گیاهان رخ می دهد. دانشمندان بیش از 300 گونه گیاهی را مشخص کرده اند که از طریق کلون سازی خودشان (از طریق بذر) تولید مثل می نمایند. بسیاری از علف های چمنی مانند کنتاکی بلو گراس (Kentucky bluegrass) و علف های هرز رایج مثل قاصدک (dandelions)از این راه خود را تکثیر می نمایند.آزمایشگاههای مهم گیاهی در جهان بر روی انتقال اپومیکسی به گیاهان زراعی مانند گندم ،برنج،ذرت و سورگوم کار می کرده اند. اما مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی USDA-ARSبرای اولین بار موفق به استفاده از این تکنولوژِی در یک غله مهم گردید.ایستگاه تحقیقات جنوب دشت  اوکلاهما و موسسه ژنتیک در سیبری، روسیه، مخترعان مشترک در ثبت اختراع ذرت apomictic می باشند.

 Farm Industry 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ذرت,هیبریدی,صفات مطلوب زراعی,USDA,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جهت دانلود بر روی عکس کلیک فرمائید .

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلودکتاب دانستنی های اهدای خون, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قدیمی ترین فسیل حیوان کشف شده -650 میلیون سال قبل-جندی شاپور البرز

دانشمندان دراسترالیا ممکن است موفق به یافتن قدیمی ترین فسیل کشف شده از بدن حیوانات شده باشند. این یافته ها ممکن است ساعت تفکر علمی جهان در ارتباط با پیدایش زندگی حیوانات بر روی زمین را به عقب بازگرداند.نتایج حاصله نشان می دهد که این موجودات اولیه اسفنج مانند در صخره های اقیانوسی در حدود 650 میلیون سال پیش می زیسته اند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قدیمی ترین فسیل کشف شده,موجودات اولیه اسفنج ,فسیل , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیمی از ستاره شناسان برای اولین بار موفق به شناسایی مولکول‌های قند در گازهای اطراف یک مجموعه دو ستاره‌ای جوان شدند.به گزارش ایسنا، آب، اکسیژن و اکنون قند، مولکولهایی است که بطور شناور در فضا شناسایی و در زمان و مکان مناسب بر روی سیارات جدید فرستاده شده‌اند.مولکول‌های گلیکول الدهید توسط مجموعه تلسکوپ وایز در اطراف ستاره IRAS 16293-2422 مشاهده شده‌اند که یک نوع قند ساده محسوب می‌شود. این مجموعه دو ستاره‌ای جوان از جرمی تقریبا برابر با خورشید برخوردار بوده است.بر اساس اعلام رصدخانه جنوب اروپا، این مولکول‌ها در منطقه‌ای در نزدیکی مدار اورانوس شناسایی شده‌اند.این ماده در نزدیکی یکی از ستارگان این مجموعه بوده که به گفته ستاره‌شناسان، در جهت مناسب برای انتقال به سیاره آینده قرار دارد.

گلیکول الدهید ساده‌ترین نوع قند بوده و یک ماده مهم در ساخت آر‌ان‌ای محسوب می‌شود. اگر گاز و ابر غبار اطراف ستاره IRAS 16293-2422 به شکل یک سیستم سیاره‌ای با هم ترکیب شوند، این جهان تازه ممکن است مقادیری از این قند و شاید دیگر زنجیره‌های اسیدآمینه و مولکولهای پیچیده را در بر داشته باشد.این سیستم ستاره‌ای در فاصله ۴۰۰ سال نوری در صورت فلکی مارافسای قرار دارد.ستاره‌شناسان در تلاش برای تعیین میزان رشد این مولکولها در محیطهای پر آشوب اطراف ستارگان حدید هستند.این امر می‌تواند به آنها در درک چگونگی آغاز حیات در مناطق دیگر کمک کند.


 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مولکول‌های قند ,مدار اورانوس ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در طول قرن 20th، بسیاری از مردم هرگز تصوری از کانادا را به عنوان یک تولید کننده مهم الماس در دنیا، نداشتند.

آنها دانش خود را از عملیات معدن کاری در آفریقا و مراکز تجارت الماس در اروپا کسب کردند. همه چیز در سال 1991 شروع به تغییر کرد و آن زمانی بود که دو زمین شناس به نام های Chuck Fipke و Stewart Blusson مدارک و شواهدی را یافتند که نشان دهنده ی وجود الماس در رگه های کیمبرلیت (Kimbelite) در حدود 200 مایلی شمال یلونایف (Yellowknife) در سرزمین های شمال غربی بود. یکی از این رگه ها توسط BHP Billiton به معدن الماس EKATI گسترش پیدا کرد و برای اولین بار الماس های تجاری در سال 1998 در کانادا تولید شدند.

کانادا: یک تولید کننده اصلی الماس

کشف EKATI منجر به یکی از شدیدترین تلاش ها برای اکتشاف معدن در تاریخ آمریکای شمالی شد و هزاران نفر به شمال کانادا سفر کردند.

در سال 2006، سه معدن اصلی بیش از 13 میلیون قیراط از الماس و جواهر در سال تولید می کردند و کانادا از نظر تولید الماس در جهان مقام سوم را به خود اختصاص داده بود. فعالیت های مرتبط با تولید الماس، میلیاردها دلار را در تجارت برای اقتصاد شمال کانادا به ارمغان آورد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اکتشاف معدن,کانادا ,الماس ,معدن الماس ,قیراط ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

انجمن بیوانفورماتیک در آستانه برگزاري چهارمين همایش ملی بیوانفورماتیک از کليه اساتيد، دانشجویان و محققین حوزه بیوانفورماتیک،جهت مشارکت در این حرکت دعوت به عمل می آورد.
این همایش ملی برای اولین بار در سال1380 برگزار گردیده است. هدف اصلی از برگزاری چنین همایشهایی فراهم آوردن فضایی مناسب برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات میان علاقه مندان و اطلاع از یافته های جدید در هر یک از حوزه های مرتبط با بیوانفورماتیک می باشد. برگزاری چنین همایش هایی به تجمیع تجربیات و ارتباط مستقیم و رو در روی محققین، دانشجویان فعال در زمینه بیوانفورماتیک کمک شایانی خواهد نمود.
این همایش فرصتی خواهد بود تا علاقه مندان بتوانند بواسطه سخنرانی، ارائه پوستر و برگزاری میزگردهای تخصصی به بحث و تبادل اطلاعات در خصوص انواع روشها، رویکردهای نظری و کاربردهای عملی دانش بیوانفورماتیک بپردازند.

براي اطلاعات بيشتر و ثبت‌نام در همايش به نشاني وب‌سايت http://www.ibis.org.ir مراجعه كنيد.

دانلود پوستر همایش

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:انجمن بیوانفورماتیک ,همایش ملی بیوانفورماتیک ,دانشجویان,پوستر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

روش های «بالا به پایین» مرسوم برای ساخت نانوابزارها نقص های زیادی دارند. بنابراین علاقه به روش های «پایین به بالا» در حال رشد است، در این راهبردها هر جز به خودکار در کنار بقیه اجزا قرار می گیرد(خود-گردایش). اکنون دانشمندان روشی نوین برای تولید نانوسیم های ژرمانیوم توسعه داده اند که بر خلاف تلاش های سابق، می تواند مستقیما در طی ساخت و بدون نیاز به کاتالیزور فلزی برای القای خود-گردایش، روی ریزتراشه رشد کند.ساخت پایین به بالا بسیار دقیقا و تجدیدپذیر است زیرا جزء موردنظر اساسا اتم به اتم ساخته می شود. مثلا با کمک نانوساختارهای فلزی که ماده شبه رسانا را تقویت می کنند، نانوسیم های شبه رسانا به تدریج شبیه گیاهان کوچک رشد می کنند و سپس از یک جهت این ماده خارج می شود. نقص روش آن است که کاتالیزور فلزی می تواند سیم را بیالاید. نقص دیگر این است که یکپارچه کردن این سیم های عمودی رشد یافته با سیلیکون بسیار دشوار است.برای جلوگیری از این مشکل، ژیاژون ژانگ[1] از موسسه حالت جامد و پژوهش مواد لایبنیتز، درسدن، آلمان و همکارانش روشی بدون کاتالیزور را برای ساخت نانوسیم ها روی یک سطح تخت ایجاد کرده اند. با استفاده از اپیتکسی پرتو مولکولی آن ها لیه نازکی از ژرمانیوم را روی یک زیرلایه سیلیکون نشاندند. سپس نمونه هایشان را 560 درجه سانتی گراد حرارت دادند. ژرمانیوم ابتدا در شکل های جزیره ای چادرمانند جمع شدند که به آن ها «خوشه های داغ» می گویند. اما بعد از چند ساعت طول این جزیره ها به چند میکرون رسید در صورتی که ارتفاع آن ها در حدود سه واحد سلولی(تقریبا 2 نانومتر) بود. مدلسازی نظری نشان داد که سیم بدین خاطر رشد می کنند که شکل چادرمانند انرژی سطح لایه ژرمانیوم را کاهش می دهد. سطح مقطع کوچک و یکنواخت نانوسیم ها باعث می شود تا برای قطعاتی خاص ایده آل باشند؛ به ویژه قطعاتی گه اسپین حامل های بار را کنترل می کنند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نانوسیم ها,نانوابزارها,ژرمانیوم ,شبه رسانا ,سیلیکون, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نروژ، بزرگترین دارنده ذخایر گاز طبیعی و نفت در اروپا می باشد، مقدار زیادی از نفت و گاز مصرف شده در این قاره را تامین می نماید، در واقع نروژ دومین صادر کننده بزرگ گاز طبیعی در جهان پس از روسیه، و هفتمین صادر کننده بزرگ نفت است.این در حلیست که 95 درصد انؤزی مورد نیاز برای تامین برق این کشور از منابع آبی ،4درصد از منابع متعارف حرارتی (فسیلی)و 1 درصد  از انرژیهای تجدید پذیر دیگر، یعنی زیست توده و ضایعات و باد  بدست می آید.

در ژوئن 2012،مقامات دولتی نروژ، آلمان، و انگلستان قراردادی برای انتقال نیروی الکتریکی از نروژ به آلمان و انگلستان از زیر دریا منعقد نمودند که بر طبق آن مقرر گردیده که اتصال شبکه به انگلستان تا سال 2020و آلمان تا 2018 به پایان خواهد رسید.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نروژ,ذخایر گاز,ذخایر نفت,اروپا,نمودارذخایر نفت و گاز نروژ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیر حفظ نباتات اداره‌كل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع سم کنه کش با مارک تجاری اسپیرو دیکلوفن و برچسب خارجی در سطح برخی از فروشگاه‌های توزیع سموم کشاورزی در استان‌های کشور گفت: این سم تقلبی بوده و با آزمایشات انجام یافته روی آن، توسط کارشناسان غیر قابل استفاده اعلام می‌شود.به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، محمود کیا اظهار كرد: استفاده از سموم تقلبی می‌تواند علاوه بر آلودگی محیط زیست خسارات جبران ناپذیری را در محصول تولیدی بهره‌برداران بخشهای زراعی و باغی از خود بر جای بگذارد.وی ادامه داد: این مدیریت در راستای حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی در اولین فرصت ممکن، با اطلاع یابی از توزیع سموم تقلبی در بازار توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو، در این رابطه اقدام به اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی کرده است.محمود نیا با بیان اینکه سم کنه کش با مارک تجاری اسپیرو دیکلوفن 0.024 sc با برچسب جعلی کشور ترکیه به عنوان تولید کننده این سم وبا آرم و لوگوی شرکتBASF ، در برخی از استانها توزیع شده است، افزود: بر اساس آزمایشهای انجام گرفته بر روی آن، تقلبی، فاقد ارزش و به احتمال زیاد جزو آلاینده‌های محیط زیستی بوده و با این اطلاع رسانی، نتایج سوء استفاده احتمالی بهره‌برداران از این محصول جعلی، مستقیماَ متوجه خود آنان خواهد بود.مدیر حفظ نباتات سازمان از رسانه‌های ارتباط جمعی استان، به خصوص رسانه‌های دیداری و شنیداری درخواست کرد با اطلاع‌رسانی این موضوع به بهره‌برداران بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان را در تحقق هدف حمایت از بهره‌برداران و کاهش خسارات وارده به محصولات تولیدی در روند توسعه پایدار بخش کشاورزی یاری کنند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 212 213 214 215 216 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com