جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

ساختمان بلند (High-Rise) یک فیلم آخرالزمانی با شرکت تام هیدلستون و سینا میلر، نگاهی استعاری به جامعه طبقاتی است.

این فیلم تخیلی براساس یک رمان پرفروش دهه هفتاد میلادی، نوشته جی جی بالارد (J. G. Ballard)، نویسنده انگلیسی ساخته شده است. داستان در یک ساختمان بلند لوکس و مرفه روی می دهد که ثروتمندان بی خبر از کل جامعه در طبقات بالایی و کم درآمد ها در طبقات پایینی آن زندگی می کنند

تام هیدلستون، بازیگر فیلم با اشاره به انطباق داستان با جامعه امروز می گوید: «با توجه با ساختار جامعه انسانی امروز، به نظر من این داستان مفهوم دارد. مگر اینکه وضع تغییر کند. آن وقتی است که مردم از موقعیتی که برایشان تعیین شده ناراضی بشوند. افراد در موقعیتی تعریف شده در جامعه بدنیا می آیند و محکوم هستند که در همان سطح باقی بمانند. اما اگر آن را با فیلم مقایسه کنیم، در یک ساختمان بلند هر فرد در یک طبقه زندگی می کند و باید در همان سطح هم باقی بماند.»

لینگ، شخصیت فیلم و دوست فیلمبردار طبقه دومی او، تصمیم می گیرند نابرابری طبقاتی موجود در ساختمان بلند را ثبت کنند. با تحول داستان و حوداث تازه، این ساختمان به محل نزاع قبایل مختلف تبدیل می شود. سینا میلر، بازیگر بریتانیایی و لوک اوانز با ایده رمان جی جی بالارد و انطباق آن با شرایط جاری موافق هستند. سینا میلر می گوید: «من بخشی هایی از خودم را در شخصیت های مختلف فیلم می دیدم بعلاوه فیلم این سوال را طرح می کند که در چنین وضعیت فرضی من چکار می کنم و کجا می ایستم. این نکته برای من قابل فهم است.» لوک اوانز، بازیگر فیلم در همین زمینه گفت: «با وجود اینکه کتاب دهه ۷۰ میلادی، یعنی ۳۰ سال پیش نوشته شده و فیلم هم در موقعیت همان دوره روی می دهد ولی بازتاب دقیقی از آنچیزی است که امروز در دنیا شاهد آن هستیم. آن چیزی که از طبیعت انسان، جامعه و سیستم طبقاتی می بینیم.»

فیلم «ساختمان بلند» (High-Rise) بزودی در بریتانیا و در آینده نزدیک در کشورهای دیگر نمایش داده می شود.

euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ساختمان بلند (High-Rise),جی جی بالارد (J, G, Ballard),لوک اوانز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماریا شاراپووا، ستاره روس تنیس زنان اعلام کرده آزمایش دوپینگ او مثبت شده است.

 او پذیرفت که در ده سال گذشته به دلیل بیماری از دارویی به نام ملدونیوم (میلدرونیت) استفاده می‌کرده، دارویی که اخیرا در لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) قرار گرفته است.

اما ملدونیوم چیست؟

 ملدونیوم در سال ۱۹۷۱ در لتونی ساخته شد و یکی از مهمترین اقلام صادراتی لتونی است و در کشورهای همسایه لتونی و کشورهای منطقه بالتیک و اروپای شرقی در بازار موجود است. این دارو را می‌توان از اینترنتی نیز خریداری کرد اما در آمریکا به فروش نمی‌رسد و مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را ندارد.

ملدونیوم در لتونی و روسیه بعنوان داروی ضد ایسکمی استفاده می‌شود. در کسانی که به آنژین صدری مبتلا هستند، یعنی کسانی که دچار گرفتگی یا نارسایی رگ‌های خون‌رسان به ماهیچه قلب هستند، این دارو برای افزایش خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی استفاده می‌شود.

در لتونی و روسیه از ملدونیوم همراه دارویی دیگر به نام لیزینوپریل برای درمان نارسایی قلبی نیز استفاده می‌شود.

علاوه بر این، در کسانی که دچار بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی هستند از این دارو برای بهبود گردش خون مغز استفاده شده و برخی گزارش‌ها حاکی از این است که این دارو باعث بهتر شدن خلق، حرکت، کاهش ضعف عضلانی و سرگیجه و تهوع در این بیماران می‌شود.

ماریا شاراپووا گفته است که پزشک این دارو را به دلیل اینکه او مرتب مریض می‌شده و سابقه دیابت در خانواده‌اش وجود داشته تجویز کرده بوده است.

در تحقیقی که در آوریل ۲۰۱۵ درباره تاثیر این دارو در ورزشکاران حرفه‌ای منتشر شد، "افزایش استقامت ورزشکاران، بازیابی توان جسمانی بعد از تمرین، جلوگیری از استرس و ازدیاد فعالیت دستگاه عصبی مرکزی" از جمله تاثیرات این دارو عنوان شده است.

در ماه اکتبر یک گروه ضد دوپینگ در آمریکا در آزمایش ادرار ۸۳۰۰ ورزشکار، ۱۸۲ نمونه مثبت از نظر ملدونیوم یافته بود.

آژانس جهانی ضد دوپینگ چون "شواهدی از استفاده ورزشکاران از این دارو به قصد افزایش توان بدنی" یافته بود، تقریبا پنج ماه پیش تصمیم گرفت این داروی "تعدیل‌کننده متابولیسم" را در زمره داروهای ممنوعه قرار دهد.

آژانس ضد دوپینگ روسیه در همان زمان ورزشکاران این کشور را از این تصمیم مطلع کرده بود. این تصمیم از روز اول سال ۲۰۱۶ به اجرا گذاشته شد.

بجز ماریا شاراپووا، آزمایش دوپینگ اکاترینا بوبرووا، قهرمان روس پاتیناژ المپیک نیز به دلیل استفاده از این دارو مثبت شده است.

شرکت گریندکس که این دارو را در لتونی تولید می‌کند امروز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت دوره درمان با ملدونیوم چهار تا شش هفته است:

"بر حسب شرایط بیمار، دوره درمان با ملدونیوم بین چهار تا شش هفته متغیر است. این دارو را می‌توان سالی دو یا سه بار تکرار کرد."

"فقط پزشکان می‌توانند با پیگیری و ارزیابی شرایط بیمار دارو را برای دوره طولانی‌تری تجویز کنند."

با اینکه گریندکس قبلا اعلام کرده بود که ملدونیوم "می‌تواند ظرفیت فعالیت افراد سالم را در زمانی که زیر فشار جسمی یا ذهنی هستند یا دوره بازتوانی را طی می‌کنند افزایش دهد"، اکنون این شرکت می‌گوید ملدونیوم توان ورزشکاران را افزایش نمی‌دهد و حتی ممکن است اثر عکس نیز داشته باشد:

"ملدونیوم در فعالیت‌های ورزشی تجزیه اسیدهای چرب و تولید انرژی را کاهش می‌دهد."

افزایش فشار خون، بی‌نظمی ضربان قلب و عوارض پوستی از عوارض جانبی ملدونیوم هستند.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپووا, تنیس زنان, آزمایش دوپینگ,ملدونیوم (میلدرونیت), فشار خون,آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) ,پاتیناژ,اکاترینا بوبرووا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان موفق به کشف فسیل یک جاندار میگومانند شده‌اند که سری زره پوش دارد و مهمتر از همه سیستم عصبی آن قدیمی‌ترین موردی است که تا این حد به خوبی حفظ شده است.

به گزارش ساینس نیوز این فسیل متعلق به موجودی آبزی از نوع سخت‌پوستان است که ۵۲۰ میلیون سال قبل می‌زیسته و در چین کشف شده است.

در این فسیل یک رشته دراز عصبی در طول بدن جاندار دیده می‌شود که بندهای بافت‌های عصبی منظم در مرکز آن مشهود است. دانشمندان می‌گویند که حتی ساختارهای عصبی به‌صورت مجزا در این بافت‌ها به روشنی دیده می‌شود.

این تحقیق که در مجله «گزارش آکادمی ملی علوم آمریکا» منتشر شده، می‌گوید که یافته‌های جدید بر روی این فسیل بر درک ما از چگونگی فرگشت سیستم عصبی در جانداران بسیار کمک می‌کند؛ چراکه این مورد یکی از کاملترین سیستم‌های عصبی جانوری دوران باستانی کامبرین است؛ دوره‌ای که ۵۰۵ تا ۵۷۰ میلیون سال قبل را دربرمی‌گرفته است.

در این دوره از تاریخ باستان زمین، تنوع جانوری با آهنگ سریعتری آغاز شد و از یک نوع بندپا جانورانی از رسته عنکبوتیان، حشرات و خرچنگ‌ها به وجود آمدند که سر آنها سخت‌پوست، بدن آنها طویل و بند بند بود که در هر بند سه تا چهار جفت پا دیده می‌شود.

اورتگا هرنانتز از دانشگاه کامبریج می‌گوید که طول برخی از این جانداران به بالای ۱۵ سانتی‌متر می‌رسید و حداقل ۸۰ پا داشتند.

این گزارش می‌افزاید این رشته عصبی به یک جفت پای بسیار کوتاه وصل است که در امتداد بدن رشد کرده‌اند.

همچنین یک دسته رشته‌های عصبی نیز در فواصل منظم در نزدیکی رشته عصب مرکزی در پایین‌تنه این بندپا دیده می‌شود که تداعی‌کننده سیستم عصبی برخی از کرم‌های مدرن است اما در بندپایان کنونی دیده نمی‌شود. این وضعیت سرنخ‌هایی از فرگشت سیستم عصبی بندپایان کنونی نسبت به دودمان باستانی آنها برای وفق با شرایط زیستی متفاوت نشان می‌دهد.

اهمیت فسیل یاد شده در این است که معمولا فسیل‌ها آثاری از دندان‌ها، استخوان‌ها و صدف‌ها می‌دهد و معمولا هیچ آثاری از سیستم عصبی جانوران حفظ نمی‌شود. اما در برخی شرایط استثنایی جزییات بیشتری از بدن حیوانات را می توان در فسیل‌ها یافت.

قبلا نیز فسیل‌هایی از بندپایان پیدا شده بود و حتی شواهدی مبنی بر اینکه آنها مغز داشتند نیز به دست آمده بود، اما این برای نخستین بار است که سیستم عصبی آنها به این شکل آشکار دیده می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فسیل ,بندپایان,سخت‌پوستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دو گروه از دانشمندان به راه‌حل‌هایی ابتکاری برای کمک به رفع عیوب بینایی دست یافته‌اند.به گزارش پایگاه خبری ان‌بی‌سی، محققان در یک آزمایش، روشی برای جراحی ابداع کردند که بافت‌های صدمه‌دیده در اثر آب مروارید را با سلول‌های بنیادی جانشین می‌کند.

در آزمایشی دیگر، یک گروه از محققان ژاپنی روشی برای تبدیل سلول‌های معمولی پوست به انواع سلول‌های چشمی یافتند.

هر دو آزمایش روش‌هایی برای جایگزینی جراحی‌های کنونی آب مروارید یا قرنیه پیشنهاد می‌کنند.

دکترجولی دانیلز، متخصص بیماری‌های چشم از دانشگاه کالج لندن، می‌گوید این دو آزمایش بیانگر قدرت قابل توجه درمانی و احیا‌کنندگی سلول‌های بنیادی است.

آب مروارید، كدر شدن عدسی چشم است كه منجر به مشكلات بینایی می‌شود. عدسی از آب و پروتئین ساخته شده و شفاف است تا نور بتواند از آن عبور كند. گاهی اوقات بخشی از این پروتئین‌ها تغییر یافته و منجر به كدر شدن قسمت‌هایی از عدسی می‌شود. در نتیجه نور به خوبی به شبكیه نمی‌رسد و اختلال بینایی ایجاد می‌شود.

در مراحل اولیه، استفاده از نور قوی و عینک، مشكلات بینایی ناشی از آب مروارید را كمتر می‌كند. اما در مراحل بعدی بیماری، انجام جراحی برای بهبود بینایی ضروری است.

آب مروارید عامل اصلی نابینایی در دنیاست. مطالعات نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم آمریکا تا سن ۸۰ سالگی مبتلا به آب مروارید می‌شوند. سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیاجراحی آب مروارید انجام می‌دهند. بعضی از نوزادان هم در بدو تولد مبتلا به آب مروارید هستند.

به گزارش یونایتدپرس در آزمایشی که روی نوزادان مبتلا به آب مروارید انجام گرفته، محققان از روشی برای برداشتن عدسی صدمه دیده چشم و حفظ سلول‌های بنیادی اصلی استفاده کردند.

دکتر علی جلیلیان، سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا، که در این تحقیق شرکت نداشته، می‌گوید مشخص نیست بتوان این روش را در مورد آب مروارید که در بزرگسالان شایع است نیز به کار برد. اما قطعا این یافته‌ها جالب و هیجان‌انگیز هستند.

جلیلیان همچنین می‌گوید این مطالعه فقط برای مدتی کوتاه بر روی این کودکان انجام شده و مشخص نیست اثرات بلندمدت آن بر بینایی چه خواهد بود. یک ریسک این است که آب مروارید به عدسی ترمیم شده با سلول‌های بنیادی بازگردد.

نوزادان ممکن است از یک چشم یا هر دو چشم مبتلا به آب مروارید باشند. تقریبا از هر ۱۰ هزار کودک سه نفر مبتلا به آب مروارید است.

دانشمندان این روش‌های جدید را ابتدا روی خرگوش‌ها، سپس روی میمون‌ها، و در نهایت روی ۱۲ نوزاد مبتلا به آب مروارید امتحان کردند.

آنها آزمایش‌های بالینی را روی کودکان مبتلا به آب مروارید با سن بیش از دو سال انجام دادند تا ببینند آیا عدسی چشم را می توان در انسان‌ها به وسیله روش‌های جراحی ترمیم کرد یا نه.

عدسی چشم همه آن ۱۲ نوزاد شفاف شد. بینایی آنان در حین رشد آزمایش خواهد شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آب مروارید,سلول‌های بنیادی ,آب مروارید عامل اصلی نابینایی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زیبا اما خطرناک.آتشفشان فیگو فوران می کند. این نمایی از این آتشفشان از آلوتنانگو واقع در حومه گواتمالاسیتی در کشور کواتمالاست. عکس از رویترز، خوزه دساوله

دود ناشی از بمبهای شلیک شده در مانور مشترک دریایی کره جنوبی و آمریکا در پوهانگ.

پلیس هند یک فعال تبتی را در جریان تظاهراتی به مناسبت پنجاه و هفتمین سالگرد شورش تبتی ها علیه حاکمیت چین، بازداشت می کند. این اعتراض در مقابل سفارت چین در دهلی نو برگزار شد. عکس از کاتل مک نوتون/رویترز

فوران کوه آتشفشان « تونگوراهوآ» در اکوادور.

این هم تصویری از کروکودیلی بنامShaquille در مانیل فیلیپین .در روز جشن حیات وحش در زمین 

مراسم اسکار.اجرای لیدی گاگا با ترانهTil It Happens to You در 88امین مراسم اسکار

euronews - CBS -Sputnik

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آتشفشان ,کره جنوبی ,شورش تبتی ها,فوران کوه آتشفشان ,هند, لیدی گاگا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کریس راک، مجری هشتاد وهشتمین مراسم اهدای جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینما، اسکار، مراسم را با انتقاد از فقدان گوناگونی نژادی و نامزدن نشدن سیاه پوستان آغاز کرد.

مجری سیاهپوست برنامه گفت: «اینجا آکادمی اسکار است. آکادمی جوایز مخصوص سفید پوستان. اگر قرار بود برای میزبانی مراسم رای گیری شود تا نامزدها را انتخاب کنند‬‎، لابد من الان اینجا نبودم.»

شگفتی مراسم اسکار امسال، فیلم «اسپات لایت» بود که جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. میکائل شوگر، تهیه کننده فیلم، جایزه را از دستان مورگان فریمن گرفت. فیلم «اسپات لایت» داستان گروهی ازروزنامه نگاران بوستون گلوب است که رسوایی سوء استفاده جنسی کشیشان از کودکان را افشا کردند.

میکائل شوگر، تهیه کننده فیلم هنگام دریافت جایزه گفت: «این فیلم صدای بازماندگان است. اسکار هم برای همین است، برای شنیدن صدای این افراد که امیدواریم در واتیکان هم طنین انداز شود.»

تندیس طلایی اسکار بالاخره در دستان لئوناردو دی کاپریو ۴۱ ساله قرار گرفت. وی به خاطر بازی در فیلم «برخاسته از گور» (بازگشته) جایزه بهترین هنرپیشه مرد نقش اصلی را از آن خود کرد.

دی کاپریو طی ۲۵ سال حرفه هنرپیشگی تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر مرد نقش اول، و یک بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد شده بود. این بار همه بخت او را برای بردن جایزه بهترین هنرپیشه مرد بیش از بقیه می دانستند. او در فیلم «بازگشته»، نقش شکارچی پوست را بازی کرده است که پس از حمله خرس به تصور این که می میرد در سرزمینی وحشی به حال خود رها می شود.

وی پس از دریافت جایزه به تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت: «فیلم درباره رابطه انسان با طبیعت است. طبیعتی که در سال ۲۰۱۵ گرمترین سال را در تاریخ ثبت شده اش از سرگذراند. گروه فیلم برداری ما مجبور شد به جنوبی ترین نقطه زمین برود تا سرزمینی پوشیده از برف پیدا کند. تغییرات آب و هوایی واقعیتی است که همین الان رخ می دهد.»

گرچه جایزه بهترین فیلم نصیب فیلم «بازگشته» نشد اما آلخاندرو اینیاریتو، کارگردان صاحب سبک مکزیکی، جایزه بهترین کارگردان را به خاطر این فیلم دریافت کرد. به این ترتیب او سومین کارگردانی است که دو سال پیاپی جایزه اسکار در این رشته را دریافت کرده است. سال پیش او جایزه بهترین کارگردان را برای فیلم «بردمن» از آن خود کرده بود.

بری لارسون اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن را برای بازی در فیلم «اتاق» ربود. لارسون در فیلم نقش زنی را بازی می کند که مدتهای طولانی در فضایی کوچک، توسط ربایندگانش زندانی شده است. داستان فیلم «اتاق» ساختگی است، اما فیلم بازتابنده اتفاقاتی است که بر سر بسیاری از قربانیان آدم دزدی آمده است، کسانی مثل ناتاشا کامپوش اتریشی که هشت سال در اسارت نگاه داشته شدند.

مارک رایلنس، بازیگر فیلم «پل جاسوسان» جایزه اسکار در رشته بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را از آن خود کرد. وی در این فیلم نقش یک مامور اطلاعاتی شورروی سابق را بازی می کند .این اسکار، اولین اسکار راینلس است. او را بیشتر بعنوان هنرپیشه تئاتر می شناسند و بازی در فیلمی ساخته اسپیلبرگ یکی از درخشان ترین نقشهای سینمایی هنر پیشه ۵۵ ساله بریتانیایی است.

آلیسیا ویکاندراسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن را دریافت کرد. این جایزه برای ایفای نقش در فیلم «دختر دانمارکی» به هنرپیشه سوئدی رسید. فیلم داستان نخستین مردی است که برای تغییر جنسیت عمل جراحی انجام می دهد. الیسیا ویکاندر در فیلم نقش همسر این مرد را بازی می کند. ویکاندر ۲۷ ساله جوان ترین نامزد دریافت این جایزه بود و هنرپیشه های باتجربه ای چون کیت وینسلت و ریچل مک آدامز با وی در این رشته رقابت می کردند.

فیلم «مد مکس، جاده خشم» شش جایزه اسکار را در رشته های فنی و هنری از آن خود کرد: جوایز رشته های بهترین صداگذاری، بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین، بهترین طراحی لباس، بهترین گریم و بهترین طراحی صحنه به این فیلم رسید. انتظار می رفت فیلم «مد مکس، جاده خشم» جایزه بهترین فیلمبرداری را هم از آن خود کند، که البته اعضای آکادمی اسکار فیلم «برخاسته از گور» را برای این جایزه انتخاب کردند.

اسکار بهترین فیلم خارجی هم به درام هولوکاستی “پسر شائول” ساخته لازلو نِمِش، کارگردان مجار رسید. فیلم داستان مقاومت گروهی از اسراء را در زمان نسل کشی یهودیان روایت می کند.

بالاخره پس از شش بار نامزد شدن در رشته بهترین موسیقی فیلم، انیو موریکونه، آهنگساز ۸۷ ساله ایتالیایی که به خاطر موسیقی فیلم های کلاسیک وسترن «خوب، بد، زشت»، معروف است، اولین جایزه اسکار بهترین آهنگسازی را برای فیلم «هشت نفرت انگیز» ساخته کوئنتین تارانتینو با خود به خانه برد.

موریکونه قبلا در سال ۲۰۰۷ اسکار افتخاری یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرده بود. چند روز قبل از مراسم امسال در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره ای به نام او ثبت شد. 

euronews 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کریس راک,هشتاد وهشتمین مراسم اهدای جوایز اسکار,دی کاپریو, «مد مکس، جاده خشم» ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماریا شاراپوا، تنیس باز زن شماره یک سابق جهان اعلام کرد در آزمایش دوپینگ استفاده از ماده ای ممنوعه توسط وی تایید شده است.

این تنیس باز مطروح روس دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری در لس آنجلس گفت: «می خواستم شما هم بدانید چند روز پیش در نامه ای که از سوی فدراسیون بین المللی تنیس دریافت کردم، مطلع شدم نتیجه آزمایش دوپینگی که در اوپن استرالیا دادم مثبت اعلام شده است. من در این تست مردود شدم و کاملا مسئولیت آنرا می پذیرم. طی ده سال گذشته دارویی به نام ملدونیوم به من داده بودند. مهم است که شما بدانید که این دارو از ده سال پیش در فهرست داروهای ممنوع آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار نداشت و من در طول این سالها قانونا حق استفاده از آن را داشتم.»

گفتنی است که داروی ملدونیوم از ابتدای سال جاری به فهرست داروهای ممنوع اضافه شده است. هنوز مشخص نیست استفاده از این دارو برای شاراپوا چه تبعاتی خواهد داشت.

شاراپوای بیست و هشت ساله آخرین بار بیست شش ماه ژانویه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اوپن استرالیا مقابل سرنا ویلیامز، تنیسور زن شماره یک جهان به میدان رفت و مقابل این حریف قدرتمند تن به شکست داد.

او پس از مسابقات اوپن استرالیا به دلیل مصدومیت مزمن از ناحیه دست چپ در رقابت های بین المللی حضور پیدا نکرده است. شاراپوا که به «ملکه ماریا» شهرت یافته است فتح ۵ گراند اسلم و کسب ۲۳ قهرمانی در تورنمنت های بین المللی تنیس را در کارنامه دارد. او اکنون در رتبه هفتم رده بندی جهانی این رشته جای گرفته است.

euronews 2016

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپوا,تنیس باز زن شماره یک سابق جهان,داروی ملدونیوم,مسابقات اوپن استرالیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com