جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

دانشمندان می‌گویند ثابت کرده‌اند که ویتامین دی می‌تواند خطر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر عفونت‌های جدی تنفسی را کاهش دهد.

 

یک تحقیق تازه که در ژورنال پزشکی بریتانیا چاپ شده اطلاعاتی را از حدود یازده هزار بیمار در ۱۴ کشور جمع‌آوری کرده است. نتیجه این تحقیق نشان داد که مصرف روزانه قرص ویتامین دی تا دوازده درصد باعث کاهش عفونت‌ها می‌شود.

پوست انسان این ویتامین را هنگامی که در معرض تابش آفتاب باشیم، می‌سازد و به همین دلیل، در بسیاری از کشورها در ماه‌های زمستان، میزان آن در بدن کم می‌شود.

 

نتیجه این تحقیق بسیاری از کشورها را تشویق می‌کند که از الگوی آمریکا و فنلاند که در آنها ویتامین دی به غذاهایی همچون نان اضافه می‌شود، تبعیت کنند.

به گفته محققان این تحقیق، مصرف ویتامین دی می‌تواند سالانه از سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزای بیش از سه میلیون نفر در بریتانیا جلوگیری کند.

ویتامین آفتاب برای سلامت استخوان‌های انسان ضروری است و در سیستم ایمنی نیز نقش دارد. سیستم ایمنی بدن از ویتامین دی برای ساخت سلاح ضد میکروب که به جنگ باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌رود، استفاده می‌کند. 

نهاد "بهداشت عمومی در انگلستان" اطلاعات مربوط به عفونت‌ها را در این تحقیق، قطعی نمی‌داند اما در عین حال مصرف ویتامین دی را توصیه می‌کند.

به گفته این نهاد، ویتامین دی را باید برای داشتن استخوان‌های سالم‌تر و سلامت عضلات مصرف کرد. 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ویتامین دی,خطر سرماخوردگی,آنفلوآنزا ,عفونت‌های جدی تنفسی ,ویتامین ,سلامت استخوان‌های انسان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اثرسرکار خانم:هاله افتخاری.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نگاه ویژه:سمفونی درد/symphony of pain,هاله افتخاری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بازار صادرات آلمان علیرغم تحولات بزرگ سیاسی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا همچنان پررونق است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا واردکنندگان اصلی کالاهای آلمان هستند.

صادارت آلمان همچنان در مسیر صعود گام بر می‌دارد. آنگونه که آمار و ارقام نشان می‌دهند تحولات بزرگ سیاسی در جهان مانند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانع از این روند صعودی نشده است.

اداره کل آمار آلمان روز پنجشنبه (۹ فوریه / ۲۱ بهمن) اعلام کرد که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) مجموعا به ارزش یک هزار و ۲۱ میلیارد یورو کالا از این کشور به سراسر جهان صادر شده است.

این میزان ۲ / ۱ درصد بیشتر از حجم صادرات آلمان در سال ۲۰۱۵ است و این کشور اکنون برای سومین سال پیاپی موفق به رکوردشکنی در این عرصه شده است.

طبق گزارش اداره آمار آلمان حجم واردات این کشور در سال گذشته میلادی با افزایشی ۶ / ۰ درصدی به بیش از ۹۵۴ میلیارد یورو رسیده که این نیز خود رکوردی تازه است. به این ترتیب موازنه تجاری آلمان بسیار مثبت بوده و بر نزدیک ۲۵۲ میلیارد یورو بالغ شده است.

قدرت و موفقیت اقتصادی آلمان در عرصه صادارت همواره بحث و انتقاداتی به همراه داشته است. یکی از تازه‌ترین انتقادها در این رابطه از آمریکا به گوش می‌رسد. پیتر ناوارو، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ، آلمان را متهم کرده است که با "ضعیف نگه‌داشتن یورو" آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را استثمار می‌کند.

ینس وایدمان، رئیس‌بانک مرکزی آلمان این، انتقاد را رد کرده و در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی آمریکا گفته است: «شرکت‌های آلمانی به خاطر این موفق هستند که در بازارهای جهانی جایگاه مطلوبی دارند و با محصولات نوآورانه خود توجه جهانیان را جلب می‌کنند».

بیشترین مشتریان آلمان را کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند. حجم صادرات آلمان به این کشور‌ها در سال گذشته میلادی با افزایشی ۲ / ۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ و به حدود ۷۰۸ میلیارد یورو رسید.

این در حالی است که حجم صادرات آلمان به دیگر کشورهای جهان با توجه به بحران‌های گوناگون ۲ / ۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۵۰۰ میلیارد یورو رسیده است.

تجارت با ایران

وزارت اقتصاد آلمان پس از اجرایی شدن برجام در نخستین روزهای ۲۰۱۶ ابراز خشنودی کرده بود که با رفع تحریم‌ها روابط تجاری و بانکی با ایران نیز عادی شود.

اگر چه خوش‌بینی‌های اقتصاد آلمان به طور کامل تحقق نیافته، اما روابط تجاری و معاملات میان آلمان و ایران در مجموع روندی صعودی را تجربه کرده است.

اتاق بازرگانی آلمان و ایران در یکی از گزار‌ش‌های اخیر خود اعلام کرده بود که در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۶ به نسبت مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ از آلمان به میزان ۴ / ۲۱ درصد بیشتر کالا به ایران صادر شده است. آخرین ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حجم صادرات آلمان به ایران در سال گذشته میلادی بر حدود ۲ و نیم میلیارد یورو بالغ شده است.

این رقم در مقایسه با سال‌های تحریم قابل‌توجه است، اما همچنان با سطح مبادلاتی که مورد انتظار فعالان اقتصادی دو کشور است فاصله‌ای زیاد دارد.یکی از موانع احیای سریع روابط تجاری میان دو کشور مشکلات موجود در زمینه تامین مالی پروژه‌ها و تنگناهای مبادلات بانکی و مالی است که هنوز کاملا برطرف نشده‌اند و احتمال می‌رود که با آغاز دوران ریاست‌جمهوری آمریکا و تحریم‌های تازه‌ی این کشور علیه جمهوری اسلامی، روند کنونی نیز با کندی پیش رود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بازار صادرات آلمان,انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا,اتاق بازرگانی آلمان و ایران,حجم صادرات آلمان,سال ۲۰۱۶,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بدون شرح....

اثر سرکار خانم :هاله افتخاری

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: هر روز بیشتر از دیروز/everyday More Than before ",هاله افتخاری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان با سبقت گرفتن از رقیب ژاپنی خود، تویوتا، به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده است.

 

سال گذشته تویوتای ژاپن با فروش ده میلیون و ۱۷۵ هزار خودرو در جهان توانسته بود برای چهارمین سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را از آن خود کند.

هفته گذشته فولکس واگن با انتشار تازه‌ترین آمار فروش خود در سال گذشته میلادی اعلام کرد این خودروساز توانسته حدود ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو در کشورهای مختلف جهان به فروش برساند.

 

تازه ترین آمار فروش فولکس واگن در حالی اعلام شده که این خودروساز با اتهام‌هایی در زمینه "دستکاری" در تست‌های میزان آلایندگی خودروهایش دست به گریبان بوده است.

دو سال پیش در پی تحقیقاتی توسط مسئولان آمریکایی، فولکس واگن به نصب نرم‌افزاری بر روی حدود ۱۱ میلیون خودرویش در سراسر جهان اذعان کرد.

این نرم‌افزار پنهانی برای فریب دادن سیستم های آزمایش میزان آلایندگی آنها نصب شده بود.

آئودی، پورشه و اشکودا از دیگر محصولات این خودروساز آلمانی هستند.

افزایش تقاضای خرید خودرو در چین باعث شده فروش محصولات فولکس واگن به مشتریان چینی نزدیک به ۴ درصد افزایش یابد. در کشورهای دیگر هم وضعیت فروش مشابه است.

به عنوان مثال در سوئد خودروی گلف که محصول فولکس واگن است محبوب‌ترین خودرو در سال ۲۰۱۶ در میان رانندگان سوئدی نام گرفت.

گلف در سال گذشته مجموعا سهمی ۵.۹ درصدی از اتومبیل های فروخته شده در سوئد را از آن خود کرد و ولوو با ۵.۷ درصد (که شامل سه مدل مختلف بود) سهم دوم را داشت.

آخرین باری که ولوو در صدر این جدول نبود سال ۱۹۶۲ بود زمانی که مدل بیتل فولکس واگن پرفروش‌ترین شد.

فروش محصولات تویوتا که حالا تبدیل به دومین خودروساز پرفروش جهان شده است در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود دو دهم درصد رشد داشت.

به نظر می‌رسد آهنگ کند این رشد با رکود صنعت خودروسازی در آمریکا مرتبط باشد.

گزارش سالانه فروش خودروی شرکت جنرال موتورز آمریکا هفته آینده اعلام خواهد و بعید بنظر می‌رسد این خودروساز بتواند از دو شرکت فولکس واگن و تویوتا پیشی بگیرد.

جنرال موتورز در سال ۲۰۱۵ میلاد عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان را از آن خود کرده بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فولکس واگن ,تویوتا,پرفروش‌ترین خودروساز جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بدون شرح...

اثر سرکار خانم :هاله افتخاری

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هاله افتخاری,هر روز بیشتر از دیروز/everyday More Than before , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بر اساس یافته‌های تازه پژوهشگران، گربه‌ها بر خلاف تصور رایج به اندازه سگ‌ها باهوش هستند.

 

پژوهشگران ژاپنی می‌گویند که گربه‌ها آزمایش‌های مشخص حافظه را به خوبی سگ‌ها انجام می‌دهند که نشان می‌دهد به همان اندازه باهوش هستند.

مطالعه‌ای که بر روی ۴۹ گربه خانگی انجام شده نشان می‌دهد که گربه‌ها تجربه‌های خوشایندی مانند خوردن خوراکی مورد علاقه‌شان را به یاد می‌آورند.

این نوع از یادآوری رویدادهای خاص که "حافظه اپیزودیک" نام دارد، پیش از این در مورد سگ‌ها به اثبات رسیده است.

انسان‌ها‌ اغلب به طور آگاهانه رویدادهایی را که در گذشته زندگی آنها رخ داده است بازسازی می‌کنند؛ خاطراتی مانند روز اول کار جدیدشان، یا روز عروسی‌شان یا اینکه صبحانه چه خورده‌اند.

این نوع از خاطرات به برداشت هر شخص از آن رویداد بستگی دارد و برای همین برای آن شخص منحصر به فرد هستند.

ساهو تاگاکی، روانشناس دانشگاه کیوتو، می‌گوید که گربه‌ها هم مانند سگ‌ها، خاطراتی از یک تجربه مشخص در گذشته را به یاد می‌آورند که می‌تواند به معنای داشتن حافظه اپیزودیک برای سگ‌ها و گربه‌ها درست مانند انسان باشد.

خانم تاگاکی می‌گوید: "حافظه اپیزودیک با کارکرد درون‌نگر ذهن مرتبط است و ممکن است مطالعات ما به معنای وجود نوعی از خودآگاهی در گربه‎ها باشد."

"یک حدس جالب آن است که ممکن است گربه‌ها درست مانند انسان‌ها، فعالانه از از یادآوری خاطراتی از تجربه‌های گذشته خود لذت ببرند."

تیم پژوهشگران ژاپنی در آزمایش بر روی ۴۹ گربه خانگی، توانایی آنها را در این مورد سنجیدند که آیا بعد از ۱۵ دقیقه به یاد می‌آورند از کدام ظرف غذا خورده‌اند و کدام ظرف دست نخورده باقی مانده است.

یافته‌های این آزمایش نشان داد که گربه‌ها می‌توانند اطلاعاتی از چیستی و مکان ظرف غذا را به یاد بیاورند که به معنای داشتن حافظه اپیزودیک برای گربه‌هاست. این پژوهش‌ها همچنین نشان داده‌اند که گربه‌ها حافظه درازمدت‌تری از زمان ۱۵ دقیقه‌ای آزمایش‌های اولیه دارند. 

گربه‌ها در آزمایش‌های ذهنی دیگر نیز به اندازه سگ‌ها موفق بوده‌اند، که این آزمون‌ها شامل واکنش به حرکت‌های‌ بدن، حالت‌های صورت و عواطف انسانی می‌شود.

پرفسور لوری سانتوز، از دانشگاه ییل در آمریکا، می‌گوید این آزمایش‌ها به خوبی نشان می‌دهند که گربه‌ها اطلاعاتی را به یاد می‌آورند درباره جاهایی که قبلا جستجو کرده‌اند و مکان‌هایی که غذا خورده‌اند.

این تیم پژوهشگران ژاپنی پیش از این با آزمایش‌های مشابه، دریافته بودند که سگ‌ها ظرفی را که از آن غذا خورده‌اند به یاد می‌آورند.

سال گذشته نیز پژوهشگرانی در مجارستان دریافته بودند که سگ‌ها می‌توانند کارهای صاحبان خود را به یاد بیاورند، حتی وقتی که به طور مشخص برای این کار آموزش ندیده باشند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: گربه‌ها, "حافظه اپیزودیک",هوش گربه,سگ‌ها,خاطرات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com