جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

Perugia - The Church of St. Peterجندی شاپور البرز

 پروجا ( Perugia) یکی از شهرهای کشور ایتالیا استپروجا مرکز ناحیه اومبریاو استان پروجا است که در نزدیکی رودخانه تیبر قرار دارد.

 

پروجا یکی از مراکز مورد توجه هنری در ایتالیاست.

پیترو وانوسی با نام مستعار پروجینو نقاش مشهور ایتالیایی در پروجا متولد شده است.

 

Perugia - Panoramic view

 

پرونده:Map Province of Perugia.svg

Perugia, Italy - Town Hall and Major Fountain

Perugia - Panoramic view from Porta Sole

Perugia, Italy - IV November Square

 

Perugia - Town Hall and Major Fountain

 

بقيه در ادامه

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ايتاليا,جام جهان نما,شهر پروجا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جندي شاپور البرز

 اسکی روی ماسه Sandboardingورزش تخته‌‌ای همانند اسکی روی برفاست. این نوع اسکی یک فعالیت تفریحی است که در سراسر دنیا هواداران بسیاری دارد، اما به وضوح در مناطق بیابانی و سواحل دارای تپه‌های ماسه‌ای انجام می‌گیرد. اسکی روی ماسه به خاطر سختی ایجاد سازه‌هایی که افراد را به بالای تپه‌های ماسه‌ای بسیار مرتفع انتقال می‌دهد کمتر از اسکی روی برف فراگیر شده‌است.

 

 

بقيه تصاوير در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکی روی ماسه,اسكي,ورزش تخته‌‌ای,ورزش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

295-10.jpg

محققان ناسا با کمک داده‌های آب وهوایی مریخ نورد کنجکاوی، تغییرات جوی در سیاره سرخ را مورد مطالعه قرار دادند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در طول 12 هفته نخست فرود مریخ نورد کنجکاوی در نزدیکی دهانه گیل مریخ، محققان داده‌های بیش از 20 حادثه جوی با حداقل یکی از مشخصه‌های تغییر جهت وزش باد، تغییر سرعت باد، افزایش دما و سیر نزولی تابش های فرابنفش را مورد بررسی قرار دادند.بررسی تغییرات جوی سیاره سرخ با کمک ابزار «ایستگاه نظارت زیست محیطی مریخ نورد» (REMS) کنجکاوی انجام می شود.توفان‌های گذرا، نقشه بادها در دامنه، بررسی تغییرات روزانه و فصلی در فشار هوا و تغییرات مداوم در تابش‌های سطح مریخ از جمله مهمترین داده‌های جمع‌آوری شده توسط کنجکاوی است که بدقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.«مانوئل دلا توره» محقق اصلی ابزار REMS مریخ نورد کنجکاوی تأکید می کند: گرد و غبار در جو، نقش اصلی را در تغییرات آب و هوایی مریخ ایجاد می‌کند و وقوع توفان باعث گرم شدن جو این سیاره می شود.«دلا توره» خاطرنشان می‌کند: رصد بادها و الگوهای تابشی با کمک ابزار هواشناسی کنجکاوی، به محققان برای درک بهتر شرایط محیطی و تفسیر شواهدی در خصوص تغییرات جوی در طول حیات چندین میلیون ساله سیاره مریخ کمک می‌کند.بر اساس اعلام آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا، مریخ نورد کنجکاوی پس از حدود یک ماه استقرار در منطقه «راکنست» (Rocknest)‌، طی چند روز آینده دور جدید گشت زنی در سطح سیاره سرخ را آغاز خواهد کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مریخ نورد کنجکاوی,سیاره سرخ ,توفان‌های گذرا,تابش‌های سطح مریخ ,ابزار هواشناسی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

6-832.jpg

تیمی از دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی ژنی شده‌اند که بقدری بر ساعت بدن انسان تاثیر گذاشته که می‌توان از روی آن حتی زمان مرگ احتمالی فرد را تشخیص داد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان امیدوارند که این یافته‌ها بتواند در نهایت برای تشخیص زمان مصرف موثرتر دارو در بیماران سکته قلبی و مغزی و یا نظارت دقیق‌تر بر بیماران بیمارستانی مورد استفاده قرار گیرد.این محققان بصورت اتفاقی زمانی که در حال بررسی پیشرفت بیماری آلزایمر و پارکینسون بودند، موفق به شناسایی این گونه ژنی شدند.آنها به بررسی الگوهای خواب 1200 داوطلب سالم 65 ساله پرداختند که بطور سالانه از لحاظ عصبی و روانی خود را ارزیابی می‌کنند.محققان موفق به شناسایی یک مولکول در نزدیکی ژنی موسوم به «دوره 1» شدند که به عنوان پایه از آدنین(A) یا گوانین(G) برخوردار بود.گونه A با ضریب شش به چهار رایجتر بوده، از این رو از آنجایی انسانها از دو گروه کروموزوم برخوردارند یک انسان ممکن است با 36 درصد شانس برخورداری از دو A، 16 درصد از دو G و 48 درصد از A و G بطور همزمان مواجه باشد.این پژوهش که در سالنامه Neurology منتشر شده، نشان داده است که افراد برخوردار از ژنوتیپ AA بطور طبیعی یک ساعت زودتر از دارندگان ژنوتیپ GG بیدار شده، در حالیکه افراد دارای AG دقیقا در یک زمان میانه از خواب بیدار می‌شوند.آنها همچنین نشان دادند که افراد دارای ژنوتیپ AA یا AG بطور میانگین دقیقا پیش از ساعت 11 ظهر فوت کرده، در حالیکه دارندگان ژنوتیپ GG بیشتر پیش از ساعت 18 درگذشته‌اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شناسایی ژنی,زمان مرگ احتمالی فرد,سکته قلبی و مغزی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Aprilia Tuono V4R

Aprilia Tuono V4R

Aprilia RSV4 R

Aprilia RSV4 R

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مدلهاي موتورسيكلت Aprilia , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Abarth 695 Maserati Edition

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فيات,طراحي مازراتي,Abarth 695 Maserati Edition,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نگاه اجمالی

فرضیه سیاهچاله حتی در میان شگفت انگیزترین پیشرفت های اخیر اختر فیزیک نظری موقعیت برجسته ای دارد. قرن بیستم زمانی بود که کشفیات خارق العاده در فیزیک و اختر شناسی همواره به کشفیات دیگری که خارق العاده تر بودند، منجر گردیده است. در عین حال آنها دوره دیگری را در گسترش علوم طبیعی مشخص می سازند. تعداد کمی از این کشفیات از نظر جذابیت با فرضیه سیاهچاله‌ها قابل قیاس هستند. چنین عجیب به نظر می آید که در فضا سوراخ و در سوراخ سیاهچاله ها وجود داشته باشند.! 
 

نظریه نسبیت عام در فضا

طبق نظریه نسبیت عام ، نیروهای گرانشی از خواص فضا هستند. مسئله قابل توجه فقط این نیست که جسمی در فضا وجود دارد بلکه این جسم مشخص کننده هندسه فضای اطرافش می باشد. انیشتین در این مورد می گوید: همیشه عقیده بر این بوده اگر تمام ماده جهان معلوم شود، زمان و فضا باقی می مانند، در حالی که نظریه نسبیت تاکید می کند که زمان و فضا نیز همراه با ماده نابود می گردند. بنابراین ، جرم با فضا ارتباط دارد. هر جسمی باعث می شود که فضای اطرافش انحنا پیدا کند. ما به سختی متوجه چنین انحنایی در زندگی خود می شویم، زیرا با جرم های نسبتا کوچکی سروکار داریم. ولی در میدان های گرانشی بسیار قوی ، مقدار انحنا ممکن است قابل توجه باشد. 

بقيه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیاهچاله,اختر فیزیک,نسبیت عام,انیشتین ,میدان های گرانشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

getty03.jpg

در پاسخ به افزایش روزافزون خطر زباله‌های فضایی، نیروی هوایی امریکا در حال طراحی سیستم جدیدی موسوم به «حصار فضایی» Space Fence با هدف انهدام این ضایعات است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ساختار جایگزین «سیستم نظارت فضایی نیروی هوایی» (AFSSS) می‌شود و مجهز به آرایه‌ فازبندی‌شده فوق حساسی از رادارهای رهگیری باند S است.سیستم‌های نمونه اولیه «حصار فضایی» قادر به شناسایی و رهگیری اشیا به میزان ده برابر کوچک‌تر از اشیا رهگیری شده توسط AFSSS خواهند بود و توسط کمپانی‌های Raytheon و Lockheed Martin طراحی می‌شوند.نیروی هوایی امریکا هم‌اکنون در حال انتخاب پیشنهادات نصب و ساخت ارائه شده توسط هر دو کمپانی جهت اجرایی کردن پروژه 3.3 میلیارد دلاری حصار مزبور تا سال 2017 است.روزی که این پروژه آماده بهره‌برداری شود، قادر خواهد بود 500 هزار شیء بزرگ‌تر از یک سانتی‌متر را رهگیری کند که این عدد با رقم 22 هزار شی رهگیری شده توسط سیستم کنونی نیروی هوایی قابل مقایسه است.انتظار می‌رود ساخت سیستم جدید در سال 2017 به اتمام برسد و گفته می‌شود نخستین رادار آن در جزیره کواجالین واقع در جمهوری جزایر ماشرال نصب شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خطر زباله‌های فضایی,حصار فضایی,رادارهای رهگیری,AFSSS ,Raytheon ,Lockheed ,سیستم نظارت فضایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ذره بنیادی «بوزون هیگز» که کشف آن در ماه ژوئیه توسط دانشمندان مرکز سرن به تمام دنیا اعلام شد، ممکن است از هیجان کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، برخوردار باشد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشمندان در گزارش روز پنج‌شنبه خود در نشستی در کیوتو که در آن آخرین اطلاعات از برخورد دهنده بزرگ هادرونی ارائه شد، اظهار کردند که به احتمال زیاد ذره کشف شده در ماه ژوئیه همان ذره گریزان بوزون هیگز است که جرم ماده را تامین می‌کند.با این حال آنها تاکید کردند که اطلاعات بدست آمده نشان داده که این ذره یک چیز عجیب و غریب با یک قلمرو جدید در کیهان‌شناسی نبوده بلکه یک «هیگز مدل استاندارد» متناسب با مفهوم علمی رایج از جهان است.این دانشمندان از ظهور شواهد بیشتر از بوزون هیگز بودن این ذره جدید در روند تحقیقات خود خبر داده‌اند اما هنوز هیچ نشانه‌ای از غیرمعمولی بودن این ذره نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه مشاهده نشده است.وظیفه اولیه برخورددهنده بزرگ هادرونی 10 میلیارد دلاری مرکز سرن، شناسایی هیگز بوده که بدون آن بقایای ذرات در حال پرواز پس از انفجار بزرگ در 13.7 میلیارد سال پیش نمی‌توانستند به شکل ستارگان، سیارات و یا کهکشانها در بیایند.وجود این ذره در سال 1964 توسط پیتر هیگز، فیزیکدان انگلیسی فرض شد که می‌توانست شکاف مدل استاندارد را پر کند.دانشمندان از دهه 1980 به دنبال این ذره بودند تا دو سال پس از آغاز کار برخورددهنده بزرگ هادرونی در سال 2010 متوجه چیزی شبیه به آن شدند. اما این محققان همچنان به پژوهش‌های خود برای اثبات وجود آن با قطعیت سیگما-5 ادامه دادند.دانشمندان همچنین امید داشتند که این پژوهش بتواند به آنها شواهد بیشتری را برای مفاهیم دیگری مانند ابرتقارن، ماده تاریک و انرژی تاریک که آنها را جزء حوزه «فیزیک نوین» خوانده‌اند، ارائه کند.ابر تقارن در نظریه می تواند در توضیح ماده تاریک که طبق باورها حدود 25 درصد جهان شناخته شده را تشکیل داده،‌ کمک کند اما طبق گزارشات روز پنج‌شنبه هنوز هیچ نشانه‌ای از آن شناسایی نشده است.این در حالیست که دانشمندان هنوز امید خود را برای کشف یافته‌های عجیب‌تر از دست نداده‌اند؛ چرا که این ذره شبیه به هیگز برای گواهی دادن ابرتقارن باید حداقل در پنج نوع مختلف باشد.به گفته محققان، چالش کنونی، سنجش دقیق تمام ویژگی‌های ذره جدید بوده و درک درست از ذرات پنهان آن زمان می‌برد.دانشمندان اکنون به سالهای پس از 2014 چشم دوخته‌اند که در آن زمان قدرت این برخورددهنده مدور دوبرابر شده یا یک برخورددهنده خطی که طرح آن برای ژاپن ریخته شده، آماده شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بوزون هیگز,مرکز سرن ,دانشمندان,برخورد دهنده بزرگ هادرونی,جرم ماده,پیتر هیگز,ماده تاریک,انرژی تاریک ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

9-449.jpg

محققان دانشگاه کالیفرنیا چهارچوب‌های آلی فلزی (MOF) را طراحی کرده‌اند که متخلخل‌ترین ماده جهان لقب گرفته‌ است.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مواد می‌توانند در حوزه‌هایی همچون ذخیره‌سازی، جداسازی یا تبدیل مولکول‌ها به کار روند و همچنین در جذب گازهای مضر قبل از رسیدنشان به زمین کارآمد باشند.«یاغی» رهبر ارشد تیم تحقیقاتی در سال 1999 روشی را برای طراحی MOFهای بسیار متخلخل ارائه داد و از آن زمان تاکنون به همراه همکارانش در حال ارائه شیوه‌های نوین در این زمینه بوده است.حاصل تلاش آن‌ها تا به امروز طراحی متخلخل‌ترین ماده جهان تحت نام‌های MOF-200 و MOF-210 است.اندازه‌ منافذ این مواد 32 در 24 انگستروم (ده میلیاردم متر) و قطر درونی آن‌ها نیز 47 انگستروم عنوان شده است. این اعداد بزرگ‌ترین اندازه‌های منفذ MOF هستند.سایر مواد از قبیل سیلیس مزوپور و کربن منفذدار نیز در ساختارشان منافذ بزرگی دارند با این تفاوت که دارای همان ساختار انعطاف‌‍‌پذیر MOFها نیستند.محققان دریافتند که منافذ MOFها می‌توانند با افزایش دادن تعداد اتم‌های موجود در پیوندهای آلی‌شان در سطح انگستروم کنترل شوند.اگرچه MOF-200 و MOF-210 پرمنفذترین مواد روی زمین لقب گرفته‌اند، سایر مواد حاضر در گروه شیمیایی آن‌ها نیز جذب‌کننده‌های گازی خوبی به شمار می‌روند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چهارچوب‌های آلی فلزی (MOF), متخلخل‌ترین ماده جهان ,ذخیره‌سازی,جداسازی,MOF-200,MOF-210,پرمنفذترین ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

280-2.JPG

محققان فرضیه‌ای در خصوص خارج شدن زمین از مدار خود در اثر برخورد یک ستاره گم شده را مطرح کرده‌اند. گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چرخش زمین در زاویه هفت درجه ای خارج از خط استوای خورشید همیشه برای محققان سوال برانگیز بوده است.فرضیه‌ای که به تازگی در این خصوص مطرح شده نشان می دهد که گرانش یک ستاره سیار در نزدیکی منظومه شمسی باعث خروج سیارات از مدار خط استوای خورشید شده است.دکتر «کنستانتین باتیگین» از محققان مرکز فیزیک نجومی هاروارد - اسیمت سونیان در دانشگاه کمبریج اظهار می‌کند: خورشید در زمان شکل‌گیری منظومه شمسی احتمالا دارای یک ستاره همسایه جوان و سرگردان بوده است که گرانش این ستاره باعث خروج سیارات از مدار خط استوای خورشید شده است.وی خاطر نشان می‌کند: معتقدم جایی در کهکشان راه شیری، ستاره‌ای وجود دارد که گرانش آن باعث انحراف هفت درجه‌ای زمین از مدار خط استوای خورشید شده است.«جاش وین» از محققان نجوم موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز فرضیه مطرح شده را ایده‌ای قابل پذیرش دانسته و معتقد است، با استفاده از ابزار پیشرفته نجومی می‌توان سیستم‌های چند سیاره‌ای و درستی فرضیه دکتر «باتیگین» را مورد بررسی قرار داد.

 

نتایج فرضیه جدید محققان در مجله Nature منتشر شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خارج شدن زمین از مدار,ستاره,چرخش زمین ,منظومه شمسی,گرانش,چند سیاره‌ای,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زره هاي يوناني

Greek Brass Muscle CuirassGreek Leather Muscle Armor

Greek Linen Cuirass

زره هاي رمي

Roman Lorica Segmentata

Roman Commander Cuirass

بقيه در ادامه

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زره ,زره هاي باستاني,تصاويري از زره ها,رمي ,يوناني,گوتيك,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

276-2.JPG

محققان دانمارکی عینک جدیدی طراحی کرده‌اند که با کمک چند لامپ ال ای دی، نور طبیعی روز را شبیه‌سازی کرده و از بروز افسردگی فصلی جلوگیری می‌کند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اختلال خلقی فصلی (SAD) یا افسردگی فصلی در در اثر گرمای هوا در تابستان یا در روزهای ابری و تاریک زمستان روی می دهد.افسردگی فصلی زمستان اواخر ماه سپتامبر (شهریور) آغاز شده و تا ماه مارس (فروردین) بطول می انجامد؛ نور درمانی یکی از روش‌های متداول درمان این اختلال محسوب شده و بیمار در طول روز مقابل نور خاصی قرار می‌گیرد.گروهی از مهندسان مکانیک با الگوبرداری از این روش درمانی، عینک «آفتابی» جدیدی مجهز به شش لامپ LED‌ طراحی کرده‌اند که نور کافی را از طریق یک بازتابنده منحنی در چشمان کاربر می‌تاباند.به گفته طراحان، 30 دقیقه استفاده روزانه از این عینک به معنای داشتن انرژی بیشتر برای کار کردن در روزهای ابری و تاریک پاییز و زمستان و پیشگیری از بروز افسردگی فصلی است.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:افسردگی فصلی,عینک جدید,لامپ ال ای دی,نور طبیعی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گیاهان را كنار بخاری نگذارید

وقتی موضوع مراقبت از گیاهان در برابر سرما مطرح می‌شود، بعضی‌ها فكر می‌كنند گیاهان هم باید مانند انسان‌ها در فضایی گرم نگهداری شوند تا آسیبی به آنها نرسد؛ اما حواستان باشد به هیچ‌وجه گیاهان را در فصل‌های سرد سال كنار وسایل گرم‌كننده مانند بخاری و شوفاژ قرار ندهید؛ چون اگر گل و گیاه در فضایی خیلی گرم بماند، پژمرده شده و خراب خواهد شد.

در ضمن، گیاهان را در مكان‌هایی كه سر راه افراد بویژه بچه‌هاست نگذارید. علاوه بر این، در فصل‌های سرد سال باید به گیاهان كمتر آب بدهید و هنگامی كه می‌بینید خاكشان هنوز خیس و نمناك است، از این كار دست بردارید چون آب دادن زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه شده و آن را از بین می‌برد.

خاك گلدان‌ها را بموقع عوض كنید

خیلی‌ها اصلا به فكر تعویض خاك گلدان‌هایشان نیستند و تصور می‌كنند همان خاك اولیه برای گیاه مناسب است؛ در حالی كه باید حتما یك مرتبه در سال خاك گلدان‌ها عوض شود. همچنین اگر حجم گلدان برای گیاه‌تان كوچك است، گلدان بزرگ‌تری برای آن تهیه كنید و همراه خاك جدید مقداری كود گیاهی هم به آن بدهید؛ البته حواستان باشد هر گیاهی به نوعی خاص از خاك و كود نیاز دارد. پس هنگامی كه می‌خواهید كود مورد نیاز را برای گیاه بخرید، دقت داشته باشید كه كود مناسبی انتخاب شود، ضمن این‌كه نحوه استفاده از آن را نیز از فروشنده بپرسید.

از گیاهان حساس محافظت كنید

گیاهان به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند؛ بعضی از آنها به نور مستقیم خورشید نیاز دارند و آنها را باید در حیاط یا پشت پنجره‌ها نگهداری كنید، به عنوان مثال گل شمعدانی از این نوع گل‌هاست كه نمی‌توان آن  را در فضای بسته نگهداری كرد.

بنابراین یادتان باشد در فصل زمستان و هنگامی كه هوا سرد است، باید از این گیاهان محافظت كنید. اگر می‌توانید در سرما آنها را به داخل خانه بیاورید و در جایی كه خیلی سرد یا گرم نیست، از آنها نگهداری كنید.

پس می‌توان گفت، گیاهان ظریف‌تر را باید در گلدان نگهداری كرد تا وقتی هوا سرد شد، براحتی آنها را جابه‌جا كنید. بنابراین خوب است برای حیاط هم گیاهانی مقاوم انتخاب كنید كه بخوبی در شرایط آب و هوایی سخت نیز دوام بیاورند.

مراقب بامبوها باشید

حتما تا به حال گیاه بامبو را دیده‌اید؛ این گیاه بسیار زیباست و نگهداری از آن هم كار چندان دشواری نیست. پس از تهیه بامبوها، آنها را در گلدانی شیشه‌ای قرار دهید؛ این گیاه به خاك نیاز ندارد و فقط باید مقداری آب درون گلدان آن بریزید.

دقت داشته باشید هر قدر آب درون گلدان باشد، گیاه نیز از همان نقطه ریشه می‌زند؛ پس فقط ده تا 15 سانتی‌متر آب داخل گلدان بریزید و آب آن را هم عوض نكنید. وقتی آب گلدان كم می‌شود، باید مقداری آب درون گلدان بریزید تا دوباره آب مورد نیازش تامین شود. نكته دیگر در مورد بامبو این است كه شیوه نگهداری از آن در فصل‌های مختلف سال، چندان تفاوتی ندارد و فقط باید در مكانی مناسب قرار بگیرد؛ مكانی كه نور مستقیم نداشته و گیاه در سایه روشن باشد.

 

 

 تبیان

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گلدان‌ها,گل و گیاه,ریشه گیاه ,خاك و كود ,تعویض خاك,خاك اولیه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

cancer-cells-2.jpg

محققان نانوزنجیرهایی ساخته‌اند که قبل از تبدیل شدن سلول‌های متاستاز به یک بافت جدید، روی آنها قرار گرفته و با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) محل آنها را شناسایی می‌کنند.به گزارش سرویس فناوری ایسنا، سلول‌های بدخیم که از تومور اولیه جدا می‌شوند، در کل بدن به شکلی غیرقابل کنترل پخش شده و با ایجاد تومورهای جدید در نقاط دیگر، موجب مرگ بیمار می‌شوند. حال گروهی از محققان دانشگاه «Case Western Reserve» روشی برای تشخیص این متاستازها در سرطان سینه موش یافته‌اند که می‌تواند بسیار زودتر از روش‌های فعلی، این سلول‌های جابه‌جاشونده را شناسایی کند؛ با استفاده از این روش امکان تشخیص زودهنگام متاستاز و نجات بیماران سرطانی ایجاد می‌شود.از تصاویر حاصل از این روش که نشان‌دهنده محل و اندازه سلول‌های متاستاز است، می‌توان در جراحی هدایت‌شده و خارج کردن آنها و یا رسانش داروهای ضدسرطان به‌ صورت هدفمند و کشتن این سلول‌ها استفاده کرد.«افستاتیوس کاراتاناسیس»، استادیار مهندسی زیست‌پزشکی و نویسنده اصلی این کار می‌گوید: میکرومتاستازها با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند، اما شما باید محل دقیق آنها را در این مرحله تشخیص داده و همه آنها را از بین ببرید. حتی اگر یک سلول نیز از چشم شما دور بماند، زمان زنده ماندن بیمار افزایش می‌یابد، اما همین سلول می‌تواند در نهایت به مرگ وی منجر شود.فناوری‌های تشخیص تومور نمی‌توانند سلول‌های سرطانی را که در نقاط جدید جای گرفته‌اند، شناسایی کنند، زیرا این سلول‌های جابه‌جاشده شبیه تومورهای جاافتاده رفتار نمی‌کنند. پس از آنکه سلول‌های سرطان سینه وارد جریان خون می‌شوند، اغلب در کبد، طحال یا ریه‌ها جای گرفته و شروع به بیان بیش از اندازه مولکول‌های سطحی به‌ نام اینتگرین‌ها می‌کنند. اینتگرین‌ها به‌ عنوان یک چسب میان سلول سرطانی و لایه داخلی یک رگ خونی که غذا را به بافت می‌رساند، عمل می‌کنند.«کاراتاناسیس» می‌گوید: ما اینتگرین‌ها را هدف می‌گیریم. دیواره‌های یک رگ خونی معمولی در سمتی که خون جریان دارد، اینتگرین تولید نمی‌کند، مگر اینکه سلول‌های سرطانی در آنجا قرار داشته باشند.محققان برای انجام این کار به نانوذراتی نیاز داشتند که بتوانند از جریان اصلی خون خارج شده و روی دیواره رگ خونی جای بگیرند. بیشتر نانوذرات به شکل کروی بوده و در نتیجه همراه جریان خون جابه‌جا می‌شوند. به‌ همین دلیل این پژوهشگران نانوذراتی ساختند که همانند حلقه‌های یک زنجیر به یکدیگر متصل شده و به دیواره رگ خونی وصل می‌شوند.سطح خارجی این زنجیره حاوی نقاط زیادی است که برای اتصال به اینتگرین‌ها طراحی شده‌اند. زمانی که یکی از این حلقه‌ها به اینتگرین‌ها متصل شود، ذرات دیگر به آن چسبیده و یک زنجیره را شکل می‌دهند.

 

جزئیات این تحقیق در مجله «ACS Nano» منتشر شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سلول‌های متاستاز ,نانوزنجیرها,تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) ,تومورهای جدید,داروهای ضدسرطان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

محققان مؤسسه مهندسی زیست‌پزشکی فرانهوفر آلمان، حسگر ضد رطوبت جدیدی را برای ارزیابی فشار مغزی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به تشخیص زودهنگام زوال عقل و جنون منجر شود.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این حسگر که مشابه حسگرهای فشار مورد استفاده در صنعت خودروسازی بوده، نشانگر یک تحول از کاشتهای پیشین است که به رطوبت اجازه ورود و تخریب دستگاه را می‌دادند.این دستگاه از ارتفاع و عرض یک در دو سانتی‌متر برخوردار بوده و انتظار می‌رود تا در نسخه‌های آینده کوچکتر شود.محققان آلمانی قاب خارجی آن را که پیش از این از مواد مصنوعی ساخته می‌شد با فلز درجه بالای قابل انعطاف تعویض کردند. تغییرات فشار درون مغز باعث خم شدن این قاب شده و این اطلاعات سپس به حسگر فشار درون آن منتقل می‌شود.مقادیر اندازه‌گیری شده در نهایت از طریق پالس‌های رادیویی به یک دستگاه خوانش در خارج از بدن بیمار انتقال یافته که نیروی مورد نیاز حسگر را تامین می‌کند و از این رو دیگر نیازی به پیل بر روی این دستگاه نیست.این حسگر جدید می‌تواند نشانگر یک جهش چشمگیر به جلو برای بیماران و متخصصان بهداشت باشد که تاکنون بر کاوشگرهای بی‌سیم فشار درون جمجمه متکی‌اند که از طریق انتقال امواج رادیویی قابل خوانش بودند.یکی از مشکلات این کاوشگرها، مقاومت کم آنها در برابر رطوبت بوده و نفوذپذیری پوشش مصنوعی آنها به معنی خراب شدن حسگرها در طول چند روز یا حتی چند ساعت است. این حسگر با غلبه بر این مشکل می‌تواند برای ماهها یا حتی سالها به کار خود بدون نیاز به تکرار عمل جراحی ادامه دهد.در حال حاضر تشخیص این بیماری چالشی است که به مراقبت پزشکی پیچیده و سخت برای افرادی که مستعد افزایش فشار درون جمجمه‌ای هستند، نیاز دارد. این کار به یک عمل جراحی برای الحاق یک کاوشگر از بالای سر نیاز دارد.به دلیل نوسانات در فشار درون جمجمه‌ای، سنجش‌های گسترده برای خوانش یک تشخیص نهایی بیماری مورد احتیاج است که همین امر باعث بستری شدن بیمار در بیمارستان برای روزها یا حتی هفته‌ها می‌شود. درحالی که با این حسگر جدید، ‌بیمار تنها برای خوانش سنجش‌ها به کلینیک مراجعه خواهد کرد.دانشمندان هنوز از دلیل افزایش ناگهانی فشار درون جمجمه‌ای در افراد باخبر نبوده اما این را می‌دانند که این شرایط منجر به اختلال در گردش خون و مرگ بخشهایی از مغز مشابه سکته مغزی می‌شود. این شرایط اکنون به عنوان عامل 10 درصد از پرونده‌های جنون در اروپا شناخته شده است

4-744.jpg

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حسگر ضد رطوبت ,ارزیابی فشار ,زوال عقل و جنون,پالس‌های رادیویی,کاوشگرها,کاوشگرهای بی‌سیم فشار,اختلال در گردش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

8-440.jpg

ستاره‌شناسان ناسا در جدیدترین دستاورد خود از کشف دورترین جسم جهان توسط تلسکوپ‌های فضایی اسپیتزر و هابل خبر داده‌اند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این جسم در حقیقت یک کهکشان موسوم به MACS0647-JD در فاصله 13.3 میلیارد سال نوری از زمین بوده که تنها توسط یک عدسی نسبتهای میان‌کهکشانی قابل مشاهده است.نور این کهکشان جوان که بسیار کوچکتر از راه شیری بوده، از 420 میلیون سال پس از انفجار بزرگ باقی مانده، از این رو می‌تواند یک دیدگاه ارزشمند را از ذات جهان اولیه عرضه کند.این کهکشان کوچک کمتر از 600 سال نوری گسترده است؛ در حالیکه کهکشان راه شیری 150 هزار سال نوری وسعت دارد.به اعتقاد ستاره‌شناسان، احتمالا این کهکشان در طول زمان با کهکشانهای کوچک دیگر ادغام می‌شود.MACS0647-JD بطور غیرمستقیم توسط هابل مشاهده شده، چراکه نور آن بسیار ضعیف است. بین این کهکشان و زمین در فاصله 5.6 میلیارد سال نوری یک خوشه کهکشانی موسوم به MACS J0647+7015 وجود داشته که بیشتر از ماده تاریک ساخته شده است.این خوشه به قدری بزرگ بوده که می‌تواند نور را در اطراف خود خم کرده و مانند یک عدسی گرانشی با قطر میلیونها سال نوری عمل کند.نور به دست آمده از این عدسی ابتدا توسط هابل مشاهده شده و سپس مشاهدات اسپیتزر نیز آنرا تائید کرد.این عنوان پیش از این به کهکشان SXDF-NB1006-2 در فاصله 12.91 میلیارد سال نوری از زمین اختصاص داشت که توسط تلسکوپهای سوبارو و کک در هاوایی شناسایی شده بود.

 

 

جزئیات این اکتشاف در مجله Astrophysical منتشر شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دورترین جسم جهان,کشف ,تلسکوپ‌های فضایی,ستاره‌شناسان,اسپیتزر و هابل ,کهکشان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحرک و فعالیت برای بدن مفید است، اما در برخی موارد می‌تواند به بدن آسیب‌های جبران‌ناپذیری برساند. ابتلا به عفونت ماهیچه قلب یکی از این موارد است که در صورت فشار جسمی می‌تواند حتی به ایست قلبی منجر شود.

اورزلا هیلده‌برانتس (Ursula Hildebrandts)، پزشک ۳۱ ساله در دانشگاه علوم ورزشی کلن، مسئولیت معالجه ورزشکارانی را بر عهده دارد که به عفونت ماهیچه قلب یا "میوکاردیت" مبتلا هستند. این بیماری در واقع موتور بدن انسان را مورد حمله قرار می‌دهد. ماهیچه قلب مسئول پمپ کردن خون به اعضای بدن است. هنگامی که عفونت می‌کند، ضعیف می‌شود و عمل پمپاژ خون نیز دیگر به درستی انجام نمی‌گیرد. به این ترتیب کارکرد کل ارگانیسم بدن دچار اختلال می‌شود.

اورزلا هیلده‌برانتس می‌گوید: «در مجموع هر کسی می‌تواند به عفونت ماهیچه قلب مبتلا شود، از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا افرادی که به ندرت تحرک دارند.»

اما در این میان ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. زیرا در بسیاری موارد، التهاب عضله قلب زمانی بروز می‌کند که فرد مبتلا پیش از سپری کردن کامل دوره‌ی نقاهت شروع به انجام تمرینات ورزشی می‌کند.

اورزلا هیلده‌برانتس (Ursula Hildebrandts)، پزشک ۳۱ ساله، مسئول معالجه ورزشکاران مبتلا به عفونت ماهیچه قلب در دانشگاه علوم ورزشی کلن

ورزش چه زمانی خطرناک است؟

ورزش زمانی تبدیل به خطر می‌شود که انسان از لحاظ جسمی در وضعیت ضعیفی بسر برد. معمولا بدن پس از ورزش بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قرار دارد. وقتی باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن راه می‌یابند، به طور وسیع در خون تجمع می‌کنند.

هنگام ورزش خون با شدت بیشتری در چهار حفره قلب جریان دارد. این چهار حفره با دریچه‌هایی به هم وصل هستند. خون با شدت از این دریچه‌ها عبور می‌کند. هنگام دویدن یا بازی فوتبال شدت چرخش خون در این دریچه‌ها به مراتب بیشتر می‌شود. به این ترتیب عوامل بیماری‌زا می‌توانند از این طریق بر این دریچه‌ها بچسبند و پی‌آمد آن عفونت است.

دکتر هیلده‌برانتس توصیه می‌کند که برای پیشگیری از عفونت ماهیچه قلب هنگام هرگونه بیماری و ناخوشی، هرچند هم جزئی، باید اجازه داد تا دوره نقاهت بیماری کاملا طی شود و در این مدت باید استراحت کرد. او می‌گوید: «تقریبا می‌توان گفت که باید حداقل دو روز از زمانی که فرد تب داشته بگذرد و همینطور تا هنگامی که مخاط زرد یا سبز رنگ در بدن موجود است بایستی استراحت کرد.» زیرا وجود مخاط در بدن نشان‌دهنده وجود عوامل بیماری‌زای خطرناک است.

یکی از پیچیدگی‌ها در تشخیص عفونت ماهیچه قلب این است که این بیماری دارای علائم گوناگونی است، از جمله درد‌های شدید در ناحیه سینه، تنگی نفس، تند شدن نبض و تعریق شبانه. به همین دلیل در بسیاری موارد تشخیص درست خیلی دیر اتفاق می‌افتد. این شرایط را می‌توان به یک بمب ساعتی تشبیه کرد. اگر فرد مبتلا به میوکاردیت به بدن خود فشار وارد کند، این امر می‌تواند منجر به ایست قلبی و مرگ بیمار شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ورزش,خطر,قلب,فشار ,جسمی ,عفونت ماهیچه ق,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

250-19.jpg

مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، والدینی که فرزندان خود را تنبیه می کنند یا بر سرآنها فریاد می زنند، کودکان خود را با ریسک بالای ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی مواجه می‌سازند.به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پژوهشگران روانشناسی دانشگاه پلیموت تأثیر تنبیه بدنی و رفتارهای خشن والدین با کودکان و احتمال بروز بیماری های مختلف را مورد مطالعه قرار داده اند.محققان تأکید می کنند، هرگونه تنبیه بدنی اعم از ضعیف یا شدید در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده را افزایش دهد.تحقیقات جدید نشان می دهد، والدین با فریاد زدن بر سر کودکان یا تنبیه کردن آنها، فرزندان خود را در معرض مشکلات جدی سلامتی از جمله احتمال ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و آسم قرار می دهند.ایجاد استرس، اصلی ترین علت بروز مشکلات سلامتی در کودکان عنوان شده است؛ افزایش سطح استرس باعث تغییرات بیولوژیکی در کودک شده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف در سال های آتی می کند.پروفسور «مایکل هایلند» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: استرس سال های نخست زندگی در اشکال آسیب های جسمی ناشی از تنبیه بدنی باعث تغییرات در دراز مدت و افزایش خطر ابتلای فرد به بیماری های مختلف در آینده می شود.نتایج این مطالعه در مجله Behavioural Medicine (پزشکی رفتاری) منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کتک خوردن ,سرطان,والدین,تغییرات بیولوژیکی,بیماری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه استنفورد نشان داده که انسانها احتمالا بطور تدریجی در حال کندذهن‌تر شدن هستند.به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پژوهش که در مجله Trends in Genetics منتشر شده، بر این اساس است که بشریت فشار تکاملی برای هوشمند شدن را هزاران سال پیش در پی آغاز زندگی در شهرک‌های متراکم کشاورزی از دست داده است.به گفته این محققان، توسعه قابلیت‌های فکری و بهینه‌سازی هزاران ژن هوشی احتمالا به شکل غیرشفاهی در گروههای انسانی پیش از ظهور اجداد انسان در آفریقا رخ داده است.طبق این نظریه، از آن زمان به بعد این رویه یک سیر نزولی داشته است.البته این نظریه خالی از انتقاد نبوده و برخی بر این باورند که بجای از دست دادن توانایی‌های هوشی، انسانهای امروزی آنها را به شکل گونه‌های مختلف هوش متنوع کرده‌اند.انسانهای اولیه با قابلیتهای مکانی خود مانند ساخت سریع پناهگاه یا کشتن ببرها با نیزه زندگی کرده یا مرده‌اند. امروزه اگرچه همه از قابلیت مکانی برای انجام کارهای به ظاهر ساده مانند شستن ظرفها یا هرس گیاهان برخوردارند اما به گفته محققان، این کارها نیز به نیروی مغزی زیادی نیاز دارند.این قابلیت‌ها را می‌توان مدیون اجداد انسانی و مکانیزم کاملا تنظیم شده انتخاب طبیعی دانست و در عین حال توانایی کارهایی مانند بازی شطرنج یا شعر گفتن احتمالا اثرات جانبی آن هستند.طبق این پژوهش، اما پس از گسترش کشاورزی و آغاز زندگی در جوامع متراکم‌تر، نیاز شدید برای نگهداشتن این ژنها در حالت اوج بتدریج از بین رفته است و احتمال کمتری وجود دارد که مزیت تکاملی هوش از زمان شکارچی-گردآورنده بیشتر شده باشد.این از آن جهت است که اگر یک انسان اولیه نمی‌توانست بدرستی یک راه‌حل برای تهیه غذا یا پناهگاه بدست آورد، جان خود را از دست می‌داد اما انسان مدرن دیگر از عواقب این چنین در تصمیمات خود برخوردار نیست.چیزی حدود 2000 تا 5000 ژن به تعیین هوش انسانی پرداخته و این ژنها به تغییرات مضر یا جهشها مستعد هستند. بر اساس دانش رشد جهشها، این محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک انسان عادی دو تغییر چشمگیر ژنتیکی را که در 3000 سال گذشته تکامل یافته، در بر دارد.این فرضیه ابتدا برخلاف تصور است. همچنین در 100 سال اخیر میانگین هوشبهر جهانی افزایش چشمگیری داشته که با عنوان اثر فلین شناخته شده است. اما به گفته این محققان این اثر بیشتر در نتیجه مراقبت‌های بهتر در دوران بارداری، تغذیه بهتر و کاهش قرار گرفتن افراد در مواجهه با مواد شیمیایی موثر در توقف رشد مغزی مانند سرب است.این در حالیست که به گفته دیگر محققان، تنها برخورداری از جهشهای ژنتیکی بیشتر باعث کندذهن‌تر شدن انسان نمی‌شود و در عوض حذف فشار برای شکارچی یا گردآورنده بودن بر روی انسان به وی اجازه تکامل در یک جمعیت متنوع‌تر با هوشهای گوناگون را داده است.به گفته آنها، 200 هزار سال قبل بشریت نمی‌توانست از افرادی مانند استفن هاوکینگ برخوردار باشد؛ اما امروزه انسانهایی با ظرفیت هوشی وی به انجام کارها و تفکرانی مشغول هستند که در محیط سازگاری تکاملی به هیچ‌وجه قابل دستیابی نبودند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توانایی‌های هوشی,نیروی مغزی ,جهشهای ژنتیکی,ژن هوشی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-743.jpg

قلمرو خواب و رویا همیشه با نشانه‌ها، پیش‌گویی‌ها،انگیزه‌ها و ترس‌های ناخودآگاه همراه بوده است؛ اما به گفته پژوهشگران، این اخلال در جهان آشفتگی درون، ترس‌ها و تمایلات، ریشه در تجربیات روزانه دارند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته ناتیو ویلسون، دانشمند اعصاب موسسه فناوری ماساچوست و از اعضای هیات مشاوره آکادمی علوم نیویورک، ساختار و مفاد افکار بسیار شبیه به ساختار و مفاد رویا است و احتمالا محصول یک دستگاه هستند.ویلسون و همکارانش به بررسی پیوند مهم میان رویاها و یادگیری و حافظه پرداخته است.رویاها به مغز اجازه می‌دهد تا بر روی تجربیات خودآگاه فرد کار کند.به گفته ویلسون، در طول این رویاها، به نظر می‌رسد که مغز مکانیزم عصبی مشابهی را که در روز برای بررسی گذشته، آینده و دیگر جنبه‌های جهان داخلی فرد بکار برده، در شب نیز اعمال می‌کند و حافظه مظهر این جهان داخلی است.ویلسون اظهار کرد: آنچه ما به یاد می‌آوریم در نتیجه رویاها است.کار وی بر ارتباط میان حافظه و رویاها در «حرکت غیر سریع چشم در خواب» (Non-REM Sleep) متمرکز است. رؤیاهای واضح ما اغلب در مرحله «حرکت سریع چشم در خواب» رخ می‌دهد اما «حرکت غیر سریع چشم در خواب» نیز با رویاهایی همراه بوده که تا حد زیادی ناقص هستند.پژوهشهای پیشین نشان داده بود که رویاها می‌توانند به یادگیری افراد کمک کنند.یافته‌های ویلسون نشان داد موشهایی که در روز در یک ماز به بازی پرداخته بودند، در زمان خواب ،آن بخش از تجربه خود را مجددا اجرا می‌کردند. ویلسون با استفاده از الکترودهای ریز برای کنترل فعالیت نورونها در بخش هیپوکامپ که مسؤول حافظه مکانی است، توانست این رویا را مشاهده کند.نورونهای خاص در هیپوکامپ انسان یا موشها در واکنش به موقعیت مکانی فعال می‌شوند، از این رو هر زمان که موش از یک نقطه خاص در ماز عبور می‌کند، یک نورون خاص فعال می‌شود. با بخواب رفتن این حیوانات، ویلسون متوجه فعالیت نورونها در الگوهایی شد که نشانگر بخشهای کوتاهی از ماز با قابلیت اجرای رو بجلو یا عقب بودند.ویلسون و همکارانش در یک پژوهش توانستند با استفاده از یک آوا در رویاهای موشها دستکاری کنند. این آزمایش نشان داد که صدایی که در زمان هدایت‌ این موشها در بیداری در مازها مورد استفاده قرار گرفته بود، منجر به ورود این بخش از تجربه به رویای این حیوانات می‌شود.به گفته وی، در آینده شاید علم با استفاده از خواب و رویا به عنوان ابزار مشابه راههای مورد استفاده در یادگیری و آموزش در زمان هوشیاری، بتواند شیوه‌هایی را برای عملکردهای شناختی ارتقا یافته با خواب شناسایی کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رؤیاهای عجیب,حافظه و یادگیری,هیپوکامپ,فعالیت نورونها ,حافظه مکانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

غول فولاد: محمد جابریان

 محمد جابریان مدیرعامل مجتمع فولاد آرین سهند خریدار بلوک فولاد خوزستان بود که حتی افزایش ۸۷ درصدی قیمت عرضه نسبت به قیمت پایه نیز او را از دور رقابت خارج نکرد و سرانجام با اضافه کردن یک ریال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد.او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است که در بازار فولاد فعالیت می‌کنند.ارزش سهامی که تنها در این معامله خرید ۱۳۶۰ میلیارد تومان بود که حتما تمام ثروت این مرد نبوده است.جابریان که «بچه کف بازار» است، درحال حاضر یک کارخانه فولاد دارد و در بازار آهن تهران یکی از سرشناس‌ترین‌هاست. یک نفر جدی یا شوخی گفته بود حاضر است سرقفلی موبایل جابریان را ۱۰۰میلیون تومان بخرد. فکرش را بکنید او با این خط موبایل چه می‌کند.

بقیه در ادامه

 

غول گردشگری ایران: حسین ثابت

 حسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند.ثابت تا پنج سال قبل در جزایر قناری ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است.وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز در کیش دارد و شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش (دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از ۶۵ هکتار) متعلق به اوست.او کلنگ سرمایه گذاری هتل ۷ ستاره کوروش را نیز در جزیره کیش بر زمین زده که سیستم‌های آن با انرژی خورشیدی کار می‌کند (به عنوان نخستین هتل سبز ایران) و ۵۰۰ اتاق خواهد داشت.سوئیت‌های هتل داریوش او در زمان‌های عادی سال هر شب ۴۰۰ هزار تومان و در ایام عید نوروز و… تا ۷۰۰ – ۸۰۰ هزار تومان هر شب اجاره داده می‌شود.حسین ثابت چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کرده و هم‌اکنون نیز بزرگترین شرکت هتل‌داری اسپانیا را صاحب است و خود او نیز در یکی از دو جزیره اختصاصی خود در اسپانیا زندگی می‌کند

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ثروتمندان ایرانی,غول های ایرانی,میلیاردر های ایران,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Mountains Wallpapers 04

Mountains Wallpapers 15

2

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویر کوهستان,تصاویر زیبا,جام جهان نما,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

All Are God's Blessings

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پند,نکته,نکته زندگی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آنچه را گذشته است فراموش كن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر 
  
قبل از جواب دادن فكر كن 
  
هیچكس را تمسخر مكن 
  
نه به راست و نه به دروغ قسم مخور 
  
خود برای خود، زن انتخاب كن 
  
به شرر و دشمنی كسی راضی مشو 
  
تا حدی كه می‌توانی، از مال خود داد و دهش نما 

 

بقیه در ادامه نوشتار

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سخنان بزرگان,ایران زمین,زرتشت,نصیحت های زرتشت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکی از مشکلات برخی افراد، بخصوص زوج های جوان خرید و تشخیص برنج خوب و شیوه نگهداری آن است. آگاهی های پی آمده ممکن است برای این دسته مفیدتر باشد.

● تشخیص و خرید:

برنج ایرانی، در شمار برنج های ممتاز است، اما درجه بندی دارد.
فقط خوب قد کشیدن دانه برنج پس از پخت ملاک مرغوبیت نیست.
دانه برنج هر چه خشک تر و سفت تر باشد بهتر است زیرا با جذب سریع آب هنگام پخت، حجیم تر می شود.
هر چه از تاریخ برداشت آن بیشتر گذشته و بهتر نگهداری شده باشد، بر کیفیت آن افزوده می شود.
دقت کنید کپک زده یا خُرد شده نباشد و بوی نامطبوع کهنگی و ماندگی از آن به مشام نرسد.
دانه برنج نباید خیلی سفید، خیلی زرد، شفاف، دودی یا ترک خورده باشد؛ رنگ بلوری مات و عاج مانند دارد و معمولا باریک و قلمی است، اما طعم و بوی مطبوعش پس از پخت، خیلی مهم تر از باریکی و بلندی آن است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شمار برنج های ممتاز,خرید برنج مرغوب,تشخیص برنج خوب,طعم و بو,پخت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وقتی صحبت از موهای سالم به میان می‌آید، فقط محصولاتی که به موهایتان می‌زنید اهمیت ندارد، چیزهایی که می‌خورید هم مهم هستند.درست مثل بقیه قسمت‌های بدن، سلول‌ها و فرایندهای موهای قوی و درخشان به یک رژیم‌غذایی متعادل بستگی دارد.مشاهده تغییرات (چه خوب و چه بد) در موها خیلی بیشتر از پوست زمان می‌برد. بعنوان مثال، فقط داشتن یک هفته رژیم‌غذایی بد می‌تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست و خشک‌ شدن آن شود. اما درمورد موها ممکن است چند ماه طول بکشد تا کمبودهای غذایی یا تاثیرات یک رژیم بد خود را نشان دهد.موادغذایی مصرفی شما به مستحکم‌تر کردن فولیکول‌های موهایتان و پوسته دور آن کمک می‌کند. اگر فولیکول‌های موهایتان قوی‌تر باشد، موهای سالم‌تری هم خواهید داشت. اگر پوست سرتان سالم‌تر باشد، موهایی سالم‌تر خواهید داشت.البته عوامل دیگری هم به جز رژیم‌غذاییتان در سلامت موهایتان موثر است. سیگار کشیدن، عدم توازن هورمونی و نداشتن خواب کافی نیز می‌تواند در وضعیت ظاهری و باطنی موهایتان تاثیر بگذارد. هیچ ماده جادویی وجود ندارد که جایگزین این مشکلات شود.اگر یک رژیم‌غذایی متعادل، متنوع و سرشار از پروتئین داشته باشید که از این ۱۰ ماده‌غذایی به وفور در آن استفاده شود، نیازهای موهایتان را به خوبی برطرف خواهید کرد و موهایی سالم و درخشان خواهید داشت.

۱. ماهی سالمون

ماهی سالمون علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین و ویتامین D است (که هر دو در استحکام موها اهمیت دارند)، حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که بدن قادر به ساختن آن نیست و برای رشد موها بسیار لازم هستند. حدود ۳٪ از ساقه مو از این اسیدهای چرب تشکیل شده‌اند. امگا۳ در غشای پوست سر و روغن‌های طبیعی که پوست سر و موها را ‌آبرسانی می‌کند، نیز یافت می‌شود.

انتخاب‌های دیگر: اگر از ماهی سالمون خوشتان نمی‌آید، می‌توانید این اسیدهای چرب را از ماهی‌های دیگری مثل ساردین، شاه‌ماهی، قزل‌آلا و ماهی خال‌مخالی و همچنین آوکادو، دانه‌های کدوتنبل و گردو نیز یافت می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:موهایی سالم‌,رژیم‌غذایی,فولیکول‌ها,موادغذایی,سلامت مو,امگا۳ ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سیتروئن DS4

سیتروئن DS4.جندی شاپور البرز

سیتروئن DS4.جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیتروئن DS4,,سیتروئن,سیتروئن هاچبک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 Gold picture - Thracian treasure hoard from Bulgaria - horse head.جندی شاپور البرز

تراکیانها بوسیله حکومت اشراف جنگجو اداره می گردیدند و به معادن طلا در دهانه رود خانه دانوب که یکی از بزرگترین ذخایر فلزی در دنیای باستان بود بخوبی دسترسی داشتند.انها از تجارت پر جنب و جوش خود با همسایگان شمالی(سکاها) و همچنین همسایگان جنوبی خود (یونانی ها)لذت می بردند که می توان آثار آن را در هنر تراکیان ها یافت.سبک های یافت شده هنری در این کشفیات حاکی از تاثیر هنر یونانی،سکایی،مقدونی و البته هنر خود تراکیان هاست.

 Gold picture - Thracian treasure hoard from Bulgaria - busts.جندی شاپور البرز

تصاویری از کشفیات در ادامه نوشتار آمده است.

Published November 10, 2012

 

 

.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گنجینه 2400 ساله,بلغارستان,تراکیانها,معادن طلا,طلا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شامل نام خلیج فارس قبل و بعد از اسلام :

لطفا برای دانلود بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

خلیج همیشه فارس

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلود نامهای خلیج فارس,نام خلیج فارس در گذر تاریخ,Persian Gulf,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آنفولانزاي مرغي ماكيان را مبتلا مي‌كند و عامل مولد آن ويروسي است كه با ساختار فيزيكي پرندگان سازگار شده است. با وجود اينكه اين بيماري مخصوص ماكيان است، اما در سالهاي اخير ظاهرا اين ويروس به گونه‌هاي ديگر جانداران نيز منتقل شده و موجب ابتلاي انسان‌ها به اين بيماري شده است. در مقابل، ويروس آنفولانزاي فصلي بويژه با بدن انسان سازگار مي‌شود. بر خلاف آنفولانزاي مرغي، آنفولانزاي فصلي به آساني از فردي به فرد ديگر منتقل مي‌شود و هر ساله جان صدها هزار تن را مي‌گيرد. اين ويروس اغلب در فضولات پرندگان يافت مي‌شوند و مرغداراني كه اين ويروس را تنفس مي‌كنند به آن مبتلا مي‌شوند. 
انتقال بيماري از انسان به انسان بسيار به ندرت اتفاق مي‌افتد. آنچه اين بيماري را براي انسان خطرناك مي‌كند، اينست كه ويروس آن به شكلي دچار جهش ژنتيكي و تغيير رفتار شود كه بتواند از انساني به انسان ديگر منتقل شود. در نتيجه اين امر، شيوع بيماري بسيار گسترده خواهد شد. خطرناكتر از اين وضعيت آنست كه ويروس مرغي بتواند فردي را آلوده كند كه همزمان به بيماري آنفولانزاي انساني مبتلاست. 
در صورتي كه ژن‌هاي ويروس‌هاي مرغي و انساني در اين شرايط با يكديگر تركيب شوند ويروس مي‌تواند از فردي به فرد ديگر منتقل شود و در نتيجه يك آنفولانزاي عالم‌گير شايع خواهد شد. 
تقريبا هيچ فردي به طور طبيعي در برابر ويروس جديد مصونيت نخواهد داشت. در حالي كه اين ويروس مي‌تواند ظرف 6 ماه به همه مناطق جهان برسد. 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آنفولانزاي مرغي ,ويروسي,اين اپيدمي,آلوده كردن,بيمار ,گوشت مرغ آلوده,واكسينه كردن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-734.jpg

محققان دانشگاه کارنگی ملون با الهام از رفتار حشرات، در حال ساخت یک سیستم چراغ راهنمایی هستند که در آن خودروها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دو گروه مورچه در حال حرکت، در زمان مواجهه با یکدیگر، با هم برخورد نکرده، بلکه گروه بزرگتر از سمت راست حرکت کرده و مورچه‌های کوچکتر نیز از آنها پیروی می‌کنند. این رفتار در زنبورها و موریانه‌ها نیز مشترک است.این سیستم که از سال 2009 در حال ساخت بوده، بر اساس این ایده است که خودروها در زمان نزدیک شدن به تقاطع از یک شبکه بی‌سیم خودرو به خودرو، برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.یک الگوریتم ابداعی ثبت شده به ارزیابی تعداد مسیرهای حرکتی خودروها پرداخته و گروه خودروی بزرگتر را که در یک مسیر مشترک حرکت می‌کنند، مشخص می‌کند.خودروهای درون گروه بزرگتر سپس بر روی صفحه داشبورد خود یک چراغ سبز را مشاهده کرده و به راننده برای حرکت رو بجلو اطلاع می‌دهند. در این حال، خودروهای درون گروههای کوچکتر از چراغ قرمز برخوردار شده و توقف می‌کنند.شبیه‌سازیهای محققان نشان داده که استفاده از این سیستم می‌تواند زمان رفت‌وآمد را بین 40 تا 60 درصد در زمان اوج ترافیک کاهش دهد.در دو سال آینده این محققان قصد دارند الگوریتم‌هایی ایجاد کنند که حضور موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده را نیز مد نظر قرار می‌دهد.همچنین دیگر برنامه‌های این دانشمندان ساخت یک شبیه‌ساز مقیاس بزرگ و آزمایش این فناوری در جاده‌های واقعی است.این پروژه تاکنون دو میلیون دلار کمک هزینه دریافت کرده و یک شرکت جدید برای تولید این فناوری تاسیس شده است.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رفتار حشرات,سیستم چراغ راهنمایی ,مورچه‌ها, زنبورها ,موریانه‌ها ,شبکه بی‌سیم,الگوریتم‌ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

239-1.JPG

یک مهندس استرالیایی با همکاری شرکت بلژیکی، طرح خلاقانه ساعت دیجیتال Clock Clock ‌را طراحی کرده است.به گزارش سرویس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پروژه خلاقانه Clock Clock از ساعت‌های عقربه‌دار برای نمایش زمان به شکل دیجیتال استفاده شده است.سه ردیف هشت تایی از ساعت های آنالوگ عقربه دار بر روی یکدیگر قرار گرفته و یک ترکیب دیجیتال بزرگ را شکل داده اند.هر کدام از ارقام ساعت و دقیقه با کمک مجموعه ای از شش ساعت آنالوگ شکل داده شده و فرمی دیجیتالی ایجاد می کنند.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ساعت‌های عقربه‌دار دیجیتال ,فرمی دیجیتال,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4-731.jpg

محققان آزمایشگاه نانورباتیک دانشگاه کارنگی ملون موفق به تولید یک کپسول رباتیک پیچ‌وتابدار برای آندوسکوپی شده‌اند که در بدن قابل کنترل هستند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کپسول می‌تواند جایگزین شیوه فعلی آندسکوپی‌های تهاجمی، تزریق دارو، نمونه‌برداری از بافت و کارکردهای دیگر باشد.قرصهای دوربینی دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا از سال 2001 مورد استفاده بوده اما تنها می‌توان از آنها برای تصویربرداری و حرکت طبیعی در میان اندام بهره برد. اگر قصد بازبینی با توقف طولانی‌تر یک بخش وجود داشته باشد، این قرص قابل بازگشت نیست.این ربات کپسولی از دو آهنربا در دو سمت خود برخوردار بوده که به پزشکان اجازه کنترل حرکات آنها را در خارج از بدن با یک آهنربای خارجی می‌دهد. با دستکاری محتاطانه می‌توان این ربات را درون بدن چرخانده و حتی شکل آن را تغییر داد.به گفته محققان حتی می‌توان یک محفظه دارو را در وسط آن قرار داده و با تغییر ساختار کپسول که از یک بدنه نرم ساخته شده از الاستومر انعطاف پذیر برخوردار است، دارو را تزریق کرد.در حال حاضر این پژوهشگران در حال آزمایش پیش‌ساختهای مختلف بر روی حیوانات هستند. نمونه‌های آینده به بررسی چگونگی افزودن اصطکاک به سطح کپسول با اضافه کردن الیاف ریز مشابه ربات StickyBot دانشگاه استنفورد خواهند پرداخت. ربات الهام گرفته از مارمولک این دانشمندان از قدرت کافی برای چسبیدن بر سطح تلویزیون یا دیوار برخوردار است.محققان همچنین در حال بررسی امکان استفاده از ریزچنگک‌ها بر روی این کپسول رباتیک برای گرفتن نمونه‌های بافت و خارج کردن آنها از بدن جهت تحقیقات بیشتر هستند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آزمایشگاه نانورباتیک,کپسول رباتیک پیچ‌وتابدار,آندسکوپی‌های تهاجمی,این ربات کپسولی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گروهی از دانشمندان دانشگاه «کیو» در ژاپن فناوری جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند دنده عقب گرفتن را برای رانندگان آسان تر کند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در زمان دنده عقب گرفتن، تنها بخش کوچکی از مسیر قابل مشاهده بوده و بسیاری از منظره را صندلی عقب خودرو اشغال می‌کند.سیستم تجربی این محققان از دوربین‌های فیلمبرداری دید عقب در پشت خودرو برخوردار است که به یک پروژکتور در پشت خودرو و زیر صندلی جلو متصل است.کارکرد این دستگاه بگونه‌ای است که رانندگان با برگرداندن سر خود به عقب، منظره واقعی را از شیشه عقب خودرو و ادامه تصویر را از ویدیویی که بر روی صندلی پشت قرار گرفته است،‌ مشاهده می‌کنند. به عبارت دیگر، این کاربران می‌توانند تصویر بیشتری از آنچه در پشت ماشین قرار دارد، بدون آن که صندلی عقب، فضایی از منظره را اشغال کرده باشد، ببینند.یک رایانه آنبرد نیز اندازه‌ای را که ویدئو باید نمایش دهد و امکان دستیابی به یک تصویر کامل و شفاف را فراهم کند، می‌سنجد.این محققان در تلاشند راننده از یک تصویر 360 درجه‌یی از منظره عقب خودرو برخوردار باشد و امیدوارند که نمونه تجاری آن تا پنج سال آینده آماده شود.

8-426.jpg

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دنده عقب,پشت خودرو ,تصویر شفاف,صندلی عقب,فناوری جدید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مشتری(ژوپیتر).جندی شاپور البرز

سیاره مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی 89000(143000کیلومتر)مایل قطر دارد.یازده زمین درکنار یکدیگر برابر قطر آن خواهد شد.مشتری پنجمین سیاره از خورشید است و مدار آن از خورشید 483 میلیون مایل (777میلیون کیلو متر)دور تر است.12 سال زمینی طول می کشد تا یک دور بدور خورشید بگردد در حالیکه فقط 10 ساعت طول می کشد که یکدور بدور خود بزند.سطح آن از ماده جامد تشکیل نشده و تماما گاز است که هر چه عمق بیشتر شود چگالتر می گردد.جو مشتری عمدتا از هیدروژن (86 درصد) و هلیم (14درصد) تشکیل شده است. ابر باندهای رنگارنگ موجود در جو در حقیقت لایه های ابر هایی  هستند که هر چه عمق آنها بیشتر باشد تیره تر و هر چه عمق کمتر باشد روشنتر به نظر می رسند.همچنین درابر های لایه های بالاتر شاهد رعد و برق های عظیمی در جو می باشیم.متوسط درجه حرارات در بالای ابرهای آن 244-درجه فارنهایت و یا 153-درجه سانتی گراد است.نقطه قرمز موجود در مشتری که با تلسکوپ های کوچک نیز قابل دیدن اسن در حقیقت طوفانی است به اندازه 2 کره زمین که 400 سال نیز عمر دارد.

برای فرار از گرانش مشتری می بایست سرعتی برابر با 133100مایل یا 214200کیلومتر بر ساعت سرعت داشته با شید(در مقایسه با زمین که سرعت 25000مایل یا 40200کیلومتر سرعت لازم است).

مشتری دارای 63 قمر است .4 تا از بزرگترین ماههای آن عبارتند از گانیمد،آیو،اروپا و کالیستو که بنام اقمار گالیله ای نیز معروفند زیرا گالیله در سال 1610آنها را مشاهده کرده بود.ژوپیتر دارای یک ماه پیتزا گونه است آیو.این ماه دارای سطح پوشیده از آتشفشانهای سولفور است . در دماهای مختلف این سولفور به رنگهای مختلف در می آید که نتیجه آن شباهت به یک پیتزاست.زوپیتر همچنین دارای چهار حلقه کم نور نازک بدور خود است.مشتری بیشتر انرژی را بصورت گرما از دست می دهد تا مقدار انرژی که از خورشید دریافت می کند.نام این سیاره نام پادشاه خدایان روم در اسطوره شناسی و آقای آسمانها بود نامی که برازنده بزرگترین سیاره منظومه ماست. 

مشتری(ژوپیتر).جندی شاپور البرز

تصاویر بیشتر از مشتری و اقمار آن در ادامه نوشتار آورده شده است

 

 The Celestia Motherlode

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مشتری,ژوپیتر,سیاره منظومه شمسی ,بزرگترین سیاره,پنجمین سیاره,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پوست الکترونیکی.جندی شاپور البرز

این یک خالکوبی موقت معمولی نیست ،یک فن اوری پیشرفته شامل بیسیم ارسالی اطلاعات به یک کامپیوتر گیرنده است. بله مسلما جیمز باند ،بتمن و بچه های جاسوس به اتفاقاتی که در آزمایشگاه اقای جان راجرز رخ می دهد علاقه زیادی پیدا می کنند و البته در دنیای حقیقی بسیاری بیشتر. راجرز و همکارانش در آزمایشگاه اختصاصی خود موفق شده اند یک دستگاه الکترونیکی بسازند که ازیک تمبر کوچکتر می باشد و براحتی خالکوپی موقت بر روی پوست بدن سوار می گردد. کاربران در طیف گسترده ای چون پزشکان و بیماران ،ورزشکاران و یا ماموران مخفی خواهند بود .با قرار دادن بر روی پوست پیشانی می توان امواج مغزی را ثبت نمود،با قرار دادن بر روی مچ دست می توان جریان خون را ثبت نمود و در بیماران می توان علائم حیاتی و مشکلات را بررسی نمود،با چسباندن به گلو می توان به عنوان تلفن همراه مخفی استفاده شود.با گسترش این فن آوری باید اماده انقلابی دیگر در زمینه ارتباطات و سایر زمینه ها باشیم.

پوست الکترونیکی.جندی شاپور البرز

Scienc News

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:پوست الکترونیکی, فن اوری پیشرفته,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Underside of a giant isopod.جندی شاپور البرز

شاید مشابه انرا فقط در فیلمهای علمی تخیلی دیده باشیم. این ایزوپود بزرگ بدون شک یکی از عجیب ترین موجودات یافت شده در دریاهای عمیق است.با نام علمی  giganteus Bathynomus   شناخته می شود.یکی از حدود 9 اعضای جنس Bathynomus  است.این موجود غول پیکر ترین اعضای شناخته شده خانواده ایزوپود هاست ،گروهی از سخت پوستان نزدیک به میگو ها و خرچنگها.نوع آشنای آنها  را در باغ و باغچه می توانید مشاهده نمایید که به آنها pillbugs  میگویند (یا همان خرخاکی خودمان).این موجودات در برخی نقاط جهان صید تجاری دارند بعنوان مثال در برخی نقاط جهان مانند رستوران اوشن ساید در تایوان می توانید این موجود را گاهگاهی همراه برنج آب پز در منوی آن مشاهده نمایید. حجم بزرگ این جانور چندان تعجب برانگیز نیست زیرا در نتیجه پدیده ای تحت عنوان غول پیکری دریای عمیق می باشد .این گرایش از سخت پوستان دریای عمیق و دیگر حیوانات  برای رشد به اندازه بسیار بزرگتر از گونه های مشابه در آبهای کم عمق مشاهده می گردد.دلیل این اختلاف اندازه کماکان یک راز مانده است هرچند برخی از محققان بر این باورند. که این بزرگ شده جثه یک نوع انطباق با فشار های عظیم اعماق است. 

این ایزوپود بزرگ تا 16(کمی بیشتر از 40 سانتی متر) اینچ رشد می نماید که به همین دلیل یکی از بزرگترین اعضای خانواده سخت پوستان است. او مانند پسرعموی زمینی خود pillbug توسط یک پوسته سخت که به بخشهایی تقسیم شده محافظت می گردد.این به او این اجازه را می دهد که همزمان سختی و انعطاف پذیری را دارا باشد.در هنگام تهدید ای جاندار به یک توپ زره پوش تبدیل می گردد که باعث محافظت اندام نرم زیرین می گردد.دارای چشمان مرکب (متشکل از 4000عضو بینایی )است که باعث ایجاد یک میدان دید وسیع می گردد و بسیار حساس نسبت به حرکات سریع است.

Bathynomus giganteus.جندی شاپور البرز

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایزوپود بزرگ,سخت پوستان,مخلوقات اعماق اقیانوس,پوسته سخت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زهرگیری از رتیل .موزه لندن

موزه علوم لندن در یک نمایش جالب به رونمایی از شیوه زهرگیری از یک رتیل پرداخته که قرار است برای کمک در ساخت نسل بعدی مسکن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سم‌های مهلک از مارها و عنکبوت‌ها توسط دانشمندان در سراسر جهان برای کاهش درد افراد مورد استفاده بوده است.اکنون استیو تریم، رییس شرکت Venomtech، ارائه کننده زهر برای تحقیقات در نمایشگاه جدید موسوم به «درد کمتر: آینده تسکین» در موزه علوم لندن چگونگی استخراج زهر را از موجودات سمی و سپس ارائه آنها به دانشمندان برای ساخت مسکن‌های بهتر به نمایش گذاشته است.این نمایشگاه به بررسی آینده مسکن‌های درد و راههای مختلف تولید مدیریت درد پرداخته است. این رویداد، اطلاعاتی را در مورد پیشرفت‌های فناوری مانند یک بسته جدید واقعیت مجازی طراحی شده توسط دانشگاه منچستر برای کمک به بیماران اندام خیالی ارائه می‌کند.در این بیماری، فرد معلول هنوز احساس می‌کند که عضو از دست رفته به بدن وی متصل است و ذهن را فریب می‌دهد.

زهرگیری از رتیل .موزه لندن

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زهرگیری رتیل,شیوه زهرگیری ,مسکن‌های درد, استخراج زهر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خانه حبابی

مهندسان سوئیسی،یک حباب سکونت‌گاهی به اندازه انسان ساخته‌اند که قابل انتقال به بیرون شهر، در آب و یا حتی آویزان کردن از درخت و سقف است.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این حباب که با عنوان «محلی برای عزلت» توصیف شده، برای آن دسته از افرادی مناسب است که خواهان آرامش بدون خارج شدن از دسترس هستند.این کره‌های شفاف توسط مهندسان آزمایشگاه Micasa تولید شده و از شبکه‌ای برای آویزان شدن از درخت برخوردار است.با افزودن ماژولهای مختلف، عملکرد این فناوری 3000 دلاری موسوم به «پیله 1» قابل تغییر بوده و برای مثال می‌توان ماژولهایی برای خوراک یا خواب به آن اضافه کرد.برای استفاده خارجی، این سازه از یک بسته نیرو دارای انرژی کافی برای 40 ساعت نور یا 20 ساعت نور و 30 دقیقه آشپزی برخوردار است.بالشهای طراحی شده خاص به همراه امکان اینترنت وای‌فای نیز در این فناوری وجود داشته و کاربران همچنین می‌توانند امکانات اولیه پخت‌وپز و آب را با یک لوله خاص برای جریان خروجی تامین کنند.پیله 1 از قطر 180 سانتیمتری برخوردار بوده و با وزن 97 کیلوگرم تا اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد.

خانه حبابی

خانه حبابی

خانه حبابی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سکونت‌گاه,کره‌های شفاف,آزمایشگاه Micasa ,خانه حبابی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گربه پالاس .جندی شاپور البرز

در نگاه اول این بچه گربه های بازیگوش شبیه گربه های ایرانی به نظر می رسند با خز های بلند ،با این تفاوت که گوش های کوتاهی دارند.اما این گربه های متعلق به ارتفاعات بلند آسیای مر کزی می باشند.گربه پالاس عمدتا خاکستری رنگ  با لکه های سیاه در سر و حلقه های تیره در دم می باشند.این گربه در فلات مرتفع و کوههای آسیای مرکزی از ایران به غرب چین و مغولستان یافت می شوند و با زندگی در ارتفاعات خو گرفته اند به همین خاطر دارای خز ضخیم برای سرما می باشند.این موجود زیبا نیز در ردیف موجودات در خطر انقراض قرار گرفته .جدیدا برنامه ای از سوی انجمن حیات وحش اروپا در پارک کوهستانی تحت حفاظت برنامه ای برای تکثیر این گونه نادر برقرار کرده است.

گربه پالاس.جندی شاپور البرز

OurAmazingPlanet

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:گربه پالاس,حیوانات,انجمن حیات وحش اروپا,خز ضخیم ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توهمDelbouf .جندی شاپور البرز

شما اگر یک انسان معمولی را در کنار Robert Wadlowببینید (بلندقدترین انسان تاریخ با 8.11فوت قد) نه تنها در نظرتان آن انسان کوتاه قد به نظر می رسد بلکه ممکن است بر روی نگرش و احساستان نیز نسبت به او تاثیر بگذارد .این در مورد وعده های غذایی شما هم مصداق دارد .اگر مقادیر مساوی از غذایی را داخل دو ظرف کوچک و بزرگ قرار دهید و جداگانه به آنها نگاه کنید ظرف کوچکتر غذای بیشتری را به تصور شما می رساند.در یک تحقیق بر روی کودکان که در یک کمپ تابستانی صورت گرفته، برای صبحانه به برخی از بچه ها در کاسه های بزرگتری غلات داده می شد،نتیجه اینکه بچه ها با کاسه بزرگتر 16 درصد بیشتر از کودکانی با کاسه کوچکتر غلات می خوردند در حالیکه احساسشان این بود که بطور متوسط غذای کمتری در مقایسه با بقیه می خورند.این مفهوم علمی توهم  Delbouf  می باشد.در جهان راههای لاغر کردن فراوان و بعضا عجیب و غریبی موجود است ولی شاید بد نباشد که از این نوع توهم استفاده کنید و ظروف کوچکتری برای غذای خود انتخاب کنید .شاید نتیجه بهتر از رژیم های عجیب باشد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توهم Delbouf,ظروف کوچکتر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

میدان ترافالگار

میدان ترافالگار 

( Trafalgar Square) یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین میدان‌های لندن می‌باشد که در مرکز آن واقع شده و از جاذبه‌های توریستی شهر به شمار می‌آید. این میدان در ۱۸۴۵ ساخته شده و به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریاسالار نلسون در نبرد ترافالگار چنین نام‌گذاری شده‌است،

تعدادی از ساختمان‌ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای سنت مارتین-این-د-فیلدز و ستون نلسوندر اینجا قرار دارند و گردشگران را به خود جذب می‌نمایند.

Trafalgar Square, London

از دیگر عوامل معروفیت میدان ترافالگار وجود حوضچه و فواره‌هایی است که در میان آن قرار گرفته و مکان مناسبی را برای استراحت و آرامش بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. کبوتران نیز دیگر عامل معروفیت میدان بودند که بازدیدکنندگان برای دانه دادن به آنها به اینجا می‌آمدند اما به دلیل آلودگی و نازیبایی ناشی از فضولات این پرندگان و تهدید سلامتی انسان، دانه دادن به آنها ممنوع گردید و شیوه‌های گوناگونی از جمله استفاده از پرندگان شکاری دست‌آموز به خدمت گرفته شد تا مانع از بازگشت کبوتران به میدان ترافالگار شود و امروزه تنها تعداد اندکی از کبوتران در این میدان مشاهده می‌شوند.

 Trafalgar Sq

همچنین برپایی بسیاری از جشن‌ها، بزرگداشت‌ها، گردهمایی‌ها، اعتراضات و راهپیمایی‌های سیاسی و غیر سیاسی نیز در این میدان صورت می‌گیرد. در پی اعتراضات مردم به سیاست وال استریت مردم لندن این میدان را نیدان التحریر خواندند.

Trafalgar Square

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میدان ترافالگار,بناهای یادبود, لندن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 تا قبل از ورود دوربین‌هاي فیلمبرداری دیجیتال جدید به بازار، مقوله تصویربرداری و ثبت تصاویر شاید هیچگاه تا به این اندازه ساده و آسان نبود. این سهولت و البته سرعت در ثبت لحظات به صورت فیلم، با عرضه نمونه‌هاي کم‌حجم با کیفیت تصویر و همچنین ضبط صدای بالا و همچنین دوربین‌هاي سه بعدی بیش از قبل به چشم آمد.حالا دیگر اکثر ما به سادگی مي‌توانیم با یک دوربین کوچک و سبک که به اندازه کف دست است، هم فیلم بگیریم و هم عکس! می‌توانیم فیلم‌هاي‌مان را به سادگی به کامپیوتر منتقل کنیم، (البته اگر کامپیوترمان به ورودی‌هاي مورد نظر مجهز باشد) یا آنها را به کمک کابل‌هاي ارتباطی در مقیاس بزرگ‌تر در تلویزیون مشاهده کنیم. حتی مي‌توانیم نسخه‌ای از ویدئوهایی را که گرفته‌ایم از طریق اینترنت و با فرمت‌های تصویری كم‌حجم‌تر، برای عزیزان خود در سراسر دنیا ارسال كنیم. همه این امکانات در سایه عرضه مدل‌های پیشرفته و جدید دوربین‌هاي فیلمبرداری دیجیتال فراهم شده‌اند. البته این پیشرفت تکنولوژیکی و عرضه سریع نمونه‌هاي مبتنی بر تکنولوژی‌هاي روز برای برخی از کاربران موجبات سردرگمی هنگام انتخاب و خرید را فراهم آورده است.

بگذریم از اینکه این روزها با توجه به رشد قیمت‌ها کمتر کسی به فکر خرید مي‌افتد! اما به هر حال در بازار پر تنوع این کالا انتخاب مشکل است. پس اگر شما هم قصد خرید دوربین فیلمبرداری دارید و در انتخاب بین مدل‌های مختلف و تکنولوژی‌هاي گوناگون سردرگم مانده‌اید این مطلب را بخوانید:

5 گام برای خرید دوربین فیلمبرداری

 

1-نوع کاربری خود را مشخص کنید

قبل از انتخاب یک دوربین دیجیتال فیلمبرداری، باید مشخص کنید که به چه دوربینی با چه کیفیتی و حتی چه مشخصات ظاهری نیازمندید و در ضمن بودجه خود را برای خرید مشخص کنید. از طرفی باید بدانید که از دوربین خود چه انتظاری دارید؟ آیا از دوربین فیلمبرداری صرفا انتظار گرفتن فیلم با کیفیت بالا را دارید یا اینکه روی قابلیت عکسبرداری دوربین هم حساب کرده‌اید. اگر هم به برند یا نوع خاصی علاقه‌مندید، باید این علاقه‌مندی را مشخص کنید.به طور کلی دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال با دو سبك طراحی مختلف ساخته می‌شوند: آنها یا افقی هستند یا عمودی. انواع افقی دوربین‌هاي فیلمبرداری در حقیقت از نسل همان دوربین‌های آنالوگ بزرگ قدیمی هستند كه روی دوش قرار می‌گرفتند. تقریبا در تمام موارد، دوربین‌های افقی بزرگ دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای هستند و برای كارهای حرفه‌ای استفاده می‌شوند. 
نوع دوم هم دوربین‌هایی هستند كه جهت‌گیری بدنه آنها به صورت عمودی است. دستگیره پارچه‌ای یا پلاستیكی این دوربین‌ها در سمت راست قرار می‌گیرد و معمولا لنز در منتهی‌الیه بالای آنها گنجانده شده است. این دوربین‌ها را می‌توان به سادگی حمل كرد. به همین دلیل، برای فیلمبرداری در سفر بسیار مناسبند. 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دوربین‌هاي ,فیلم,فیلمبرداری دیجیتال ,صفحه نمایش,ضریب زوم ,فرمت‌هاي قابل پشتیبانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 ماشین‌های ظرفشویی به دو دسته بدنه فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند که هر دو در اثر شستشو ظروف و جمع شدن جرم و روغن در قسمت خروجی آب کثیف می‌شوند.

هر چند وقت یک بار با انجام مراحل زیر آن را تمیز نگه دارید.

مواد مورد نیاز:

مایع سفیدکننده

سرکه

آب پرتقال آماده

جوش‌شیرین

 

** قبل از تمیز کردن ماشین ظرفشویی، درجه حرارت آب را چک کنید. بعضی ماشین‌ها به آب 120 درجه و بعضی به 140 درجه سانتی‌گراد و حتی بالاتر نیاز دارند. با توجه به مدل و نوع ماشین از روی دفترچه، ببینید آیا ماشین مکانیسمی برای گرم کردن آب ‌خیلی سرد دارد؟

با استفاده از دماسنج قبل از دور، درجه حرارت آب را چک کنید.

** نوع جرم را تشخیص دهید. این که تمیز کردن باید بر اساس پوسته شدن، زنگ و کپک باشد یا تغییر رنگ و لکه غذا چرا که هر کدام روش خاصی برای تمیز کردن دارند.

** بعد از خالی کردن محتویات داخل ماشین، یک قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده به آن اضافه کنید و آن را روی دور کامل شستشو قرار دهید تا هر گونه کپک برطرف و داخل ماشین براق ‌شود.

** پوسته‌ها و تغییر رنگ را با اضافه کردن نیمی از آب پرتقال آماده پاکتی و زدن دور معمولی ماشین برطرف کنید. اسید سیتریک موجود در آب پرتقال، رسوبات آب سخت را کنده و ماشین‌ظرفشویی شما را تمیز می‌کند.

 ** با گذاشتن یک فنجان سرکه روی سبد ماشین، دور کامل آن را بزنید. با این کار کل ماشین تمیز خواهد شد. این روش یکی از آسان‌ترین و مطمئن‌ترین تکنیک‌های شستشو است. در صورت نبود سرکه از جوش‌شیرین استفاده کنید 

 هرگز سرکه و سفیدکننده دارای کلر را با هم ترکیب نکنید. گاز حاصل سمی خواهد بود 

 از کافی بودن آب در دور شستشو مطمئن شوید. از نرم‌کننده برای کاهش لکه‌های آب سرد استفاده کنید چون پاک کردن آن‌ها کار سختی است. آب را روی درجه مناسب تنظیم کنید چون برای تمیز شدن ظرف‌ها آب داغ مورد نیاز است. هرگز سرکه و سفیدکننده دارای کلر را با هم ترکیب نکنید. گاز حاصل سمی خواهد بود.

 تبیان

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماشین‌های ظرفشویی,سبد ماشین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فلزات سنگين از جمله آلاينده‏هاي زيست محيطي هستند كه مواجهه انسان با بعضي از آنان از طريق آب ومواد غذايي مي‏تواند مسمويت‏هاي مزمن و بعضاً حاد خطرناكي را ايجاد نمايند كه از جمله آنان مي‏توان به فلزاتي نظير سرب، كادميوم، جيوه، نيكل و روي در انواع نان وسرب، كادميوم، جيوه، آلومينويم، آرسنيك، روي، مس و آهن در انواع نمك اشاره كرد. بدين جهت مركز تحقيقات محيط زيست دانشگاه علوم پزشكي تهران طي مطالعه‏اي مقطعي (Cross Sectional) به بررسي فلزات سنگين در42 نمونه نان از هفت نوع نان مصرفي (نان‏هاي سنگك، بربري، تافتون، لواش، ماشيني، حجيم و فانتزي) و 60 نمونه نمك از نمونه‏هاي عرضه شده در بازار (نمك آشپزخانه و نمك سفره در بسته‏هاي 600- 500 گرمي) در منطقه 17 تهران پرداخت. نتايج حاصله بيانگر وجود بيشترين آلودگي سرب در نان سنگك (51/0 ميلي گرم در كيلوگرم) و كمترين ميزان آلودگي در نان بربري (26/0 ميلي‏گرم در كيلوگرم) است. در مورد فلز نيكل نيز نان تافتون داراي بالاترين غلظت و نان فانتزي داراي پايين‏ترين غلظت بود. همچنين اطن مطالعه نشان داد كه ميانگين غلظت فلز كادميوم  با بيشترين ميزان آلودگي در نان لواش (65/0 ميلي‏گرم در كيلوگرم) و كمترين آلودگي در نان بولكي (23/0 ميلي‏گرم در كيلوگرم) است.
 مطالعه كنندگان نتيجه گرفتند كه ميزان سرب، كادميوم و نيكل در نان‏هاي مصرفي منطقه 17 شهرتهران از گرچه كمتر از 
حد استانداردهاي ايران است ولي از استاندارهاي جهاني قدري بالاتر است. با توجه به اينكه نان غذاي اصلي مردم ايران را تشكيل مي‏دهد پايش ميزان فلزات سنگين در نان و نمك مصرفي و استفاده از سيستم كنترل بهداشتي HACCP در كليه مراحل توليد گندم، آرد، نان و نمك توصيه شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آلاينده‏هاي زيست محيطي,فلزات سنگين,مسمويت‏هاي مزمن ,غلظت ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برای برجسته کردن گونه ها از چند روش استفاده می گردد:
1-تزریق چربی
2-پروتز
3-استَِئوتومی

1- در تزریق چربی :
چربی بدن را با وسایل مخصوص ساکشن چربی از ران پا می گیرندو سپس در دستگاه سانتریفوژ چربی از خون جدا می شود و چربی خالص در داخل گونه تزریق می گردد. این روش بسیار راحت ، بدون درد وتحت بی حسی موضعی در مطب انجام می شود اما معمولا بیش از 50% آن در عرض 2 الی 3 ماه جذب می شود ولذا این روش نیاز به تکرار دارد.
2- با استفاده از پروتز پورکس یا سیلیکون انجام می شود که توصیه ی ما پروتز پورکس می باشد
روش لیفتینگ در افراد مسن استفاده می شود که بافت شل شده و آویزان گونه از زیر گرد می شود وبه سمت بالا کشیده می شود ولذا گونه ها حالت برجسته پیدا می کند .

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برجسته کردن گونه ها,لیفتینگ, سیلیکون ,استخوان گونه,پروتز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همزیستی ماهی و مرجان. جندی شاپور البرز

goby   ماهی با نا م علمی  (Gobiodon histrio)  که در میان شاخه های مرجانی زندگی می کند هنگامی که مرجانهای مورد تهاجم قرار می گیرند از خود واکنش نشان می دهد.  وقتی مرجان دریایی با خطر جلبک های سمی دریایی مواجه می شود اقدام به آزاد سازی یک ماده شیمیایی ناشی از ترس می نماید که این ماده شیمیایی باعث تحریک ماهی کوچک ساکن و همزیست با این نوع مرجان می گردد و او بعنوان یک مدافع وارد عمل می گردد.

Society for Science

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:goby ماهی , مرجان دریایی ,جلبک های سمی دریایی ,ماده شیمیایی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مغز انسان.جندی شاپور البرز

مغز انسان 1.4 کیلوگرم وزن دارد.توده ای مانند چربی و بافت که پیچیده ترین ساختار های زنده شناخته شده می باشد.تا 1 تریلیون سلول عصبی در این بافت با یکدیگر کار می نمایند ونتیجه آن فرآیندهای ذهنی است که ما را از سایر گونه ها متمایز می سازد. در اینجا بهترین تصاویر علمی تهیه شده از مغز انسان را مشاهده می نمایید.

 مغز و نخاع گردن.جندی شاپور البرز

مغز و نخاع گردن

نورونها در مغز انسان متصل.جندی شاپور البرز

مسیر های عصبی مغز 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مغز انسان,تصاویر مغز انسان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

224-4.JPG

یافته جدید یک تیم بین‌المللی از محققان نجوم نشان می‌دهد، میزان شکل گیری ستارگان در حال حاضر یک سی‌ام دوران اوج زایش ستاره‌ای بوده و این روند نزولی همچنان ادامه خواهد یافت.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مدل پذیرفته شده برای تکامل کائنات، شکل‌گیری ستارگان از حدود 13.4 میلیارد سال قبل یا حدود سیصد میلیون سال پس از انفجار بزرگ (Big Bang)‌ آغاز شده و بسیاری از ستارگان اولیه با استانداردهای امروزی، غول‌های عظیم با جرمی چند صد برابر خورشید هستند.سوخت این ستارگان بسرعت تمام شده و پس از انفجار، ستاره در مدت یک میلیون سال به یک ابرنواختر تبدیل می‌شود؛ در این حالت هرچه جرم ستاره کمتر باشد، روند تبدیل شدن به ابرنواختر نیز طولانی‌تر می‌شود.بخش عمده ای از گرد و غبار و گاز ناشی از انفجار ستاره برای شکل گیری ستارگان جدید مورد استفاده قرار می گیرند؛ بطور مثال به نظر می رسد که خورشید حاصل نسل سوم ستارگان باشد.یک تیم بین المللی از محققان نجوم با استفاده از تلسکوپ مادون قرمز انگلیس (UKIRT)، تلسکوپ بسیار بزرگ (VLT)‌ شیلی و تلسکوپ سوبارو در هاوایی، کامل‌ترین بررسی ستارگان در کهکشان‌های مختلف را در فواصل بسیار دور انجام دادند.با توجه به زمان صرف شده برای رسیدن نور به زمین، می‌توان کهکشان ها را در دوره‌های مختلف تاریخچه کائنات بررسی کرده و چگونگی تغییر شرایط در طول زمان را مشاهده کنیم.بررسی نور ناشی از ابرهای گاز و گرد و غبار در کهکشان‌ها نشان می‌دهد که شکل‌گیری ستارگان در کائنات بطور مداوم رو به کاهش است و این میزان 30 برابر کمتر از دوران اوج شکل‌گیری ستارگان در 11 میلیارد سال قبل است.دکتر «دیوید سوبرال» از محققان دانشگاه لایدن هلند تأکید می‌کند: کائنات از یک بحران جدی در شکل گیری ستارگان جدید رنج می‌برد و خروجی تولید ناخالص داخلی (GDP)‌ کائنات در حال حاضر تنها سه درصد همین میزان در دوران اوج شکل‌گیری ستارگان است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: شکل گیری ستارگان ,غول‌های عظیم ,ابرنواختر,کائنات ,ابرهای گاز و گرد و غبار ,کهکشان‌ها,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com