جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

سوخت این اتوبوس، که با چهل صندلی در سرویس حمل مسافر بین شهرهای بریستول و باث در غرب بریتانیا به کار گرفته شده، منحصرا از گاز بیومتان تامین می‌شود که با پردازش پسمانده غذایی و فضولات انسان به دست می‌آید.

از این اتوبوس با عنوان یک وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست یاد شده است که می‌تواند مسافتی تا سیصد کیلومتر را با یک باک پر از گاز بیومتان بپیماید. این مقدار گاز حاصل فضولات تولیدی پنج نفر در طول یک سال است.

شرکت اتوبوسرانی شهر تفریحی باث این اتوبوس را برای حمل مسافر بین مرکز شهر و فرودگاه شهر بریستول به کار گرفته است.

گاز بیومتان مورد نیاز در تاسیسات پردازش فاضلاب شهر بریستول تهیه می‌شد که به شرکت آب و فاضلاب جنکو تعلق دارد که برای این وسیله نقلیه نام "بیوبوس" را انتخاب کرده است.

محمد صدیق، مدیر شرکت جنکو گفته است که خودروهای گاز سوز نقشی مهم در بهبود کیفیت هوا در شهرهای بریتانیا ایفا می‌کنند اما بیوبوس این امتیاز را هم دارد که نیروی محرکه آن را خود مردم ساکن محل تامین می‌کنند و شاید بعضی از مسافران هم به تولید سوخت آن کمک کرده باشند.

سرویس بیوبوس هر ماه حدود ده هزار مسافر را جابجا خواهد کرد.

یکی از مقامات محلی گفته است که این اتوبوس "در زمانی مناسب" به راه افتاده زیرا در نظر است سال آینده بریستول عنوان "پایتخت سبز اروپا" را دریافت کند.

شرکت پردازش فضولات بریستول هر سال حدود ٧٥ میلیون متر فضولات و ٥٥ هزار تن پسمانده غذایی را پردازش می‌کند و در حال حاضر، هر سال ١٧ میلیون متر مکعب گاز بیومتان تولید می‌کند که برای تامین سوخت مورد نیاز ٨٥٠٠ خانه کافی است.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:انرژيی های نو,گاز بیومتان ,بیوبوس,شرکت پردازش فضولات بریستول,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کاربرد انرژی خورشیدی به قرن هفتم قبل از میلاد مسیح باز می گردد. از انرژی خورشیدی برای گرمایش، پخت و پز، روشنائی و روشن نمودن آتش استفاده می کردند. یونانیان و رومیان باستان معماری هایی را برای استفاده از نور و گرمایش انرژی خورشیدی در داخل ساختمان خود داشته اند.

انرژی خورشیدی 1 1 

قرن هفتم قبل از میلاد مسیح: مردمان باستان از ذره بین برای تمرکز نور خورشید جهت روشن نمودن آتش استفاده می کردند.

قرن سوم قبل از میلاد مسیح: رومیان و یونانیان با استفاده از آینه مشعلهای خود را روشن می نمودند.

قرن دوم پیش از میلاد مسیح: ارشمیدس دانشمند یونانی با استفاده از بازتابش نور خورشید از سپری برنزی و متمرکز نمودن نور خورشید توانست کشتی های چوبی دشمنان را آتش بزند.

بیست سال بعد از میلاد مسیح: مردمان چین از آینه برای روشن نمودن مشعلهای خود استفاده کردند.

قرن یک تا چهارم میلادی: رومیان حمامهای خانه های خود را به گونه ای طراحی نمودند که از نور خورشید برای گرم شدن آب بهره ببرند.

قرن سیزدهم میلادی: اجداد پوئبلو در آمریکای شمالی خانه های صخره ای خود را رو به جنوب ساختند تا از گرمای خورشید در زمستان بیشتر بهره ببرند.

در سال 1767 میلادی: دانشمندی سوئیسی اولین کلکتور خورشیدی را ساخت.

در سال 1816 میلادی: رابرت استرلینگ وزیر اسکاتلندی اختراع خود را برای پیش گرمکن موتور حرارتی به ثبت رساند. بعدها از این اختراع او در تولید الکتریسیته بوسیله حرارت انرژی خورشیدی بهره گرفتند.

در سال 1839 میلادی: ادموند بکرل دانشمند فرانسوی اثر فتوولتائیک را کشف نمود. او هنگام کار با پیل الکترولیز که با دو الکترود فلزی در محلول الکترولیت خود بود به این نتیجه رسید که وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد میزان تولید برق افزایش می یابد.

در سال 1860 میلادی: ریاضیدان فرانسوی August Mouchet کار بر روی موتور بخار خورشیدی را آغاز کرد. بعد از 20 سال او و دستیارش Abel Pifre موتورهایی را ساختند که نمونه های مدرن آن در حال حاضر در کلکتورهای سهموی خطی استفاده می گردد.

سال 1873 میلادی: Willoughby Smith قابلیت هدایت نور سلنیوم را کشف نمود.

سال 1876 میلادی: William Grylls Adams و Richard Evans Day کشف کردند که وقتی سلنیوم در مقابل نور خورشید قرار می گیرد برق تولید می کند.

سال 1880 میلادی: Samuel P. Langley بولومتر را اختراع نمود که نور ستاره های دور دست را به خوبی اشعه های حرارتی خورشید اندازه گیری می نمود.

سال 1883 میلادی: Charles Fritts آمریکایی به ایده ساخت سلولهای خورشیدی از ویفر سلنیوم فکر کرد.

سال 1887 میلادی: هاینریش هرتز کشف کرد که اشعه ماورا بنفش کمترین ولتاژ را برای جرقه زدن بین دو الکترود لازم دارد.

سال 1891 میلادی: اولین آب گرمکن خورشیدی توسط کلارنس آمریکایی ثبت اختراع گردید.

سال 1904 میلادیWilhelm Hallwachs کشف کرد که مس و اکسید مس در کنار یکدیگر حساسیت نسبت به نور نشان می دهند.

سال 1905 میلادی: آلبرت انیشتین همراه با تئوری نسبیت خود اثر فوتوالکتریک را مطرح نمود.

سال 1908 میلادی: ویلیام جی بیلی یک کلکتور با سیم پیچ مسی و یک جعبه عایق ساخت. این طرح تقریبا شبیه همان طرحی است که امروزه برای کلکتورهای خورشیدی استفاده می شود.

سال 1914 میلادی: دانشمندان متوجه یک بند الکترونی در دستگاههای فتوولتائیک شدند.

سال 1916 میلادی: دانشمندان اثر فوتوالکتریک را به صورت تجربی اثبات کردند.

سال 1918 میلادی: دانشمند لهستانی Jan Czochralski کشف نمود که چگونه یک تک کریستال سیلیکون را رشد دهد.

سال 1921 میلادی: آلبرت انیشتین به خاطر نظریه اثر فوتوالکتریک جایزه نوبل را دریافت کرد.

سال 1932 میلادی: اثر فتوولتائیک در سولفید کادمیوم کشف شد.

سال 1947 میلادی: ساختمانهای خورشیدی در طول جنگ جهانی دوم بسیار نادر شدند.

سال 1954 میلادی: سه دانشمند آمریکایی اولین سلول فتوولتائیک سیلیکونی را توسعه دادند، اولین سلول خورشیدی توانائی این را داشت که برق کافی را از طریق خورشید برای تجهزات الکترونیکی فراهم نماید.

اواسط دهه 1950 میلادی: اولین ساختمان اداری تجاری در جهان که با آبگرمکن خورشیدی کار می کرد طراحی شد.

سال 1958 میلادی: سلولهای فتوولتائیک جدید در مقابل اشعه خورشید مقاوم تر شدند و این ویژگی برای استفاده سلولهای فتوولتائیک در فضا بسیار حائز اهمیت بود.

سال 1963 میلادی: ژاپن یک پنل 24 واتی را بر روی یک فانوس دریایی نصب نمود.

سال 1964 میلادی: ناسا اولین ماهواره ای که با سلولهای فتوولتائیک به ظرفیت 470 وات تغذیه می گردید توسط سفینه فضایی به فضا پرتاب نمود.

سال 1969 میلادی: کوره خورشیدی با استفاده از 8 آینه سهموی در Odeillo فرانسه ساخته شد.

دهه 1970 میلادی: دکتر الیوت برمن و اکسون کرپ سلول خورشیدی ارزان تری را طراحی نمودند و این عامل باعث استفاده گسترده تر از سلولهای فتوولتائیک گردید.

سال 1972 میلادی: دانشگاه دلاور موسسه تبدیل انرژی را تاسیس نمود و اولین آزمایشگاه جهان را برای تحقیق و توسعه سلولهای فتوولتائیک اختصاص داد. در سال بعد این موسسه یک سیستم هیبرید حرارتی فتوولتائیک با نام Solar One را ساخت.

سال 1976 میلادی: مرکز تحقیقات لوئیس ناسا برای اولین بار شروع به نصب 83 سیستم فتوولتائیک در سرتاسر جهان نمود که برای روشنائی درمانگاهها، پمپاژ آب و تلویزیون کلاس ها و موارد دیگر به کار می رفت.

سال 1977 میلادی: دولت آمریکا موسسه تحقیقات انرژی خورشیدی را راه اندازی کرد.

سال 1981 میلادی: اولین هواپیمای خورشیدی از فرانسه تا انگلستان به پرواز درآمد.

سال 1982 میلادی: یک استرالیایی اولین خودرو خورشیدی که فاصله بین سیدنی تا پرت که بالغ بر 2800 مایل است، پیمود.

سال 1986 میلادی: بزرگترین نیروگاه حرارتی خورشیدی آن زمان در کالیفرنیا راه اندازی شد.

سال 1994 میلادی: اولین بشقابک سهموی خورشیدی با استفاده از موتور استرلینگ با پیستون آزاد به شبکه متصل گردید.

سال 2001 میلادی: تین فیلم فتوولتائیک ساخته شد.

سال 2002 میلادی: بزرگترین سیستم خورشیدی پشت بامی در کالیفرنیا نصب گردید.

سال 2008 میلادی: بزرگترین پارک خورشیدی در آلمان بوسیله سیستمهای تین فیلم راه اندازی گردید.

 سازمان انرژی های نو ایران

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: انرژی خورشیدی, نور و گرمایش انرژی خورشیدی ,اشعه ماورا بنفش,اثر فتوولتائیک,تجهزات الکترونیکی,کلکتورهای خورشیدی,ساختمانهای خورشیدی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شاید در نگاه اول این آبشار اندکی عجیب به نظر برسد، اما مطمئن باشید از دل هیچ فیلم تخیلی سر بر نیاورده است. این پل‌های غاری شکل، در اصل بخشی از یک حفره‌ی بزرگ تشکیل شده از سنگ‌های آهکی هستند. آبشار تنگه‌ی باتارا (Baatara Gorge Waterfall) که به نام "پرتگاه عظیم سه پل" نیز معروف است، در طول میلیون‌ها سال و با جریان برف‌های ذوب شده در دل سنگ‌های آهکی شکل گرفته است.

 

این پدیده‌ی طبیعی قابل توجه که در سال 1954 توسط غار شناس فرانسوی هنری کویفِت (Henri Coiffait)کشف شد، از برف‌های ذوب شده قله کوه تغذیه شده، 250 متر ارتفاع داشته و آب آن پس از عبور از میان سه حفره و پل در نهایت به درون گودالی عمیق سرازیر می‌شود. این پرتگاه یا گودال ژرف نیز 165 میلیون سال قدمت داشته و شکل گیری آن به عصر ژوراسیک باز می‌گردد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جریان آب این آبشار بعد از ورود به گودال، به صورت چشمه‌ی آب گرم داله (Dalleh) در شهری در همان حوالی به نام (Mgharet al-Ghaouaghir) به بیرون جریان می‌یابد.

آبشار باتارا در جنگل‌هایی در حومه‌ی شهر بیروت واقع شده است. مناظر تماشایی غار، پل‌ها و محیط اطراف آن گردشگران را مجذوب خود می‌کند، به طوری که شهامت نشان داده و به لبه‌های آن نزدیک می‌شوند، لبه‌هایی که لیز و لغزنده بوده و پل‌هایی که ممکن است هر لحظه فرو بریزند. با پیاده‌روی روی این پل‌های سنگی می‌توان به بالای آبشار رسید. بهترین زمان برای سفر به این نقطه ماه مارس یا آوریل است، زمانی که به واسطه ذوب برف‌ها، جریان آب آن شدید و پرقدرت می‌باشد. منبع : zoomit.ir

گردآوری:مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آبشار تنگه‌ی باتارا (Baatara Gorge Waterfall) ,چشمه‌ی آب گرم داله (Dalleh) ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی آمریکا دریافته‌اند سه ژن مرتبط با نوعی اختلال سوخت و سازی کمیاب می‌تواند عامل بروز برخی موارد لکنت زبان باشد. این کشف می‌تواند به ارائه درمان‌های جدیدی برای بیماریهای گفتاری منجر شود.
دو مورد از این ژن‌ها در سلول‌های مغزی به عنوان بخشی از فرآیند بازیافت زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژن سوم نقش شناخته شده دیگری ندارد.


دکتر جیمز باتی، مدیر موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی می‌گوید: این نخستین مطالعه و بررسی انجام شده‌ای است که نشان می‌دهد جهش‌های ژنی خاصی عامل بالقوه لکنت زبان است. به گفته وی، از حدود سه میلیون آمریکایی مبتلا به لکنت زبان، حدود پنج درصد پیش‌دبستانی و یک درصد بزرگسال هستند.


پژوهشگران با بررسی دی‌ان‌ای مبتلایان به لکنت زبان و افراد سالم دریافتند افرادی که لکنت زبان ندارند، این جهش‌های ژنتیکی نیز در آنها مشاهده نمی‌شود. پزشکان از سال‌ها پیش می‌دانستند ژنتیک نقش مهمی در ابتلا به لکنت زبان دارد. به گفته پژوهشگران درصورتی که دو نسخه از یک ژن معیوب وجود داشته باشد فرد به این اختلالات دچار می‌شود. این در حالی است که به طور تقریب همه افراد مورد بررسی در این تحقیق فقط یک نسخه از این ژن جهش یافته را داشتند.

گردآوری: آقای مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: لکنت زبان,بیماریهای گفتاری , موسسه ملی ناشنوایی و اختلالات ارتباطی, ژنتیک, ژن جهش یافته ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شبکه تلویزیونی «رای» ایتالیا اخیرا اپرای «بوهم» اثر مشهور«جاکومو پوچینی» را به کارگردانی «اِتور اسکولا» و با فیلمبرداری به شیوه «۴کی» تهیه کرد و در شهر کن به نمایش درآورد.

تکنیک ۴کی، یک تکنولوژی نوین در دنیای تلویزیون محسوب می شود که اجازه می دهد تصاویری بسیار واضح تر و دقیق تر داشته باشیم. اما ۴کی دقیقا چیست؟

جانفرانکو جاردینا، تحلیلگر فن آوری های نوین می گوید: «تکنولوژی ۴کی، یک فن آوری نوین برای تهیه تصاویری با وضوحی بسیار بالاست. وضوح این تصاویر بسیار بالاتر از تصاویر متعلق به فن آوری های «اچ دی» است. در ضبط به شیوه ۴کی، وضوح تصاویر چهار برابر بالاتر از نرم های استاندارد است و به جای فرمت دو میلیون پیکسل، تصاویری با فرمت هشت میلیون پیکسل خواهیم داشت. این وضوح بالا به ما اجازه می دهد که با حفظ همان فاصله معمول از تلویزیون، هم تصاویر را واضح تر ببینیم و هم صفحه نمایشی بزرگتر داشته باشیم و در نهایت نیز هیچ نوع احساس ناراحتی نکنیم.»

تولید اپرای بوهم به شیوه ۴کی در شبکه تلویزیونی «رای» ایتالیا یک تولید آزمایشی است و دیگر تولیدات تلویزیونی این شبکه به این شیوه صورت نمی گیرد چراکه با وجود داشتن این فن آوری، تجهیزات آن بطور کامل در این شبکه نصب نشده است.

جانفرانکو جاردینا می گوید: «این یک مشکل است. همه آنچه ما گفتیم در صورتی محقق می شود که تمام سیستم انتقال، محتوا، دیسکهای “بلو- ری” و حتی مثلا دی وی دی ها همه متناسب با سیستم ۴کی تهیه شده باشند اما اینگونه نیست، دست کم در حال حاضر وضعیت اینگونه نیست. انتقال تصاویر در حال حاضر متناسب با استانداردهای معمول، و یا حداکثر مناسب برای سیستم های «اچ دی» است. بنابراین در وضعیت کنونی، تماشاگران، محصولاتی را که با شیوه ۴کی تهیه می شوند تنها با یک چهارم کیفیت اصلی می توانند مشاهده کنند. ما باید منتظر بمانیم تا در آینده این کار امکان پذیر شود. هدف ما رسیدن به این سبک از تولید است. این مسئله اغلب در دنیای فن آوری ها اتفاق می افتد؛ چرا که معمولا میان فن آوری های نوین و آنچه در دسترس تماشاگران است، هماهنگی کامل وجود ندارد.»

در تولید به شیوه ۴کی هزینه های تولید نیز بسیار افزایش می یابد چراکه برای این کار باید از تکنولوژیهای ویژه ای استفاده کرد. مثلا شبکه تلویزیونی «رای» برای تولید آزمایشی اپرای «بوهم» از دوربین های بسیار پیشرفته ای استفاده کرد.

استفانو ربچی، از گروه تهیه کنندگان اپرای بوهم می گوید: «ما برای ضبط «بوهم» از شش دوربین دارای آخرین مدل فن آوری ۴کی و از لنزهای فیلمبرداری استفاده کردیم که می توانستند واقعا تصاویر را با وضوح ۴کی ثبت کنند.»

ساخت دوربین های فیلمبرداری با قابلیت ضبط ۳۶۰ درجه

شرکت فرانسوی «ژیروپتیک» دوربین هایی را تولید کرده که قادر به فیلمبرداری با زاویه ۳۶۰ درجه هستند.

این دوربین دارای تمام فن آوری های مرتبط با اچ دی، جی پی اس، وای فای و آر تی اس بوده و به سه دوربین و سه میکروفون هم مجهز شده است.

تصاویر تولیدی با این دستگاه را می توان در هر شکل صفحه نمایشی مانند تلویزیون، رایانه یا لوح رایانه، آنهم با گستره دید ۳۶۰ درجه تماشا کرد.

ماریان لو کالوز، سخنگوی شرکت تولید کننده می گوید: «این یک دوربین است. یک دوربین پیشرفته که به ما اجازه می دهد تصاویری با قابلیت ۳۶۰ درجه بگیریم. می توانید از هر چیزی که اطرافتان هست فیلم بگیرید حتی چیزهایی که بالای سرتان و یا زیر پای شماست.»

هرکدام از لنزهای درون این دوربین به ضبط تصاویر در زمان واقعی می پردازند. قیمت این دوربین برای مشتریان حدود پانصد یورو در نظر گرفته شده است.]

2014 euronews

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ۴کی,شبکه تلویزیونی «رای»,فن آوری نوین ,شرکت فرانسوی «ژیروپتیک» ,فیلمبرداری با زاویه ۳۶۰ درجه ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.


در واقع ماهیچه ها همه کار انجام می دهند ، کمک به شما در حرکت کردن تا هضم غذا، در مورد ماهیچه های قلب هم، مواد مغذی را به بدنتان پمپاژ می کنند. قلب، مغز، پوست و دیگر ارگان های بدن همواره درحال تغییر شکل توسط بافت هایی هستند که ساخته شده و از بین می روند. ماهیچه ها بخش مهمی از اسیدهای آمینه را برای این بخش های حیاتی تامین می کنند تا همواره قوی بمانند.


ماهیچه های فعال نه تنها خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهند، بلکه هر چقدر مقدار عضله در شما بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. برای اینکه ماهیچه هایتان را قوی و سالم نگه دارید، باید رژیم صحیحی داشته باشید:


ماهی

بخصوص ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند قزل آلا، تن، هالیبوت و کنسرو ساردین. ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. حجم ماهیچه به میزان پروتئین مصرفی بستگی دارد. مصرف امگا۳ به سرعت از بین رفتن ماهیچه ها در هنگام پیری را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود شما هفته دو یا سه وعده ماهی غنی از چربیهای امگا۳ مصرف کنید.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت ماهیچه مفید است. هر کسی که برای عضلانی شدن تمرینات ورزشی می کند، در بدنش رادیکال آزاد تولید می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و بازسازی آن کمک کنند.
مواد خوراکی غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی شیرین می توانند تاثیر غذاهایی که اسید اضافی تولید میکنند (گوشت، لبنیات) را خنثی کنند زیرا این غذاها قادرند سرعت از زایل شدن ماهیچه ها را افزایش دهند.


غذاهای دیگری که حاوی پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند:کاهو، فلفل، کیوی، هندوانه، خربزه، مرکبات. بصورت ایده آل شما باید ۵ تا ۹ وعده انواع سبزیجات و ۳ وعده خوراکی های غنی از پتاسیم مصرف کنید.


ماست کم چرب

ماست کم چرب از نظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی غنی است و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد. کمبود ویتامین دی باعث ضعف عضلات خواهد شد. ماست یک تولیدی را که ویتامین دی مناسبی دارد انتخاب کنید و این می تواند یک چهارم نیاز شما را در یک وعده روزانه تامین کند.


کینوا

نوعی از حبوبات است که منشا آن آمریکای جنوبی است و پر از کربوهیدرات های مفید است که بدن برای تامین انرژی آنها را ترجیح می دهد. کربوهیدرات ها برای متراکم کردن عضلات بسیار لازم است، کمبود آن باعث می شود بدن برای انرژی همین مقدار کم را استفاده کند و چیزی برای نسوج جدید نماند. کینوا منبع مناسبی برای پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند آهن نیز هست.
نصف فنجان کینوا را برای صبحانه همراه با میوه خشک و آجیل یا همراه با لوبیا یا سبزیجات و یا اضافه کردن شیر یا ریختن آن در سوپ و سالاد مصرف کنید.


تخمه کدو

تخم کدو حاوی منیزیم، منگنز، آهن و مس است. مواد معدنی موجود در بدن به یکدیگر مرتبط هستند. آنها با هم کار می کنند تا بافتها را بسازند و آنزیم ها را تشکیل دهند و از ارتباطات بین سلولی پشتیبانی کنند. همچنین در رشد عضلات نقش دارند. منیزیم به تولید پروتئین برای ماهیچه ها کمک می کند. منگنز برای ساخت پروتئین مناسب است و بخشی از آنزیمها را که نفش آنتی اکسیدان در بازسازی نسوج را دارند تامین می کند. آهن نیز به استقامت بافتها کمک می کند.
۲۸گرم از تخمه کدو در حدود نیمی از منگنز مورد نیاز شما در یک روز را تامین می کند.

گردآوری بوسیله آقای مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حجم ماهیچه ,5ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات, امگا۳,دیابت و پوکی استخوان ,مواد مغذی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصاویری از مکان برخورد اقیانوس آتلانتیک و دریای کارائیب.جندی شاپور البرز

اینجا جزیره Eleuthera واقع در جزیره باهاماس می باشد که در50 مایلی (حدود 80 کیلومتر ) شرق  Nassau قرار گرفته است.

این نوار باریک به طول 110 مایل(180 کیلومتر) دریای کارائیب و آتلانتیک را از یکدیگر جدا می سازد و به عبارت دیگر این مکان ،محل تلاقی این دو پهنه آبی است.

از این زاویه می توان آبهای آبی رنگ کارائیب و پهنه تیره رنگ اقیانوس را بوضوح مشاهده نمود.

 

جندی شاپور البرز.آبان 93

Sources: Bahama-vacation, Eluthera-map, Google Maps

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تصاویری از مکان برخورد اقیانوس آتلانتیک و دریای کارائیب,جزیره Eleuthera ,شرق Nassau,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

باستان شناسان موفق به کشف شهر افسانه ای Heracleion در اعماق دریا گردیدند .


برای قرنها این شهر مانند تروا و هلن و پاریس افسانه ای بیش نبود.روایتهای هرودوت از عظمت و ثروت بیشمار این شهر به مانند افسانه ای در حد ایلیاد و اودیسه بود اما با این کشف برگی دیگر از حقایق دوران باستان ورق زده شد.

این شهر یک بندر مهم تجاری برای ورود تمامی کشتی ها و کالاهای آن به کشور مصر بوده است بخصوص تجار یونانی از این شهر برا تردد خود بهره می برده اند.این شهر به یونانی Thonis نامیده می شده و در 1200 سال پیش از روی زمین محو گردیده است.

طی کاوش های صورت گرفته در 11 الی 15 کیلومتری غرب خلیج  Aboukir  امروزی مصر واقع گردیده است.

برخی از کشفیات صورت گرفته در این منطقه به شرح ذیل می باشد:

- بیش از 64 کشتی مدفون در ماسه ها و شنهای بستر آن

-سکه هایی از طلا و وزنه هایی ساخته شده از برنز و سنگ

-مجسمه های غول پیکر 16 فوتی و تعداد بیشتری مجسمه های کوچک از خدایان

-سنگهای حکاکی شده متعدد متعلق به تمدن های مصری و یونانی

-دهها تن تابوتهای ساخته شده از آهک که عقیده بر اینست که متعلق به حیوانات مومیایی مصری بوده است

-و بیش از 700 لنگر متعلق به کشتی های باستانی

جندی شاپور البرز-آبان 93

The Telegraph

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شهر افسانه ای Heracleion ,روایتهای هرودوت,Thonis, خلیج Aboukir ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تجربه خارش یا خاراندن پوست برای هر کسی آشناست. بیشتر خاراندن به‌جای این‌که از خارش بکاهد، تاثیر برعکس دارد. اما دلیل علمی این پدیده چیست؟ پژوهشگران آمریکایی به دنبال جواب این سئوال رفته‌اند.

در دانشگاه واشنگتن مرکزی برای پژوهش درباره پدیده خارش وجود دارد. Zhou-Feng Chen مدیر این مرکز است. تیمی علمی از پژوهش‌گران این مرکز به دنبال یافتن "راز خارش" رفته‌اند و کوشیده‌اند پاسخی بر این پرسش بیابند ‌که چرا وقتی انسان پوستش را می‌خاراند، این کار بر عکس عمل می‌کند و تمایل به خارش را میفزاید؟
چن می‌گوید: «خاراندن در اصل اینطور عمل می‌کند که حس درد بر حس خارش حاکم می‌شود.اما این کافی نیست و به همین دلیل انسان شروع می‌کند که خود را بیشتر بخاراند.» سپس حس درد افزایش می‌یابد و همین امر باعث ترشح هورمون سروتونین در مغز می‌شود. عملکرد این هورمون "هضم" درد در بدن است.

خارش بیشتر، درد بیشتر، خارش بیشتر

اما هورمون سروتونین عمل‌کرد دیگری نیزدارد. درد بیشتر باعث ترشح بیشتر سروتونین می‌شود. چن می‌گوید: «سروتونین محرک خارش را بدتر می‌کند. خارش بیشتر باعث درد بیشتر و درد بیشتر باعث ترشح بیشتر سروتونین و آن هم دوباره باعث خارش بیشتر می‌شود.».
دلیل این پدیده هم ترکیب دو گیرنده عصبی است که سروتونین به آن‌ها وصل می‌شود و خارش را شدیدتر می‌کند. یکی از این گیرنده‌ها که مسئول محرک خارش است، در تحقیقات پیشین مورد بررسی قرار گرفته بود، اما دیگری با ترشح سروتونین وارد صحنه می‌شود.
پژوهشگران این پدیده را بر روی موش‌ها آزمایش کردند. آن‌ها برای مثال یکی از این دو گیرنده را در موش‌ها غیر فعال کردند و مشاهده کردند که خارش کاهش یافته است.
اگر نتایج این آزمایش قابل انتقال به انسان باشند، پژوهشگران می‌توانند از آن‌ها در درمان خارش‌های مزمن استفاده کنند. به گفته دانشمندان، این امر منطقی نیست که ترشح هورمون سروتونین را در بدن متوقف کنند، بلکه باید همکاری آن دو گیرنده عصبی را مختل سازند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:خارش بیشتر، درد بیشتر، خارش بیشتر,هورمون سروتونین,گیرنده عصبی ,حس خارش,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به محل و چگونگی قرارگیری عناصر موجود در یک صحنه٬ در یک عکس یا تابلوی نقاشی٬ کادربندی گفته میشود.

با وجود این که دوربین‌ھا و تجھیزات عکاسی روزبروز خودکارتر و دقیقتر میشوند، ھنوز تفاوتھای بسیاری بین عکسھای یک عکاس آماتور و یک عکاس حرفه‌ای وجود دارد. یکی از نکات مھمی که یک عکس حرفه‌ای و با ارزش را از یک عکس ضعیف و آماتوری متمایز میکند، کادربندی و ترکیب بندی صحیح عکس است.

کادر، عامل محدود کننده عناصر تشکیل دهنده تصویر است. کادر اولین عاملی است که بیننده با آن تماس پیدا می کند اما شکل کادر نیز در بیان تصویر مؤثر است. امروزه در عکاسی از کادرها مستطیل عمودی، افقی و مربع استفاده می شود.

انواع کادرها:

۱کادرهای مستطیل افقی: اگر نقطه ای را در داخل کادر مستطیل افقی در نظر بگیریم و حرکتی برای آن تصور کنیم به نظر می رسد که می تواند به سمت چپ یا راست حرکت کند. این کادر با حالت عناصری که در امتداد خط افق گسترده شده اند،‌متناسب است.

 

۲کادر مستطیل عمودی: نقطه مورد نظر در این کارد، فقط می تواند به صورت عمودی حرکت کند. کادر مستطیل عمودی، پویاتر از مستطیل افقی است . بنابراین موضوعها در آن پویاترو پر جنب جوش تر به نظر می رسد. این کادر با حالت موضوعهایی که شکل کلی آنها عمودیت همخوانی بیشتری دارد.

 

۳کادر مربع : به دلیل تساوی بین اضلاع این کادر، بیننده به تساوی به چهار ضلع و زاویه آن جلب می شود.

بقیه در ادامه نوشتار ...

 گردآوری و ارسال : آقای مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اصول کادر بندی در عکاسی,عوامل هدایت کننده چشم,انتخاب کادر, تناسبات هندسی موزون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کاخ سفید  اعلام کرد آزیتا راجی، ایرانی-آمریکایی را به عنوان نخستین زن سفیر ایالات متحده در استکهلم نامزد کرده است.

کاخ سفید خانم آزیتا راجی را یک استراتژیست بازرگانی، و یکی از مدیران پیشین بازار بورس نیویورک معرفی کرده که تخصص و تجربه‌‌اش در بازارهای مالی و اقتصاد جهانی، و تفکر استراتژیکش را در بسیاری از وظایف رهبری در بخش خصوصی به‌کار گرفته – از جمله در مشاغلی همچون ریاست هیأت امنا، بنیان‌گذار همراه، و نیز مشاور در شوراهای ملی و کمیته‌های منصوب مانند کمیسیون ریاست جمهوری برای بورسیه‌های کاخ سفید، کالج برنارد در دانشگاه کلمبیا، برنامه‌ سرمایه‌گذاری تجاری اجتماعی در کالج بازرگانی دانشگاه کلمبیا، گالری ملی پرتره‌ها در انستیتوی اسمتسونین، مشارکت ملی برای زنان و خانواده‌ها، و بسیاری از نهادهای دیگر.

در بیانیه کاخ سفید همچنین اشاره شده که خانم راجی در کارزار انتخاباتی آقای اوباما در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱)، معاون رئیس بودجه ملی و رئیس صندوق پیروزی در ایالت‌های مردد بود. وی همچنین از سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) عضو هیأت مشورتی کمیته ملی حزب دموکرات بوده است.

آزیتا راجی کارشناسی معماری و زبان فرانسه، و کارشناسی ارشد بودجه را از دانشگاه کلمبیا در نیویورک اخذ کرده و تحلیلگر معتمد مالی و عضو کمیته برتون وودز است.

خانم راجی متولد تهران است و سال‌های کودکی و نوجوانی را در ایران و کشورهای اروپای غربی گذرانده است. او مدرک دیپلمش را از دبیرستان بین‌المللی لوزان سوئیس دریافت کرد، و در آنجا علاوه بر موفقیت‌های درسی، در رشته‌های اسکی و شطرنج‌ هم رقابت می‌کرد. خانم راجی در ۱۷ سالگی در آمریکا وارد دانشگاه شد. وی در کشورهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، اروپای غربی و خاوردور زندگی، تحصیل و کار کرده و علاوه بر فارسی و انگلیسی، به زبان فرانسه هم تسلط دارد.

کاخ سفید می‌گوید خانم راجی آگاهی جهانی و دیدگاه فرهنگی گسترده‌اش را در زندگی و شغلش به‌کار گرفته است. وی اینک با خانواده‌اش ساکن شمال کالیفرنیاست.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: آزیتا راجی,نخستین زن سفیر ایالات متحده در استکهلم, اوباما ,استراتژیست بازرگانی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در عکاسی آنالوگ ISO یا (ASA) معیاری برای سنجش حساسیت فیلم به نور بود. این حساسیت به نور را با اعداد نشان می‌دادند. احتمالا اگر سنتان اجازه دهد، اعدادی مثل 100،200،400،800 را روی فیلم‌های عکاسی قدیمی به خاطر دارید.

هرچقدر این اعداد روی فیلم ها پایین‌تر باشد، میزان حساسیت به نور فیلم کمتر بود و دانه بندی عکس هم ریزتر می‌شد. در عکاسی دیجیتال که دیگر فیلمی وجود ندارد؛ ایزو بیانگر میزان حساسیت سنسور دوربین به نور است. اصول کلی ایزو در دنیای دیجیتال هم، مانند دنیای آنالوگ است، یعنی هرچقدر عدد ایزو پایین‌تر باشد؛ حساسیت دوربین به نور کمتر بوده و دانه بندی عکس هم ریزتر خواهد شد.

ایزوهای بالا معمولا در محیط های کم نور و هنگامی که قرار است از سرعت بالای شاتر استفاده کنیم به کار می‌آیند. مثلا در یک مسابقه داخل سالن، هنگامی که می خواهید صحنه ای از حرکت بازیکنان را ثبت کنید، ناچار هستید از ایزوی بالا استفاده کنید. با این حال مشکل استفاده از ایزو بالا ایجاد نویز روی عکس است. دوعکس زیر را با هم مقایسه کنید عکس سمتچپ با ایزوی 100 و عکس سمت راست با ایزوی 3200 گرفته شده است.

 

 ایزوی 100 را معمولا به عنوان ایزوی نرمال می‌شناسند. با ایزوی 100 عکسی با نویز کم و دانه بندی ریز خواهیم داشت. بیشتر عکاسان تازه کار، دوربین خود را روی حالت اتوماتیک قرار می‌دهند. در این حالت خود دوربین بهترین عدد ایزو را برای شرایطی که در آن عکاسی می‌کنید انتخاب می کند. بدیهی است که در حالت اتوماتیک نرم افزار دوربین تلاش می‌کند تا عدد ایزو را برای محیطی که عکاسی می‌کنید حتی المقدور کاهش دهد. ولی بیشتر عکاسان حرفه ای که روی حالت M (یا تنظیم دستی)کار می‌کنند باید مقدار ایزوی مناسب را خودشان تنظیم کنند. هنگامی که دوربین در حالت تنظیم دستی قرار دارد؛ انتخاب ایزوی مناسب با عدد دیافراگم وسرعت شاتر ارتباط تنگاتنگی دارند و اصطلاحا این سه را سه راس مثلث وضوح (exposure triangle)  می‌نامند.  به عنوان مثال اگر ایزو را از 100 به 400 بالاتر ببرید، خواهید دید که می‌توان با سرعت شاتر بالاتر و دیافراگم کوچکتری هم عکس برداری کنید.

معیارهای اصلی برای انتخاب ISO مناسب:

:هنگام انتخاب ایزو چند سؤال اساسی وجود دارد که باید بدانها پاسخ دهیم

  • نور: آیا سوژه به اندازه کافی نور می‌گیرد؟
  • دانه بندی: آیا عکسی با دانه بندی درشت می‌خواهیم یا عکس باید بدون نویز باشد؟
  • سه پایه: آیا امکان استفاده از سه پایه وجود دارد؟
  • سوژه متحرک است یا ثابت؟

اگر پاسخ به سؤالات فوق مثبت است، یعنی سوژه به اندازه کافی نور میگیرد، عکسی با دانه بندی ریز مطلوب است-که عموما اینچنین است-، از سه پایه استفاده می‌شود و سوژه هم ثابت است، برای انتخاب پایین ترین ایزوی ممکن لحظه‌ای تردید نکنید.

ولی اگر پاسخ ها به سوالات بالا منفی است یا به عبارت دیگر سوژه در محیط تاریکی است، تعمداً عکسی با دانه بندی درشت می‌خواهید، امکان استفاده از سه پایه وجود ندارد و سوژه متحرک است در این حالت چاره ای نیست که عدد ایزو را آنقدر بالا ببریم که در همین شرایط هم بتوانیم از سوژه با سرعت شاتر بالا عکسبرداری کنیم. پرواضح است که این افزایش عدد ایزو موجب عکسی با نویز بیشتر خواهد شد.

چند مکان- موقعیت که ناچارید در آنها ایزوی دوربین خود را بالا ببرید عبارتند از:

  • مسابقات ورزشی داخل سالن: در این شرایط معمولا نور سالن تکافوی عکاسی را نمی‌دهد و سوژه هم که  ورزشکار است با سرعت بالا مشغول حرکت است و معمولا امکان استفاده از سه پایه هم در جایگاه خبرنگاران وجود ندارد.
  • کنسرت های موسیقی: در سالن های کنسرت عموما نور کافی وجود ندارد؛ به علاوه امکان استفاده از فلاش را هم ندارید.
  • گالری های هنری، کلیساها و... : در بسیاری از گالری های هنری قوانین اجازه استفاده از فلاش را به عکاسان نمی‌دهد و در چنین فضاهایی هم عموما نور کافی برای عکسبرداری وجود ندارد.
  • جشن تولدها: ثبت لحظه فوت کردن شمع کیک تولد در یک اتاق تاریک همواره از آرزوهای هر خانواده ای است. ولی معمولا استفاده نابجا از فلاش در لحظه عکاسی این آرزو را به باد خواهد داد. آنچه در اینجا می‌تواند به تحقق این آرزو کمک کند افزایش ایزو است. به همین سادگی!

جمع بندی:
 همانطور که تاکنون متوجه شده اید، ایزو یک رکن اساسی از عکاسی دیجیتال را تشکیل می‌دهد. در واقع سه ضلعی اصلی مثلث عکاسی را سرعت شاتر، اندازه دیافراگم و تنظیم ایزو تشکیل می‌دهند. برای تسلط بیشتر بر روی تنظیم ایزو- که البته در ارتباط تنگاتنگ با سرعت شاتر و اندازه دیافراگم قرار دارد- هیچ راهی جز تمرین، تمرین و تمرین وجود ندارد. حالت های مختلف را امتحان کنید و از نتایجی که ثبت می‌شوند درس بگیرید. خوبی دنیای دیجیتال در این است که این تمرین سعی و خطا هزینه ای ندارد.برخلاف عکاسی آنالوگ که برای هر عکس ناچار بودید کلی هزینه فیلم و ظهور و چاپ بپردازید، در دنیای دیجیتال یک عکس هرچقدر هم مبتدیانه گرفته شده باشد فقط چند کیلوبایت از حافظه دوربین را اشغال می‌کند و بلافاصله میتوانید حاصل کار خود را روی مانیتور مشاهده کنید. با این تفاصیل دیگر بهانه ای برای تمرین نکردن ندارید!

گردآوری و ارسال: آقای مجتبی ابراهیمی

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: عکاسی آنالوگ ISO یا (ASA),میزان حساسیت به نور,عکاسی دیجیتال,ایزوی نرمال,دیافراگم,سرعت شاتر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همه ما با نام و نشان شرکت اپل آشنا هستیم. شاید برخی از ما یکی از دستگاه‌های ساخت این شرکت را داشته باشیم و امورات خود را با آن می‌گذرانیم، شاید هم نه؛ اما این موضوع هیچ تفاوتی در ماهیت اپل ایجاد نمی‌کند. در مورد این شرکت حقایقی هست که اگر به آن‌ پی ببرید، عظمت این شرکت را به خوبی درک خواهید کرد.

به گزارش «تابناک»، اپل با توجه به میزان سهم خود از بازار و سود سالانه، بزرگ‌ترین شرکت تجاری دنیاست؛ اما این «بزرگ» بودن تا چه حد است و عملا اپل با داشته‌های خود چه کارهایی می‌تواند بکند؟ برای نمونه، آیا باور می‌کنید که ارزش دارایی‌های این شرکت برابر با ۶۲۶ میلیارد دلار است؟ 

برای اینکه به خوبی پی به قدرت و عظمت این شرکت و دارایی‌های آن ببرید، بگذارید چند حقیقت اساسی در خصوص این شرکت ‌برای شما بازگو کنیم؛
تنها در فصل قبل، درآمد شرکت اپل برابر با ۴۲.‌۱ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی بیشتر از تمام اقتصاد کشوری گازی مانند ترکمنستان.پول نقدی که اپل ‌دارد، برابر با ۱۵۵ میلیارد دلار است. اگر قرار باشد این رقم در بین همه جمعیت ایالات متحده یعنی ۳۱۶ میلیون ‌تقسیم شود، به هر فرد ۴۹۰ دلار خواهد رسید!

این میزان پول نقد همچنین برای خرید ۲۳۸۴ هواپیمای جت اختصاص Gulfstream G۶۵۰ با باک پر از بنزین کفایت می‌کند.

تنها در فصل قبل، اپل موفق به فروش ۳۹.‌۳ میلیون نسخه آیفون شده است. اگر قرار باشد به هر شهروند کانادا یک آیفون داده شود، باز هم این رقم از آن بیشتر است.

 اگر اپل یک کشور بود، اقتصاد آن در رتبه ۲۷ دنیا یعنی در بین کشورهای بلژیک و ونزوئلا ـ از لحاظ درآمدی ـ قرار می‌گرفت.

فاصله بین اپل و شرکت تجاری پس از خود یعنی ExxonMobile به لحاظ سرمایه برابر با رقم ۲۲۱ میلیارد دلار است. با این رقم می‌توان ۱۶۰۱ هواپیمای جت جنگنده از نوع F-۲۲ خریداری کرد.

در دوازده ماه گذشته اپل بیش از ۲۴۳ میلیون نسخه دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS فروخته است؛ یعنی تقریبا معادل ۱۰ دستگاه برای هر شهروند کره شمالی.در فصل گذشته اپل معادل ۱۲.‌۹ میلیون دستگاه iPad به فروش رسانده است؛ یعنی ۲۵۸ دستگاه به ازای هر کارمند اپل.در دو سال آینده برآورد می‌شود ‌اپل برابر با ۳۰ میلیون نسخه از iWatches یا ساعت هوشمند خود را به فروش برساند. با بهای ۳۵۰ دلار کل درآمد حاصل از این طریق برابر با ۱۰.‌۵ میلیارد دلار خواهد بود؛ یعنی برابر با کل اقتصاد کشور نیکاراگوئه در یک سال.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:شرکت اپل,هواپیمای جت اختصاص Gulfstream G۶۵۰iWatches ,ExxonMobile,دستگاه iPad ,سیستم عامل iOS,iWatches,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در سال 1937 در لوس آنجلس آمریکا به دنیا آمد.پدرش یهودی روسی الاصل بود وعلاوه بر طراحی مبلمان به عنوان خیاط در کمپانی کلمبیا کار می کرد و مادرش یکهنرپیشه آماتور تئاتر بود.

هافمن در ابتدای دهه 1960 کارش را با بازی در نقش های فرعی سریال های تلویزیونی شروع کرد اما اولین نقش جدی او در سینما برایش یک موفقیت بزرگ محسوب می شد.

در سال 1970 داستین هافمن با بازی در فیلم بزرگ مرد کوچک به کارگردانی آرتور پن مقام خود را به عنوان یک بازیگر پولساز تثبیت کرد.

در سال 1971 هافمن این فرصت را یافت تا در برابر دوربین سام پکین پا ایفای نقش کند. وی که پس از ساخت این گروه خشن بسیار مشهور شده بود هافمن جوان را برای بازی در نقش دیوید سامنر در فیلم سگ های پوشالی برگزید.

داستین هافمن پس از دریافت دومین اسکارش، تقریبا به محاق رفت. در سال های دهه 90 که شاهد اوجگیری دوباره هم نسلان او هستیم او نقش آنچنان چالش برانگیزی نیافت تا خودش را احیا کند.

فیلم «شهر دیوانه» ساخته کوستا گاوراس تا حدودی بار دیگر نام او را بر سر زبان ها انداخت؛ اما نقشی بنیادی برای بازیگری که دو بار جایزه اسکار گرفته نبود.

هافمن تا پیش از «راه مهتاب» 3 سال از سینما دور بود. او دلیل این کار را استراحت و دوری از مناسباتی می داند که با آنها بیگانه است.

در آوریل سال 1999 هافمن در یک مراسم تلویزیونی مورد ستایش قرار گرفت و جایزه دستاوردهای مادام العمر را دریافت کرد که این عنوان در سال 2003 تکرار شد.

داستین هافمن یکی از مؤثرترین و مهم ترین بازیگران تاریخ سینما در 2 ژانر کمدی و درام به حساب می آید و همانند بازیگران ممتاز هم نسل خود مثل آل پاچینو، رابرت دنیرو و مارلون براندو همیشه جاودانه است.

او 7 بار کاندیدای دریافت اسکار شده و 2 بار این جایزه را به خاطر بازی در فیلم های کریمر علیه کریمر و مرد بارانی تصاحب کرده است.

برخی از افتخارات داستین هافمن:

نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در فارغ التحصیل - 1967

نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در کابوی نیمه شب - 1969

نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در فیلم لنی - 1974

نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر به خاطر بازی در توتسی - 1982

برنده اسکار بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در کرامر علیه کرامر - 1979

برنده اسکار بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در فیلم مرد بارانی - 1988

برخی از آثار هنری داستین هافمن:

ببر موفق می شود - ۱۹۶۷

فارغ التحصیل - ۱۹۶۷

کابوی نیمه شب - ۱۹۶۹

جان و ماری - ۱۹۶۹

بزرگ مرد کوچک - ۱۹۷۰

هری کلرمن کیست و چرا این حرف های وحشتناک را درباره ام می زند - ۱۹۷۱

سگ های پوشالی - ۱۹۷۱

آلفردو، آلفردو - ۱۹۷۲

پاپیون -۱۹۷۳

لنی -۱۹۷۴

همه مردان رئیس جمهور - ۱۹۷۶

ماراتن من - ۱۹۷۶

زمان درستکاری - ۱۹۷۸

کرامر علیه کرامر - ۱۹۷۹

آگاتا - ۱۹۷۹

توتسی - ۱۹۸۲

مرگ دستفروش - ۱۹۸۵

گفتگوی خصوصی - ۱۹۸۶

ایشتار - ۱۹۸۷

مرد بارانی - ۱۹۸۸

کسب و کار خانوادگی - ۱۹۸۹

دیک تریسی - ۱۹۹۰

بیلی بتگیت - ۱۹۹۰

هوک - ۱۹۹۱

قهرمان - ۱۹۹۲

هورتون صدای یک هو را می شنود! - ۱۹۹۲

شیوع - ۱۹۹۵

بوفالوی آمریکایی - ۱۹۹۶

خواب گردها - ۱۹۹۶

شهر دیوانه - ۱۹۹۷

سگ را بجنبان - ۱۹۹۷

کره - ۱۹۹۸

پیام آور: سرگذشت ژاندارک - ۱۹۹۹

مسیر مهتابی - ۲۰۰۲

اعتماد - ۲۰۰۳

هیئت منصفه فراری - ۲۰۰۳

در جستجوی ناکجاآباد - ۲۰۰۴

هاکبی ها را دوست دارم - ۲۰۰۴

ملاقات با فاکرها - ۲۰۰۴

راه های مسابقه، صدا - ۲۰۰۵

شهر گمشده - ۲۰۰۵

عطر: قصه یک آدمکش - ۲۰۰۶

عجیب تر از داستان - ۲۰۰۶

تعطیلات - ۲۰۰۶

فروشگاه عجیب آقای مگوریوم - ۲۰۰۷

پاندای کونگ فوکار - ۲۰۰۸

داستان دسپروکس - ۲۰۰۸

آخرین شانس هاروی - ۲۰۰۸

روایت بارنی - ۲۰۱۰

فاکرهای کوچک - 2010

پاندای کونگ فو کار، صدا - 2011

The Giver - 2011

 گردآوری وارسال:آقای مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:داستین لی هافمن Dustin Lee Hoffman,مرد بارانی,نامزد دریافت اسکار,راه مهتاب,شهر دیوانه, کرامر علیه کرامر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راز عینک آفتابی بونو

طرفداران گروه موسیقی U2 چهره بونو، خواننده این گروه را همیشه با عینک آفتابی دیده‌‌اند و به خاطر می‌آورند. این خواننده ۵۴ ساله البته از روی مد یا علاقه، در تمام این سال‌ها عینک به چشم نزده است. بونو به تازگی در مصاحبه‌ای فاش ساخت که از ۲۰ سال پیش مبتلا به اختلال چشمی آب سیاه (گلوکوما) است و به دلیل حساسیت شدید چشمانش مجبور به زدن این عینک ویژه است.

خانم و آقای کلونی

امل علم‌الدین، وکیل ۳۶ ساله که اخیرا به همسری جورج کلونی، هنرپیشه ۵۳ ساله هالیوود درآمد، نام فامیل همسرش را اختیار کرده است. او از این پس رسما امل کلونی خوانده می‌شود. نام پیشین او در وبسایت دفتر حقوقی که وی در آن مشغول به کار است، از امل علم‌الدین به امل کلونی تغییر یافته است.

۱۴۰ میلیون دلار در یک سال

نشریه "فوربس" فهرستی از پردرآمدترین خوانندگان فقید منتشر کرده است.مایکل جکسون، سلطان پاپ، طبق این فهرست پنج سال پس از فوتش، همچنان سالانه درآمدی چندین میلیونی نصیب وارثان خود می‌کند. به نوشته فوربس در ۱۲ ماه گذشته وارثان مایکل جکسون ۱۴۰ میلیون دلار به دست آورده‌اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:طرفداران گروه موسیقی U2 چهره بونو,خانم و آقای کلونی,پردرآمدترین خوانندگان فقید,سلطان پاپ,مایکل جکسون,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کفش کتانی "آل‌استار" با بیش از یک میلیارد جفت به فروش‌رفته، موفق‌ترین مدل کفش در تاریخ است. کمتر کسی است که اصل یا کپی آن را نپوشیده باشد. کفشی که به نماد جوانی و "جوان ماندگان" تبدیل شده است.کفش کتانی "آل‌استار" در همه دنیا شناخته شده است و کمتر کسی است که اصل یا کپی آن را نپوشیده باشد.

اولین کفش کتانی در سال ۱۸۶۰ تولید شد و از سال ۱۸۹۲ یکی از بخش‌های کارخانه آمریکایی "United States Rubber Company" تولید آن را با نام‌های گوناگون آغاز کرد.مارکز کونورز " Marquis Converse" کارخانه "Converse Rubber Shoe Company" را در سال ۱۹۰۸ تاسیس کرد که در آغاز تولید آن فقط کفش‌های زمستانی بود و بعدا به تولید کفش‌های ورزشی (بسکتبال، کشتی، تنیس، ماهیگیری و غیره) نیز روی آورد.اولین کفش بسکتبال مارک "آل استار" با رنگ مشکی در سال ۱۹۱۷ تولید و روانه بازار شد. ورزش بسکتبال که تازه در سال ۱۸۹۱ ابداع شده بود از امکانات خاصی برخوردار نبود و تا آن زمان ورزشکاران در سالن‌های رقص که دارای کف‌پوش چوبی بودند با کفش‌های معمولی به تمرین می‌پرداختند.چاک تیلور "Chuck Taylor" که در کارخانه "Converse" کار می‌کرد و خودش بسکتبالیست بود از سال ۱۹۲۱ شروع به تبلیغ برای استفاده از این کفش در بین بسکتبالیست‌ها کرد. بر روی کفش کتانی آل استار در سال ۱۹۲۳ یک برچسب گرد چسبانده شد و این کفش از آن سال با نام "Converse All Star Chuck Taylor" شهرت یافته است.

شهرت واقعی کفش کتانی آل استار زمانی آغاز شد که به کفش رسمی تیم ملی بسکتبال آمریکا تبدیل شد. بسکتبال برای نخستین بار در سال ۱۹۳۶ به المپیک راه یافت و تیم ملی آمریکا در فینال این رقابت‌ها در برلین در مقابل کانادا به پیروزی رسید و مدال طلا را تصاحب کرد.بزودی مدل "ساق‌کوتاه" کفش کتانی آل استار هم روانه بازار شد و در جنگ جهانی دوم از این کفش نیز هنگام آموزش بدنی سربازان استفاده شد.در پایان دهه ۵۰ و آغاز دهه ۶۰ میلادی کفش‌های آل‌استار برای کودکان و نوجوانان نیز تولید شدند. تا سال ۱۹۶۶ کفش کتانی آل‌استار فقط به دو رنگ سیاه و سفید تولید می‌شد که از این سال به بعد رسما به هفت رنگ افزایش یافت.تا ۷۵ سالگی تولید آل‌استار در سال ۱۹۹۲ بیش از نیم میلیارد جفت کفش به فروش رفته بود که بخش اعظم آن در بازارهای خارج از آمریکا بود. فروش کفش آل‌استار در سال ۲۰۰۸ از مرز یک میلیارد جفت عبور کرد که بدین‌ترتیب موفق‌ترین مدل کفش در تاریخ است.با ورود تولیدکنندگان چینی و رقبایی چون پوما، آدیداس، نایکی و ریبوک عرصه بازار بر آل‌استار تنگ شد تا این‌که در نهایت این شرکت در سال ۲۰۰۱ اعلام ورشکستگی کرد، همه کارخانه‌های آن در آمریکا بسته شدند. خبر عدم ادامه تولید کفش آل‌استار باعث تشکیل صف‌های طولانی جوانان در مقابل مغازه‌ها شد.در سال ۲۰۰۳ شرکت نایکی که زمانی رقیب آل‌استار بود، این مارک را به قیمت ۳۰۵ میلیون دلار خریداری و تولید آن را از سر گرفت.کپی غیر مجاز از کفش کتانی آل‌استار همواره یکی از مشکلات این کارخانه بوده است.

در حال حاضر ۳۱ پرونده شکایت از سایر تولید کنندگان در جریان است که ۴ تولید کننده چینی و تولیدکنندگانی از استرالیا، کانادا، ایتالیا و ژاپن نیز در بین آن‌ها دیده می‌شوند.استفاده از کفش کتانی آل استار در سال‌های دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی از محدوده سالن‌های بسکتبال خارج شد و به کفش روزمره نسل جوان و ستاره‌های سرکش دنیای موزیک و سینما تبدیل شد.در همه این سال‌ها ستاره‌هایی که می‌خواهند "استیل شکنی" خود را به نمایش بگذارند با شیک‌ترین لباس‌ها از یک سو و با کفش آل‌استار بر پا از سوی دیگر در مجامع عمومی و برروی فرش‌های قرمز ظاهر می‌شوند.در سال‌های اخیر آل‌استار با طرح‌ها و رنگ‌های جدید دوباره به خیابان‌ها بازگشته است.

این‌بار اما دیگر تنها بر پای جوانان نیست که دیده می‌شود. آل استار اکنون از مرز سنی خاص عبور کرده و بر پای پدران و مادران به همراه فرزندانشان نیز دیده می‌شود.آل‌استار را حالا می‌توان بر پای مدیران هنری که بالای ۴۰ سال سن دارند نیز دید. این کفش اکنون نمادهای گوناگونی را با خود حمل می‌کند. نمادهای مثل: "ورزشکاری"، "جوانی"، "خاکی بودن"، "تحرک"، "راحتی" و موارد دیگر. تحلیل‌گران دنیای مد کفش آل‌استار را کفشی می‌دانند که برای همه مناسبت‌ها مناسب است. این کفش را که نه زیاد گران است و نه ارزان می‌توان در محل کار پوشید، در خیابان، در "After- Work" پارتی و ده‌ها مناسبت دیگر.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کفش کتانی,کفش کتانی "آل‌استار",تاریخچه کفش کتانی "آل‌استار",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فضاپیمای کوچک نیروی هوایی آمریکا بعد از ۶۷۴ روز در فضا در کالیفرنیا فرود آمد. معلوم نیست این فضاپیما مشغول چه مأموریتی بوده؛ پاسخ نیروی هوایی آمریکا در این زمینه قانع‌کننده نیست و بازار گمانه‌زنی داغ است.

فضاپیمای آمریکایی X-37B پس از حدود دو سال گشتن به دور زمین در پایگاه نیروی هوایی آمریکا جمعه (۱۷ اکتبر/ ۲۵ مهر) در جنوب کالیفرنیا به زمین نشست. X-37B در فضا چه مأموریتی را دنبال می‌کرد؟ کسی نمی‌داند.

کارشناسان تنها می‌توانند گمانه‌زنی کنند که چرا نیروی هوایی آمریکا این فضاپیمای کوچک را به مدت ۶۷۴ روز به سفر دور زمین فرستاد. برخی گمانشان به تکنیک جاسوسی مدرن در این سفینه می‌رود و برخی تصور می‌کنند شاید موضوع بر سر توسعه یک سیستم تسلیحاتی مدرن باشد.

عده‌ای هم خیال می‌کنند X-37B می‌تواند از مدار زمین برنامه فضایی چین را زیر نظر بگیرد. نیروی هوایی آمریکا در خبری در این باره به‌طور مختصر به "تجاربی در مدار زمین" اشاره کرد.

فضاپیمای فرود‌آمده بر زمین سومین فضاپیما از نوع X-37B است که به مدار زمین پرتاب شده است. این سفینه فضایی از دسامبر ۲۰۱۲ تا جمعه (۱۷ اکتبر ۲۰۱۴) در فضا بوده است.

دو مأموریت مرتبط با این فضاپیماها به‌ترتیب حدود ۲۰۰ و ۴۰۰ روز به طول انجامید. مخفی نگه داشتن مداوم هدف این برنامه باعث شده که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آن صورت گیرد.

این فضاپیمای بی‌سرنشین نزدیک به ۹ متر طول، ۳ متر ارتفاع و دامنه‌ای به وسعت ۴ و نیم متر دارد. باتری‌های لیتیومی که فضاپیما با آن کار می‌کند توسط صفحه‌های خورشیدی شارژ می‌شوند.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد در سال آینده چهارمین مأموریت X-37B را از پایگاه خود در کیپ‌ کاناورال فلوریدا آغاز کند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فضاپیمای کوچک نیروی هوایی آمریکا, فضاپیما از نوع X-37B ,سفینه فضایی,کیپ‌ کاناورال فلوریدا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرفه های کودکان که گاها می تواند به گلوی آنها صدمه وارد کند، مادران را نگران حال فرزندانشان می کند، اما راهکارهایی هست که به مادران اجازه می دهد در خانه فرزندان خود را درمان کنند.

  • نوشیدن آب

همیشه خوردن آب و فراهم کردن آب کافی برای بدن، انتخاب درستی است. وقتی گلوی کودک را خلط های سینوزیت پوشانده است، آب می تواند یک راه حل ایده آل باشد. نوشیدن آب باعث می شود مخاطی که گلو را پوشانده نرم و مربوط باقی ماند که باعث آرام شدن سرفه های کودکان میشود.

  • بخار

بخار حاصل از دوش آب گرم می تواند درمانی بر صرفه های شبانه باشد. اجازه دهید فرزندان در بخار حمام باشد تا گلویش تحریک شود. اگر به آب حمام خود چند قطره اکالیپتسون اضافه کنید، می تواند تسکین دهنده خوبی برای سرفه های کودکتان باشد.

  • نوشیدن چای

در قفسه های فروشگاه ها چای های مختلفی وجود دارد، چای های گیاهی تسکین دهنده که می تواند سرفه های کودکان را خیلی سریع آرام کند.

دکتر ویلکینسون در این زمینه گفته است که: “بابونه و نعناع دو نوشیدنی کلاسیک هستند که همه می پسندند، اما از اضافه کردن عسل برای آرام کردن گلوی خود به آنها نترسید.”

  • زنجبیل

زنجبیل و یا چای زنجبیل می تواند با شکستن مخاط نشسته در گلو، سرفه های شبانه کودکان را تسکین دهد. به گفته پزشکان بهترین روش این است که آب را وقتی می خواهید بگذارید بجوشد، چند تکه زنجبیل به آب اضافه کنید و اجازه دهید با هم بجوشند.

  • آویشن

پونه کوهی و آویشن می توانند اثرات مشابهی بر شکستن بافت مخاط داشته باشند. یک برگ کوچک می تواند گلوی کودکان را آرام کند. می توان به چای خود ۲ قاشق مربا خوری، آویشن اضافه کرد و برای مدت ۱۰ دقیقه صبر کرد تا دم بکشد. سپس به آن عسل و لیمو اضافه کرد و نوشید.

  • لیمو

تعداد زیادی از کودکان هستند که علاقه ای به خوردن لیمو ندارند، اما اگر فرزند شما لیمو را براحتی می خورد، شما در این بازی برنده شده اید، چرا که آب لیمو می تواند همراه با آب و عسل، شکننده خوبی برای مخاط گلو باشد و به سرعت گلو را آرام کند.

  • ریشه شیرین بیان

ما درباره آب نبات های شیرین بیان که بیشتر استفاده می شود، صحبت نمی کنیم و ریشه این گیاه مد نظر ماست. اگر کودکتان آن آب نبات ها را دوست دارد، تأمل نکنید و از ریشه شیرین بیان برای آرامش گلوی فرزندتان استفاده کنید.

  • سرم نمکی

با نظر به مطالعات جاما اوتولارینولوژی، خوردن مواد شور، کمک می کند کودک کمتر در معرض سرما خوردگی، گلودرد و گرفتگی بینی قرار بگیرند. سرفه های زیاد کودک می تواند تنها دلیلی باشد تا تعداد محدودی از خوراکی های شور را استفاده کند. شستشوی بینی کودک با سرم نمکی کار چندان آسانی نیست اما در این مورد ارزشش را دارد.

  • عسل

با آنکه تمام موارد بالا می تواند به تسکین گلو درد و سرفه، کمک کند. اما عسل در این میان برنده ای بی رقیب است. عسل جدا از طعم دل نشینش، باعث آرام شدن گلودرد و سرفه می شود و به کودکانی که دارای کسالتی شده اند کمک می کند تا راحت بخوابند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سرفه های کودکان ,ریشه شیرین بیان ,نوشیدن آب,نوشیدن چای,زنجبیل,آویشن,عسل,لیمو,سرم نمکی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحلیل دی ان ای یک انسان که ۴۵ هزار سال قبل می زیست به دانشمندان کمک کرده دریابند اجداد ما اولین بار چه زمانی با نئاندرتال ها آمیزش داشتند.

تعیین آرایش پایه های دی ان ای به دست آمده از یک استخوان ران کشف شده در سیبری نشان می دهد که اولین مورد آمیزش میان این دو گروه ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار سال قبل اتفاق افتاده بود.

استخوان ران متعلق به یک شکارچی مرد است که یکی از قدیمی ترین انسان های مدرن کشف شده در اروسیا است.

نتایج این مطالعه که در نشریه نیچر چاپ شده همچنین موید این یافته است که گونه ما احتمالا حدود ۶۰ هزار سال قبل از آفریقا خارج شد و بعد در سراسر جهان پراکنده شد.

سوانت پابو از موسسه ماکس پلانک در لایپزیگ آلمان - که مطالعه تازه را انجام داده - در سال های اخیر با تحقیقات ژنتیکی خود درحال بازنویسی تاریخ انسان بوده است.

پروفسور پابو و همکارانش پیشگام شیوه استخراج دی ان ای از بقایای انسان کهن و تحلیل مواد ژنتیکی آن بوده اند.

او با استفاده از تحلیل این مواد ژنتیکی توانسته است بیش از پیش معمای سرگذشت انسان مدرن و مهاجرت آن به اطراف زمین را باز کند.

پروفسور پابو به بی بی سی نیوز گفت: "حیرت انگیز اینکه کیفیت مواد ژنتیکی این انسان ۴۵ هزار ساله خوب است، کسی که به جد همه انسان های امروزی خارج از آفریقا نزدیک است."

این مرد در مقطعی مهم در تاریخ بشر در سیبری غربی زندگی می کرده است، زمانی که انسان در آستانه پراکنده شدن به اروپا و آسیا بود.

این یافته ممکن شد چون بخش های بزرگی از دی ان ای این گونه که اکنون منقرض شده سالم مانده است.

پروفسور پابو می گوید‌: "تحلیل ما نشان می دهد که انسان مدرن قبل از آن زمان با نئاندرتال ها جفتگیری کرده بود و ما اکنون می توانیم تاریخ اولین آمیزش را دقیق تر از قبل تعیین کنیم."

پابو و تیمش در سال ۲۰۱۰ تحقیقاتی را منتشر کردند که نشان می داد تمام انسان های غیرآفریقایی امروز حاوی دی ان ای نئاندرتال ها هستند.

آنها اکنون با تحلیل تازه مواد ژنتیکی این موجود می گویند که آمیزش میان دو گونه ابتدا ۵۰ تا ۶۰ هزار سال قبل رخ داد.

پروفسور کریس استرینگر از موزه تاریخ طبیعی در لندن می گوید این یافته شاید نشان دهنده زمانی باشد که انسان های شکل گرفته در خارج از آفریقا برای اولین بار این قاره را ترک کرد.

پروفسور استرینگر جزو کسانی بود که می گویند اجداد انسان امروزی ابتدا حدود ۱۰۰ هزار سال قبل آفریقا را ترک کردند. اما یافته های مطالعه آقای پابو اکنون او را به سوی این ایده سوق داده که این مهاجرت دیرتر اتفاق افتاد.

او می گوید که حالا فکر می کند شاید مهاجرت انسان به خارج از آفریقا حدود ۶۰ هزار سال قبل روی داده باشد.

مطالعه پروفسور پابو نشان می دهد که انسان ۴۵ هزار ساله سیبری از لحاظ ژنتیکی چیزی بین اروپایی ها و آسیایی ها بوده است که نشان می دهد او نزدیک به دوره ای زندگی می کرد که گونه ما دو دسته شد و به شرق و غرب رفت تا دو نژاد مختلف شکل گیرد.

به علاوه یافته های او این احتمال را پیش می کشد که اولین گونه از دودمان انسان ابتدا ۱۰ یا ۱۱ میلیون سال قبل از میمون ها جدا شد و نه پنج یا شش میلیون سالی که تاکنون تصور می شد.

با این حال او تاکید می کند که مطالعه خیلی بیشتری برای یافتن پاسخی روشن به این سوالات لازم است.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نئاندرتال ها,موسسه ماکس پلانک,کیفیت مواد ژنتیکی, آمیزش میان دو گونه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com