ابزار رایگان وبلاگ

شیوع ویروس جدید آنفلوآنزای مرغی H7N9
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی



در این نقشه کشورهای دارای رنگ قرمز موارد انسانی مبتلا به بیماری را درا می باشند در حالیکه کشور های دارای رنگ زرد کشورهایی هستند که ویروس در پرنگان وحشی و اهلی آن یافت شده اند و در معرض ریسک قرار دارند.

ویروس جدید H7N9 در چین تاکنون 60 نفر را مبتلا کرده که 14 تن از میان آنها تلفات انسانی در پی داشته است.,ویروس آنفلانزای مرغی طی دهه گذشته باعث مرگ حداقل 371 مورد مرگ رسمی گزارش شده در جهان گردیده است.افراد آلوده شده به این ویروس جدید از طریق تماس با پرندگان آلوده و بخصوص کبوتر مبتلا شده اند و شواهدی محکم مبنی بر اپیدمیک شدن این بیماری در چین در دسترس نمی باشد .همچنین مدرکی مبنی بر انتقال انسان به انسان در دسترس نمی باشد.اما کارشناسان بهداشت جهانی بسیار نگران می باشند زیرا در صورت امکان شیوع و فراگیر شده توانایی ایجاد یک بحران جهانی را خواهد داشت.

سه نفر از اولین قربانیان دچار ذات الریه شدید،نارسایی تنفسی،شوک سپتیک،صدمه مغزی ،نارسایی کلیه و برخی عوارض دیگر گردیدند که نشان از شدت خطر این بیماری دارد.در مورد این بیماری کسی نمی داند که چگونه این عوارض شدید در برخی ایجاد می گردد در حالیکه در برخی دیگر عوارض شدیدی دیده نمی شود.با توجه به پنهان کاری برخی کشورها ردیابی بیماری و روند اپیدمیک آن دشوار می باشد .اما کشور چین با توجه به اطلاع رسانی به موقع و در اختیار قرار دادن نمونه های بیماری برای مراکز بهداشتی جهان مورد تمجید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.چینی ها عواقب جلوگیری از اطلاع رسانی را خوب می دانند زیرا در دهه گذشته با عدم اطلاع رسانی بموقع باعث گسترش بیماری سارس در جامعه خود و سایر کشورهای همجوار و مرگ بیش از 800 تن گردیدند.اما اینبار با همکاری کارشناسان چینی و تبادل اطلاعات با آزمایشگاههای بین المللی تلاش در جهت کنترل و ساخت واکسنی جدید آغاز شده است.زیرا واکسن های قبلی بخوبی بر روی خانواده H7کار نکرده است. در هر صورت احتیاط برای مسافران چین لازم می باشد.

جندی شاپور البرز .خرداد 92

منبع:Armeno

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان