ابزار رایگان وبلاگ

تنیس حرفه ای:خرده حساب شخصی شاراپووا و ویلیامز
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 یکی از داغ ترین، و شاید یکطرفه ترین، رقابت های تنیس زنان در سال های اخیر، میان سرینا ویلیامز آمریکایی نفر اول رده بندی جهانی و ماریا شاراپووا بازیکن روس نفر سوم جهان جریان دارد. این دو در اکثر تورنمنت های مهم جهان به فینال می رسند و با هم مبارزه می کنند که غالبا هم نتیجه به نفع سرینا است.این دو در ده سال گذشته شانزده بار با هم روبرو شده اند که سهم شاراپووا از این مسابقات دو پیروزی در سال ۲۰۰۴ در فینال ویمبلدون و فینال تور زنان بوده است.از آن به بعد سرینا ۱۳ بار پیاپی حریف را شکست داده که بعضی از این مسابقات به قدری یک طرفه به سود او تمام شده که حتما برای شاراپووا خجالت آور بوده است.آخرین رویارویی ماریا و سرینا دو هفته پیش در فینال اوپن فرانسه بود و بسیاری از تحلیل گران تنیس معتقدند که این دو فینال ویمبلدون را هم برگزار خواهند کرد.این اعتقاد از آن جایی بیشتر قوت می کیرد که ویکتوریا آزارنکا بازیکن بلاروسی نفر دوم جهان و مدعی دیگر قهرمانی در مسابقه دور اولش به شدت زمین خورد و مصدوم شد. البته او در آن مسابقه پیروز شد ولی در مرحله بعدی از دور مسابقات کنار رفت.

حالا این دو رقیب که هر دو در دور اول پیروز شده اند قبل از این که در زمین تنیس با هم روبرو شوند گویا خرده حسابی با هم دارند که مشغول صاف کردنش هستند.داستان از آنجا شروع شد که سرینا در مصاحبه با یک مجله آمریکایی اشاراتی به زندگی خصوصی بعضی زنان تنیس باز کرد. او بدون نام بردن از کسی در مورد یک بازیکن خاص و دوست پسر او صحبت کرد و تلویحا گفت که این بازیکن دوست پسر دیگران را می دزدد.با اینکه سرینا از کسی نام نبرده بود، همه متوجه شدند که منظورش ماریا و دوست پسر تنیس باز او، گریگور دیمتروف بلغاری، است که گویا قبلا مدت کوتاهی دوست سرینا بوده است.

پس از جنجالی که بر سر مصاحبه سرینا به پا شد، او از شاراپووا معذرت خواست اما ظاهرا این معذرت خواهی کافی نبوده چون ماریا هم در مصاحبه ای گفت که سرینا بهتر است راجع به زندگی خصوصی خودش صحبت کند و درباره دوستش که زن و بچه دار است و زندگی زناشویی اش در حال از هم پاشیده شدن است.اشاره شاراپووا به مربی جدید سرینا بود که شایع است با او روابطی خصوصی فراتر از رابطه مربی و شاگردی دارد.پاتریک مراداوغلو مربی فرانسوی ترک تبار سرینا در ماه ژوئن گذشته پس از شکست فضاحت بار او در دور اول اوپن فرانسه به تیم او پیوست. از آن پس سرینا در یازده تورنمنت از جمله سه گرانداسلم پیروز شده و به صدر جدول رده بندی جهانی بازگشته است.اما خارج از زمین تنیس هم رابطه سرینا و مراداوغلو علنی شده. آنها بیشتر اوقات باهم هستند و با هم به تعطیلات می روند و گفته می شود که مربی فرانسوی در حال جدا شدن از همسرش است که با هم بچه هم دارند. پس بی جهت نیست که شایعاتی در باره روابط آنها بر سر زبان ها افتاده و شاراپووا هم به آن اشاره کرده است.مسابقات ویمبلدون زمانی آغاز شد که جنگ لفظی این دو به اوج خود رسیده بود.اما به نظر می آید که این دو قهرمان تنیس زنان می خواهند که دستکم در دو هفته ای که این تورنمنت جریان دارد به یکدیگر آتش بس بدهند. هردوی آنها در کنفرانس های خبری شان گفتند که برای تنیس بازی کردن و بردن به ویمبلدون آمده اند و میل ندارند راجع به چیز دیگری صحبت کنند.اما از فحوای کلام هم ماریا شاراپووا و هم سرینا ویلیامز معلوم بود که رابطه شان فقط در سطح دو تنیس باز رقیب است و هیچگونه رابطه دوستانه ای با هم ندارند. ماریا گفت که کمتر دوستی در میان بازیکنان دارد و سرینا هم گفت که اصلا ماریا را در رختکن نمی بیند چون مسابقاتشان در روزهای جدا از هم است.ظاهرا فعلا این دو که در عین حال ثروتمندترین زنان بازیکن تنیس هم هستند تصمیم گرفته اند با سکوت خود سعی کنند که به این گونه اختلافات بیرون از زمین تنیس دامن نزنند، البته اگر دیگران بگذارند بخصوص خبرنگاران مطبوعات خاصی که به دنبال بپا کردن جنجال هستند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان