ابزار رایگان وبلاگ

۱۵نکته که دندانپزشک به شما نمی‌گوید
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی


3.سفید کردن به دندانهای شما صدمه می‌زنداکثر دندانپزشکان بدون توجه به عوارض جانبی سفید کردن دندانها به شما توصیه می‌کنند که این عمل را حتی با هزینه بسیار بالا انجام دهید. سفید کردن منظم دندان‌ها می‌تواند به سوزش لثه شما منجر شود.

4.فقط یک بار در روز مسواک زدن دندانها و نخ دندان کافی استتقریباً همه دندانپزشکان شما را به روزی دو یا سه مرتبه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای تشکیل پلاک تشویق می‌کنند.با این حال، حقیقت این است که، مسواک زدن مکرر می‌تواند به مینای دندان صدمه وارد سازد و به التهاب لثه منجر شود.

5.قند موجود در نوشابه‌های گازدار مضر استدندانپزشک شما احتمالاً گفته است که از نوشیدنی‌های گازدار به دلیل درصد بالای قند اجتناب کنید و نوشیدنی‌هایی با شیرینی مصنوعی که هیچ آسیبی نخواهند داشت را توصیه می‌کنند.با این حال، حقیقت این است که، نوشابه یک محلول حاوی دی اکسید کربن است و اسیدیته آن می‌تواند سبب خوردگی مینای دندان در طول زمان شود.

6.شما نباید بر روی معده خود بخوابیداکثر مردم وضعیت خوابیدن را جدی نمی‌گیرند و گاهی اوقات، حتی متخصصان سلامت را فراموش می‌کنند تا با بیماران در مورد آن صحبت کنند.خوابیدن بر روی معده می‌تواند مانع تنفس آزادانه شما شود و این مسئله می‌تواند باعث مشکلات تنفسی در درازمدت شود. شما همیشه باید به پشت یا به دو طرف بدن خود بخوابید.

7.هیچ صورتی به لبخند متحول نیاز نداردبا پیدایش فن‌آوری‌های جدید در زمینه زیبایی دندانپزشکی، دندانپزشک شما ممکن است یک لبخند گران قیمت را به شما توصیه کند.اگر شما واقعاً علاقه‌مند به داشتن یک لبخند زیبا و خیره‌کننده هستید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا آنچه که برای شما بهتر است را انجام دهد.

8.جویدن آدامس می‌تواند باکتریهای بد را کاهش دهددر حال حاضر این چیزی نیست که دندانپزشک شما بگوید،‌ اما حقیقت این است که آدامس حاوی «زایلیتول» که یک ماده شیمیایی است یک جایگزین خوب برای قند محسوب می‌شود که می‌تواند رشد باکتریها را در حفره دهان کاهش دهد.

9.ضروری است که به مدت بیش از پنج دقیقه مسواک بزنیدبرای سلامت دهان و دندان مناسب، شما باید حداقل 5 تا 10 دقیقه در روز مسواک بزنید.هر چقدر کمتر باشد در نهایت بهداشت دهان و دندان شما به خطر می‌افتد، اکثر دندانپزشکان این مسئله را بیش از حد کوچک فرض می‌کنند.

10.دندان درد می‌تواند دلیل واقعی ناتوانی در تمرکز کودک شما شوداگر کودک شما بی قرار است و قادر به تمرکز در مطالعه کردن نیست، احتمالاً او از درد دندان رنج می‌برد.

11.سوراخ کردن زبان می‌تواند خطرناک باشد.دندانپزشک شما احتمالاً این موضوع را به شما نمی‌گوید که سوراخ کردن زبان می‌تواند به عفونت شدید منجر شود.

12.دندان منحرف می‌تواند باعث میگرن شود.دندانهای منحرف شده، نه تنها زیبا نیستند بلکه استرس زیاد به عضلات صورت و میگرن را منجر می‌شوند.

13.پر کردن با مواد فلزی با دوام‌تر هستند.کثر دندانپزشکان پر کردن مخلوط را توصیه می‌کنند و با پر کردن با مواد فلزی آمالگام که یک گزینه ارزان‌تر است مخالفت می‌کنند.در حالی که پر کردن با مواد فلزی در برابر آسیب بیشتر بسیار مقاوم‌تر هستند.

14.شما می توانید درباره پرونده خود از دندانپزشک سوال کنید.دندانپزشک شما ممکن است هرگز با شما در این باره صحبت نکند،‌ با این حال، اگر شما باید درباره پرونده تمام سوابق و گزارش‌های خود در خصوص بیماری خود هستید، از دندانپزشک سوال کنید.

15.دندانپزشک شما ممکن است اجازه دهد که دستیارانش که مدرک و مجوز ندارند، کارهای مربوط به دندان شما را انجام دهند.در حال حاضر ذره‌ای از این اطلاعات را دندانپزشک با شما درمیان نمی‌گذارد. اگر می خواهید مطمئن شوید شما در دست‌های امن قرار گرفته‌اید، ‌تحقیقات کمی در مورد دندانپزشک یا کلینیک را مورد بررسی قرار دهید.شما اکنون از اسرار دندانی که دندانپزشک شما ممکن است هرگز به شما نگویند آگاه شدید،‌ تلاش کنید و یک مجموعه دندان سالم و براق مانند مروارید سفید به دست آورید.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان