ابزار رایگان وبلاگ

بسکتبال ایران با پیروزی بر اردن در یک قدمی اسپانیا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی بر تیم اردن توانست شکست پیشین در برابر این تیم را جبران و به مرحله نیم نهایی قهرمانی آسیا صعود کند. سه تیم برتر این رقابت‌ها، جواز شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا را کسب می‌کنند.

تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه ۱۸ مرداد (نهم اوت) در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل تیم ملی اردن قرار گرفت و با نتیجه درخشان ۹۴ بر ۵۰ به پیروزی رسید.

آسمان‌خراش‌های ایران که با ترکیب مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه‌بهرامی، ‌اوشین ساهاکیان و حامد حدادی بازی را مقابل اردن آغاز کردند، کوارتر اول و دوم را با نتایج ۳۱ بر ۱۱ و ۲۲ بر ۱۷ به سود خود پایان دادند.

کواتر سوم و چهارم نیز با نتایج ۲۱ بر ۸ و ۲۰ بر ۱۴ با برتری تیم ایران به پایان رسید تا ایران در مجموع با فاصله ۴۴ امتیازی اردن را مغلوب کند و انتقام شکست غیرمنتظره دوره‌‌ی پیش این رقابت‌ها را بگیرد.

این ششمین پیروزی ایران در این دوره از رقابت‌ها است. پیش‌تر ایران در مرحله گروهی توانسته بود تیم‌های مالزی (۱۱۵ بر ۲۵)، کره جنوبی (۷۶ بر ۶۵)، چین (۷۰ بر ۵۱)، هند (۱۰۲ بر ۵۸) و بحرین (۷۵ بر ۵۶) را به مغلوب کند.

یک قدم تا اسپانیا

ایران باید روز شنبه دهم اوت (۱۶ مرداد) به مصاف چین تایپه برود. امروز چین تایپه توانست با حساب ۹۶ بر ۷۸ تیم قدرتمند چین و مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند. در صورت پیروزی در این دیدار، حضور ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در اسپانیا قطعی می‌شود.

بیست‌و هفتمین دوره‌ی رقابت‌های قهرمانی آسیا از دهم مرداد ماه در فیلیپین آغاز شده است و روز ۲۰ مرداد قهرمان قاره کهن مشخص خواهد شد.

بر اساس جدول فدراسیون جهانی، تیم بسکتبال مردان بزرگسال ایران در حال حاضر بالاتر از ایتالیا، تونس و بریتانیا، در رتبه ۲۰ رده‌بندی جهانی قرار دارد.

ایران با کسب عنوان قهرمانی جام استانکویچ ۲۰۱۲ به‌طور مستقیم به رقابت‌های قهرمانی ‌آسیا راه یافت. در رده‌بندی جهانی، آمریکا، اسپانیا و آرژانتین مکان‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

 

DW.DE



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان