ابزار رایگان وبلاگ

"نجات" سان‌فرانسیسکو به دست "بتمن کوچولو"
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

مایلز اسکات کودک ۵ ساله آمریکایی که مبتلا به سرطان خون است، همیشه آرزو داشت تا همراه با "بتمن"، قهرمان موردعلاقه‌اش، شهر را از دست "دشمنان" نجات دهد. مردم و مسئولان سان‌فرانسیسکو این آرزو را برآورده کردند.مسئولان و مردم شهر سان‌فرانسیسکو در تلاش برای برآورده کردن آرزوی یک پسربچه مبتلا به سرطان طی عملیاتی نمادین با بازسازی فضای شهر، این امکان را فراهم آوردند تا این کودک ۵ ساله به عنوان "بتمن کوچولو" این شهر را از دست نیروهای اهریمنی "نجات" دهد.

مایلز اسکات زمانی که تنها یک سال و نیم داشت، به سرطان خون مبتلا شد. یکی از آرزوهای بزرگ او همواره این بود تا روزی همراه با قهرمان مورد علاقه‌اش "بتمن" و خودروی او به شکار دشمنان برود و به مردم شهر کمک کند. روز شنبه (۱۶ نوامبر/ ۲۵ آبان) این آرزوی مایلز طی ابتکار عمل انجمنی به نام "آرزو کن" (Make A Wish) سرانجام به حقیقت پیوست.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با انتشار یک پیام ویدئویی کوتاه خطاب به مایلز او را راهی عملیات نجات شهر کرد. مایلز که لباس بتمن کوچولو را بر تن داشت‌ به همراه بتمن سوار بر یک خودروی لامبورگینی مشکی که به شکل خودروی بتمن درآمده بود، برای نجات زنی که در یکی از واگن‌های قطار خیابانی سان‌فرانسیسکو اسیر شده بود و دست و پایش را با طناب بسته بودند، به راه افتاد.



در تمام مدت اجرای این عملیات مأموران پلیس سوار بر موتور مایلز را همراه می‌کردند، هلیکوپتر‌ها بر فراز شهر به پرواز درآمده و خیابان‌ها مسدود شده بودند. در این میان هزاران نفر از مردم نیز در امتداد مسیر ایستاده و مایلز را تشویق می‌کردند

روزنامه "سان‌فرانسیسکو کرونیکل" نیز ویژه‌نامه‌ای را به همین مناسبت منتشر کرد که روی جلد آن تیتر "بتمن کوچولو شهر را نجات می‌دهد!" به چشم می‌خورد. دادستانی شهر سان‌فرانسیسکو نیز اطلاعیه‌مطبوعاتی را منتشر کرد که در آن خبر دستگیری ریدلر و پنگوئن (از دشمنان بتمن) آمده بود. شبکه خبری سی ان ان به طور زنده از این عملیات پنج ساعته گزارش داد.


تیم فوتبال آمریکایی شهر سان‌فرانسیسکو (San Francisco 49ers) نیز در توئیتر نوشت: «قهرمان ما رسیده است. خیابان‌های سان فرانسیسکو امروز امن است.»

مایلز پس از نجات شهر سان‌فرانسیسکو که به شکل "گاتهام سیتی"، شهری که بتمن در آن حضور دارد در آمده بود، از سوی شهردار سانفرانسیسکو کلید نمادین شهر را به پاس این حرکت قهرمانانه دریافت کرد.

میشل اوباما، بانوی اول آمریکا، نیز در توئیتر از مایلز به خاطر دستگیری "تمام این آدم‌بدها" تشکر کرد و نوشت: «تو الهام‌بخش همه ما هستی!»

مایلز به همراه والدین و یک برادر کوچکتر از خود در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند و گفته می‌شود بیماری وی رو به بهبود است.

dw.17.11.2013



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

مهرناز
ساعت9:39---2 آذر 1392
جانم انشا ا... شفاي همه ي اين كوچولوهاي دوست داشتني
سلام وممنون از حضور گرمت


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان