ابزار رایگان وبلاگ

علت گرفتگی عضلات ورزشکاران چیست؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک متخصص طب ورزش گفت:«اختلالات الکترولیتی، ناشی از مصرف داروها ممکن است سبب گرفتگی عضلات در افراد مسن شود.»

دکتر صفر چراتی، با بیان اینکه اسپاسم عضلانی در افراد مختلف با شرایط و سنین مختلف دلایل متفاوتی دارد،یکی از دلایل اصلی گرفتگی عضلات در افراد مسن اختلالات الکترولیتی ناشی از مصرف داروهایی مانند داروهای قلبی است.

Cramps



وی با اشاره به تاثیر کم‌آبی بر اسپاسم های عضلانی، بیان داشت: ورزشکاران ممکن است به علت از دست دادن آب در حین ورزش، دچار اسپاسم های عضلانی شوند. ضمن اینکه اختلالات عصبی عضلانی نیز می تواند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بر خلاف تصور رایج کمبود کلسیم نقش چندانی در گرفتگی عضلات ندارد، افزود: اختلالات الکترولیتی بیشتر مربوط به پتاسیم است هرچند در موارد شدید کمبود کلسیم نیز می‌تواند فرد را دچار گرفتگی عضلات کند.

وی گرفتگی عضله پشت ساق را یکی از شایع‌ترین اسپاسم‌های عضلانی به ویژه در ورزشکاران ذکر کرد و ادامه داد: مصرف آب کافی قبل، حین و بعد از مسابقه یکی از اصول مهم است که باید مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد. البته چنانچه ورزش طولانی مدت و بیش از یک ساعت باشد باید همراه با آب گلوکز هم به بدن برسد و به همین دلیل توصیه می‌شود ورزشکاران از نوشیدنی‌های ورزشی به میزان کافی استفاده کنند.

دکتر صفر چراتی با تاکید بر لزوم گرم کردن کافی و انجام حرکات کششی پیش از آغاز به ورزش، تصریح کرد: ورزشکاران باید سرد کردن پس از ورزش را نیز جدی بگیرند تا دچار مشکلاتی مانند گرفتگی عضلات نشوند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان