ابزار رایگان وبلاگ

جیمز باند، 'الکلی، بیمار و گرفتار ناتوانی جنسی'
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

گروهی از پژوهشگران نتیجه گرفته‌اند که جیمز باند می بایست فردی دائم‌الخمر، از کار افتاده و گرفتار ناتوانی جنسی بوده باشد.

براساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه علمی "ژورنال پزشکی بریتانیا" منتشر شده، شرحی که ایان فلمینگ، نویسنده مجموعه کتاب های جیمز باند، مامور خبره سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا نوشته نشان می‌دهد که میزان مصرف الکل آقای باند به طرز قابل توجهی از حداکثر میزان توصیه شده بالاتر بوده است.

این میزان مصرف الکل باعث ابتلای جیمز باند به بیماری کبدی و لرزش دست شده و او را دچار مرگی زودرس می کرد.

در این تحقیق، چند متخصص پزشکی تمامی چهارده کتاب ایان فلمینگ در مورد جیمز باند را به دقت مطالعه و میزان الکل مصرفی قهرمان کتاب را یادداشت کردند.

روزهایی که آقای باند به هر دلیل، به نوشابه الکلی دسترسی نداشت هم در این مطالعه منظور شد.

نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد که جیمز باند هر هفته حدود ۹۲ واحد الکل مصرف می کرد که تقریبا چهار برابر حداکثر میزانی است که از لحاظ پزشکی، امن یا مجاز تشخیص داده شده است.

در بعضی روزها، الکل مصرفی جیمز باند به بیش از ۴۸ واحد می‌رسید و در مجموع، در طول ۸۷ روز و نیم عملیات گزارش شده در این کتاب‌ها، او فقط دوازده روز و نیم را بدون مصرف مشروبات الکلی سپری کرده.

در مجموع، این گزارش تحقیقی نشان ‌می‌دهد که متوسط الکل مصرفی آقای باند در هر روز معادل الکل موجود در یک و نیم بطر شراب بوده است.

انتظارات بی‌مورد

نتیجه‌ای که از این مطالعه به دست آمده حاکی از آن است که جیمز باند به دلیل افراط در میخواری در معرض ابتلا به انواع امراض مرتبط با افراط در مصرف الکل قرار داشته است.

علاوه بر این، فردی با چنین شیوه زندگی و وجود چنین سطحی از الکل در خون، قادر به انجام عملیات دقیق، ظریف و عموما پر تقلایی نبوده که به او نسبت داده شده و توانایی جسمی و فکری لازم برای انجام چنین عملیات مهمی را نداشته است.

موضوع دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته این است که نوشیدن این مقدار الکل بر توانایی جنسی آقای باند هم اثر گذاشته و انتظاراتی که در این زمینه از او می رفته برآورده نمی‌شده است.

همچنین، سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا برای استفاده از توانایی ها و تجارب آقای باند فرصت چندانی نداشته و عمر این مامور خبره از پنجاه و چند سال بیشتر نبوده است.

نویسندگان این گزارش در نتیجه‌گیری خود، نوشته‌اند که مصرف هفتگی الکل در حد چهار برابر حداکثر میزان توصیه شده برای مردان بالغ، احتمال ابتلای جیمز باند به مشکلاتی مانند نارسایی کبدی، ناتوانی جنسی و سایر عوارض افراط در مصرف الکل و همچنین خطرات آسیب و حتی مرگ در نتیجه کار تحت تاثیر الکل را به شدت افزایش می داد.

در این گزارش آمده است که اگرچه این پژوهشگران "از فشار اجتماعی برای مصرف الکل هنگام مقابله با تروریست‌ها و ماجراجویان بین‌المللی آگاه هستند، اما توصیه آنان به آقای باند این بود که هرچه سریعتر برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کند و همزمان بکوشد دست کم مصرف الکل خود را به حد متعارف و امن کاهش دهد."

در پایان این گزارش به یکی از عبارات مشهور جیمز باند در مورد نحوه درست کردن کوکتل مورد علاقه او اشاره شده است که تاکید داشت مشروب او را "به جای هم زدن، با یخ تکان دهند."

گزارشگران این درخواست را بی‌مورد تشخیص داده و نوشته‌اند با توجه به لرزش دست آقای باند، این کوکتل به هر صورت که درست می شد، با قرار گرفتن در دستش حتما به شدت تکان می‌خورد.

BBC NEWS



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان