ابزار رایگان وبلاگ

جام جهان نما (چراغانی های کریسمس)
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

قبل از هرچیز کریسمس به تمام هموطنان مسیحی مبارک.

animated christmas tree

در سال ۱۸۸۰ توماس ادیسون رشته‌ای از لامپ‌های کوچکی را ساخت که در ایام کریسمس بیرون کارگاه‌اش در نیوجرسی آویزان کرده بود. چند دهه طول کشید تا استفاده از این رشته لامپ‌های کوچک رایج شود. امروزه اکثر خانواده‌های آمریکایی از لامپ‌های کوچک و بزرگ برای تزئین خانه‌ی خود در جشن کریسمس استفاده می‌کنند و می‌کوشند نهایت سلیقه و خلاقیت را به خرج دهند. نمونه‌ای از چراغانی خانه‌ای در کالیفرنیا.

یکی دیگر از سوژه‌های چراغانی که در ایام کریسمس بسیار مشاهده می‌شود، گوزن‌هایی است که در حال کشیدن سورتمه هستند؛ چه در ابعاد کوچک و مینیاتوری و چه در ابعادی بزرگ که نمونه آن در این تصویر که متعلق به شهر شانگهای در چین است، دیده می‌شود.

بیشتر مسیحیان در ساحل عاج در جنوب و در اطراف ابیجان، پایتخت پیشین این کشور زندگی می‌کنند؛ منطقه‌ای که در آن جشن "چراغ مروارید" در جریان سال نو و کریسمس برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۲ بیشتر چراغ ها به نکوداشت یاد قربانیان جنگ جنوب آفریقا پس از ناکامی انتخابات فدرال در سال ۲۰۱۰ روشن شده بود.

در سال‌های اخیر نقش چراغ‌های "ال ای دی" افزایش یافته است. تصویری از درخت کریسمس در منطقه "راکفلر سنتر" در نیویورک. این درخت ۲۳ متری از سال ۲۰۰۷ به این سو با چراغ‌هایی تزئین می‌شود که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. در تزیین این درخت بیش از ۴۵ هزار لامپ به کار رفته است.ده بود.

DW



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان