ابزار رایگان وبلاگ

ذرت آپومیکسی چیست؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

محققان در USDA سرویس تحقیقات کشاورزی (ARS) در Wood-ward، به همراه دانشمندان روسی، ابداعی انجام داده اند که ترکیبی بین ذرت و بستگان دور خود، gamagrass شرقی، که به طور طبیعی می تواند خود را کلون نماید،ایجاد کرده اند . توسعه هیبریدی در نهایت  به لاین های ذرت هیبریدی منجر میشود که قادربه خود تکثیری بدون از دست دادن قدرت هیبریدی، مقاومت در برابر بیماری و یا صفات مطلوب زراعی می باشد.

ابداع ARS یک نقطه عطف را در ژنتیک گیاهی مشخص می سازد.برای گیاهی که می تواند خود را کلون سازد ،ژن های کنترل کننده ویژگی خاص مجبورندکه از gamagrass به ذرت منتقل گردند. جدا از موفقیت تجاری مرتبط با این امر نشان می دهد که یک گیاه تولید مثلی جنسی می تواند به یک گونه غیر جنسی تبدیل گردد.این گیاه غیر جنسی جدید زمانی که embryos از سلول های تخم بدون بارور شدن توسط گرده رشد می نماید تولید مثل می کند که همان روش غیر جنسی آپومیکسی (apomixis) می باشد. آپومیکسی بطور طبیعی در برخی از گیاهان رخ می دهد. دانشمندان بیش از 300 گونه گیاهی را مشخص کرده اند که از طریق کلون سازی خودشان (از طریق بذر) تولید مثل می نمایند. بسیاری از علف های چمنی مانند کنتاکی بلو گراس (Kentucky bluegrass) و علف های هرز رایج مثل قاصدک (dandelions)از این راه خود را تکثیر می نمایند.آزمایشگاههای مهم گیاهی در جهان بر روی انتقال اپومیکسی به گیاهان زراعی مانند گندم ،برنج،ذرت و سورگوم کار می کرده اند. اما مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی USDA-ARSبرای اولین بار موفق به استفاده از این تکنولوژِی در یک غله مهم گردید.ایستگاه تحقیقات جنوب دشت  اوکلاهما و موسسه ژنتیک در سیبری، روسیه، مخترعان مشترک در ثبت اختراع ذرت apomictic می باشند.

 Farm Industry 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان