ابزار رایگان وبلاگ

یخزده، پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

این فیلم با رسیدن به فروش جهانی یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار توانست رکورد پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما را بشکند.

رکورد پیشین در اختیار داستان اسباب بازی ۳ بود که در سال ۲۰۱۰ به فروش جهانی یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار رسید. 

یخزده، محصول کمپانی دیزنی، برداشت آزادی از داستان ملکه برفی، نوشته هانس کریستین اندرسن، نویسنده دانمارکی است.

این فیلم که نمایش آن در آمریکای شمالی از ۲۷ نوامبر آغاز شد، تاکنون ۳۹۸.۴ میلیون دلار در کانادا و آمریکا فروش داشته و در کشورهای دیگر ۶۷۴ میلیون دلار فروخته است.

یخزده که در سه ماه گذشته در فهرست دهگانه پرفروش ترین فیلم‌های آمریکای شمالی قرار دارد، اکنون به یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ سینما نیز تبدیل شده است.

این فیلم در هشتاد و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار به دو جایزه بهترین انیمیشن بلند و بهترین ترانه اریژینال دست پیدا کرد. بر اساس گزارش بیلبورد از این ترانه (Let it Go) که در صدر پرفروشترین‌های آمریکا قرار دارد، هفته گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نسخه به فروش رفت.

با این حال بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر، در حال حاضر یخزده رقابت تنگاتنگی با فیلم لگو، محصول برادران وارنر دارد که از آغاز نمایشش در فوریه فروش جهانی‌ آن از مرز ۴۰۰ میلیون دلار گذشته است. فیلم لگو پرفروش‌‌ترین فیلمی است که نمایشش در سال ۲۰۱۴ آغاز شده است.

فیلم لگو این شانس را دارد که با توجه به اینکه هنوز نمایشش در بسیاری از کشورها مانند استرالیا و آلمان آغاز نشده است، فاصله خود را در هفته های آینده با یخزده کم کند. 

BBC NEWS



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان