ابزار رایگان وبلاگ

پیرس برازنان:جیمز باندی از نوع دیگر
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

پیرس برازنان ( Pierce Brosnan)  بازیگر ایرلندی‌تبار آمریکایی و بازیگر نقش جیمز باند است.

پدر و مادر پیرس زمانی که او هنوز یک سال هم نداشت از هم جدا شدند. در ۱۲ اگوست ۱۹۶۴ پیرس یازده ساله برای اولین بار از ایرلند به انگلستان سفر کرد درست همان روزی که یان فلمینگ خالق داستان های جیمز باند درگذشت. در ۲۷ مه ۱۹۸۰ با کاساندرا هریس ازدواج کرد، که به کیسی معروف بود. اما در ۲۸ دسامبر ۱۹۹۱ پس از یازدهمین سالگرد ازدواجش با کیسی، همسرش به علت ابتلا به بیماری سرطان در میان آغوش او درگذشت . سر انجام در ۴ اگوست ۲۰۰۱با روزنامه نگاری به نام کلی شی اسمیت ازدواج کرد. از ماهیگیری در رودخانه تووی در کارمارتن شایر، جنوب ولز، لذت می‌برد، درست همان جایی که رئیس جمهوری پیشین آمریکا جیمی کارتر از ماهیگیری در آنجا لذت می‌برد. پیرس برازنان از سوی مجله پیپل در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان و در سال۲۰۰۱ به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده دنیا شناخته شد. پیرس برازنان در بررسی‌های انجام شده درباره بزرگترین هنرپیشه‌های مرد انگلستان در سال ۲۰۰۱ رتبه ششم را کسب نمود. به گفته خودش اولین فیلمی که تماشا کرده از سری مجموعه جیمزباند با عنوان گلدفینگر بوده است. او همچنین یک کمپانی فیلم سازی به نام اریش دریم تایم دارد.

 

  • اولین فیلمی که در آن تولید شد برادر زاده‌ها ۱۹۹۸ بود.
  • در سریال (رمینگتون استیل) کاراکترش شخصیت عجیبی داشت، یک کاراگاه خصوصی جنایی که بسیار عاشق فیلمهای کلاسیک بود.
  • در یکی از قسمت‌ها او عنوان کرد، دوست داشته در فیلم (حماسه توماس کراین) با بازی استیو مک کوئین و فی داناوی بازی کند، اما ۱۶ سال بعد در بازسازی این فیلم، با رنه روسو بازی می‌کند.
  • در ساخت فیلم (قلعه دانته) به خاطر نوع بیماریش با مشکللات فراوانی روبرو گردید.
  • دستگاه ماشین تحریر خالق داستان های جیمزباند، یان فلمینگ را به مبلغ ۵۲ هزار ۸۰۰ دلار خریداری نمود.
  • در سال ۱۹۸۶ برای بازی در نقش ۰۰۷ انتخاب شد، اما قراردادش با سریال سازان مجموعه تلویزیونی (رمینگتون استیل) مانع از انجام ایفای این نقش در آن سال گردید که سرانجام ایفای این نقش به تیموتی دالتون رسید.

سرانجام در سال ۱۹۹۵ موفق به بازی در مجموعه داستان های جیمز باند با نام چشم طلایی گردید. او چهارمین هنرپیشه بعد از شون کانری می‌باشد که در چهار فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند ایفای نقش کرده‌است. در دو سال اخیر بازی نقش جیمز باند را کنار گذاشته و در واقع خود را از بازی در این نقش بازنشست کرده‌است. در فیلم های جیمزباند او علاوه بر دستمز، اتوموبیل هم دریافت می‌کرد به طوری که برای بازی در فیلم چشم طلایی یک اتوموبیل ب ام و زد۳ و برای بازی در فیلم فردا هرگز نمی‌میرد یک اتوموبیل ب ام و سری ۸ و برای بازی در فیلم دنیا کافی نیست یک اتوموبیل ب ام و زد۸ دریافت نمود. پس از اکران فیلم روزی دیگر بمیر در رستورانی واقع در دوبلین بخاطر همبازی شدنش با هالی بری سیاه پوست مورد تمسخر چند نفر قرار گرفت. اولین فیلم پیرس برازنان فیلم نقش بدون نام در سال ۱۹۷۹ و آخرین فیلم او پس از غروب در سال ۲۰۰۴ و به یادماندنی‌ترین نقش وی بازی در نقش جیمز باند در مجموعه فیلمهای جیمز باند است.

هالی بری در مورد او گفته‌است : پیرس چیزی شبیه به مجسمه‌های میادین شهر می‌باشد، پیر نمی‌شود و هر روز خاطره انگیزتر می‌شود. جمله معروف وی : ازدواج به من این قدرت را داد تا بتوانم دنیا را فتح کنم.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان