ابزار رایگان وبلاگ

ارتباط عفونت( Toxoplasma gondii (T. gondii با خودكشي
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

ارتباط خودكشي با آلودگي با انگل-جندي شاپور البرز

 آلودگي از طريق تماس با مدفوع گربه و يا گوشت نپخته كه منجر به آلوده شدن توسط انگل توکسوپلاسما (T. گوندی) مسي شود به نرخ خودكشي در زنان ارتباط مستقيم دارد.نتايج اين مطالعه در آرشيو روانپزشكي عمومي ثبت شده در حاليكه هنوز دليل كاملا موثق و ثابت شده اي در اين ارتباط(الودگي توسط اين انگل و ميزان نرخ خودكشي بعد از آن )ارائه نشده است.حدود يك سوم جمعيت جهان به اين انگل آلو ده اند كه به صورت مخفي در سلول مغز و ماهيچه ،بدون توليد علائم خاص وجود داشته و آلودگي توکسوپلاسموز به بيماري هاي ذهني مانند اسكيزوفرني و تغييرات در رفتار مرتبط مي باشد.اين انگل در روده گربه زندگي كرده و از طريق مدفوع خود را گسترش داده و مي تواند همه حيوانات خونگرم را آلوده نمايد. انسان از طريق ارتباط با بستر گربه،خوردن سبزيجات نشسته ،نوشيدن آب از منبع آلوده و يا بيشتر مواقع گوشت نپخته يا خام آلوده گردد.این مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به T. گوندی یک و نیم برابر بیشتر احتمال خودکشی نسبت به کسانی که مبتلا به عفونت نبودند، دارند. جالب توجه است، این خطر با افزایش سطح T. آنتی بادی توکسوپلاسما و سابقه بیماری های روانی به طور قابل توجهی افزایش مي يابد.سرپرست اين مطالعه  Teodor T. Postolache، دانشیار گروه روانپزشکی و مدیر برنامه از خلق و خو و اضطراب در دانشگاه دانشکده پزشکی مریلند، گفت که یکی از نقاط قوت این مطالعه این بود که محققان توانستند پي به عوامل مختلف، از جمله سابقه بیماری های روانی، نه تنها در افراد، بلکه در پدر و مادر شخص ببرند.

ارتباط الودگي با انگل و خودكشي-جندي شاپور البرز

مسئله اساسي اينست كه  "آیا اقدام به خودکشی یک اثر مستقیم این انگل بر روی عملکرد مغز و یا پاسخ های اغراق آمیز ایمنی بدن ناشی از انگل موجود در مغز مي باشد؟اگر اين روابط شناسايي گردد كمك شاياني به پيش بيني و شناسايي كساني كه در معرض خطر افزاينده اقدام به خودكشي مي باشند مي نمايد.(اين بررسي برروي45000نفراز زنان بين 1992تا1995 و دركشور دانمارك صورت پذيرفت)

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان