ابزار رایگان وبلاگ

«بل» داستان واقعی دختر یک برده که وارد طبقه اشرافی می شود
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فیلم «بل» ساخته آما آسانته، داستان واقعی دایدو بل را تعریف می کند که حاصل رابطه نامشروع آدمیرال سر جان لیندسی و یک برده آفریقایی است. پدر بل، سرپرستی او را به عموی خود، لرد منسفیلد می سپارد.

هر چند در انگلستان آن زمان، برده داری معمول و بل بعنوان یک بیگانه محسوب می شد، لرد منسفیلد او را مانند دخترش، الیزابت، یک اشرافی تربیت و بزرگ کرد.

آما آسانته روز اولین اکران اروپایی فیلم در لندن گفت که یک تابلو الهام بخش او برای ساخت فیلم بوده است. او می گوید: «به تابلو نگاه کردم و الیزابت و دایدو بل را کنار هم دیدم. می دانستم که این تابلویی منحصر بفرد است. همچنانکه به تابلو نگاه می کردم دریافتم که امکان نقل داستانی وجود دارد که در آن می توان سیاست، نژاد و تاریخ را ترکیب کرد. این تابلو برایم هدیه ای بود که واقعا از آن الهام گرفتم.»

داستان فیلم هنگام محاکمه کشتار زونگ روی می دهد که لرد منسفیلد قاضی دادگاه آن بود. کشتار زونگ نام کشتاریست که در کشتی حامل بردگان زونگ رخ داد که در آن تقریباً ۱۴۲ برده را به دریا انداختند. کشتی به دلیل رفتن به مسیری اشتباه، با مشکل کمبود مواد غذایی و نوشیدنی روبرو می شود که در نهایت تصمیم می گیرند برده ها را به دریا بیندازند.

گوگو امباتارو، هنرپیشه نقش دایدو بل می گوید: «این یک داستان الهام بخش است و امیدوارم مخاطبان این را از زندگی دایدو درک کنند، یعنی تحول او ازیک دختر نامطمئن و سردرگم از جایگاه خود در جامعه، به زنی شجاع که از خود بخوبی دفاع می کند. امیدوارم مردم اینرا ببینند که می توان در هویت خود راحت بود.»

دایدو بل در سال ۱۷۹۳ میلادی ازدواج می کند و صاحب سه فرزند می شود. او در سال ۱۸۰۴ میلادی و در سن ۴۳ سالگی فوت می کند.

«بل» در کانادا و ایالات متحده آمریکا ابتدای سال اکران شد و هم اکنون در سینماهای اروپا به نمایش در می آید.

 euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان