ابزار رایگان وبلاگ

قانون شکنی سیاره غول پیکر کپلر 10c(زمین غول پیکر)
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

سیاره غول پیکر کپلر 10cاز قوانین پیروی نمی نماید،درست مانند زمین از سنگ تشکیل شده است.

دانشمندان آن را زمین غول پیکر می نامند.سیاره های غول پیکر سیستم خورشیدی ما همگی از گاز تشکیل شده اند که نماد بارز آنها ژوپیتر و زحل می باشندو دانشمندان به این مسئله عادت کرده بودند که سیارات بزرگ باید بصورت اساسی از هلیوم و هیدروژن تشکیل شده باشند ولی کپلر 10cمتخصصان را مجبور به دور انداختن فرضیه شان نمود.

با توجه به ابعاد این سیاره، میدان جاذبه آن سه برابر از زمین قویتر می باشد.با توجه به نزدیکی این سیاره به خورشیدش و مدار کوتاهترش نسبت به زمین ،در مقایسه با زمین که اتمام  گردش در مدارش 365 روز به طول می انجامد این سیاره مدارش را تنها در عرض 45 روز به اتمام می رساند که این نزدیکی نشان از هوایی به شدت گرم در این سیاره دارد.این سیاره 17 بار سنگینتر از زمین است و دانشمندان بر این باور بودند که سیاره ای با جرم بیش از ده برابر زمین می بایست از گاز تشکیل شده باشد ولی این سیاره خلاف این امر را ثابت کرد.

جندی شاپور البرز تیر 93

Society for Science & the Public  2014

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان