ابزار رایگان وبلاگ

چند نکته برای والدین شاغل
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فرسوده، خسته، گناه کار، اینها تنها بخشی از صفاتی است که والدین شاغل در وصف خود به کار می برند. وقتی که هر روز به یک نزاع شبیه است، و به نظر می آید که فرصت نفس کشیدن وجود ندارد، وقتی که شما احساس می کنید که همیشه در حال دویدن هستید و وقتی برای خوانواده تان ندارید ، شما تنها نیاز دارید تا یاد بگیرید چطور وقت خود را مدیریت کنید.

تکنولوژی: برایش مرز تعیین کنید.

هیچ شکی در این نیست که تکنولوژی بر کیفیت زندگی ما افزوده است. البته بیش از حد شدن هر چیز خوب نیز مقبول نیست، مخصوصا زمانی که صحبت از تکنولوژی و تاثیر آن بر تعادل شغل و زندگی باشد. سعی کنید بین خانواده و تکنولوژی مرزهایی مشخص کنید. همچنین برای پاسخگویی به تلفن  ها و ایمیل های کاری زمان خاصی معیین کنید. زمانی را نیز برای بودن با خانواده به دور از تکنولوژی اختصاص دهید.

خندیدن یا گریه کردن: انتخاب با شماست.

خنده بر هر دردی دواست. این جمله ی قدیمی در مورد والدین شاغل در جستجوی تعادل نیز به شدت صدق می کند. زمانی که جزئیات خسته کننده و عذاب آور کار و زندگی به شما حمله ور می شوند، یک گام به عقب برداشته و سعی کنید تا شرایط حال حاضر خود را همچون صحنه ای از یک فیلم کمدی مورد علاقه خود تصور کنید. همگی ما عاشق تماشای این چنین فیلم هایی از جایگاه تماشاچی هستیم، پس چرا از تماشای آن بر روی صحنه نیز لذت نبریم؟

موفقیت های کوچک را جشن بگیرید.

من به لیست کارهای شخصی روزانه به شدت اعتقاد دارم،به دقایقی از صبح جهت بررسی لیست کارهای شخصی روزانه تان اختصاص دهید. این کار نه تنها باعث اطمینان از فراموش نکردن کارها و جلسات مهم، و یا وقت ارتودنسی شده، بلکه باعث به وجود آمدن فرصت جشن گرفتن موفقیت های ریز روزانه است. هنگام بررسی لیست کارهای انجام شده هر چند کوچک و پیش پا افتاده، حسی از رضایت به من دست می دهد. با استفاده از چنین لیستی خصوصا هنگام مطرح شدن بحث ایجاد تعادل بین کار و زندگی، می توان مدیریت بهتری روی زمان داشت.

از زمان های مختلفی می توان جهت با خانواده بودن استفاده کرد.

زمان هایی مانند پختن غذا، تمیز کردن منزل، رسیدگی به مشکلات منزل می توانند نمونه های خوبی از زمان های با خانواده بودن باشند. زمان با خانواده بودن نباید لزوما جدا و یا پس از انجام دادن سایر کارهای شخصی تلقی شود. خانواده را به سمت کارهای معمول روزانه و مسئولیت های محول هدایت کنید. حتی فرزند کم سن و سال شما هم می تواند با کمی برنامه ریزی، مراقبت و خلاقیت در کارها به شما کمک کند. انجام دادن کارهای مهم منزل به این صورت ، باعث حیرت زدگی شما از داشتن زمان زیاد جهت بودن با خانواده خواهد شد. از این فرصت می توان جهت آموزش مهارت های زندگی به کودکان استفاده کرد. این فرصت می تواند بیان گر این موضوع باشد که انجام به موقع همه ی کارها می تواند سرگرم کننده و با جایزه همراه باشد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           

درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان