ابزار رایگان وبلاگ

انتشار گزارش یک قتل توسط دختری ۹ ساله
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

هیلده کیت لی‌سیاک، گزارشگری است ۹ ساله که روزنامه و وب‌سایت خودش را دارد و در شهر کوچکی در ایالت پنسیلوانیا مردم را از خبرهای شهر آگاه می‌کند. تازه‌ترین گزارش او اما در مورد یک قتل است.شهروندان سلینزگروو Selinsgrove ، شهر کوچکی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، وب‌سایتی را می‌شناسند که پر است از خبرهای رنگارنگ.

این وب‌سایت " اورنج استریت نیوز" (orange Street News) نام دارد. شلیک پلیس به یک حیوان، حمله‌ای با تخم‌مرغ یا گزارش از فروشگاه‌های بسته در شهر، موضوع‌های زرد این وب‌سایت را تشکیل می‌دهند.

آنچه که خواندن مطالب بی‌آزار این وب‌سایت را برای محلی‌ها جالب‌تر می‌کند، مسوول و گزارشگر این وب‌سایت است؛ دختری تقریبا ۹ ساله به نام هیلده کیت لی‌سیاک. بزرگ‌ترها تا آغاز ماه آوریل مشکلی با خبرهای بامزه‌ی این دختر ۹ ساله نداشتند.

اما روز دوم آوریل سال ۲۰۱۶ لی‌سیاک با استناد به منابعی که نام آنها فاش نشده بود، در وب‌سایت OSN گزارش یک قتل را منتشر کرد. گزارشی که از قتل یک زن به دست شوهرش با ضربات چکش حکایت می‌کرد. گزارشگر ۹ ساله در سرعت انتشار این خبر از روزنامه معروف محلی شهرش پیشی گرفته بود.

انتقاد از گزارشگر ۹ ساله و خانوده‌اش

انتشار این گزارش سیل انتقادها را متوجه هیلده و خانواده‌اش کرد. بسیاری از خوانندگان و در حقیقت همشهریان این دختر ۹ ساله در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و یوتیوب به گزارشگر خردسال توصیه می‌کردند که به جای شرح ماجرای یک قتل با عروسک‌ها یا دوستان‌اش بازی کند.

خانواده‌ی گزارشگر خردسال هم از سیل این انتقادات در امان نماندند. چکیده انتقاد حمله‌کنندگان به هیلده و خانواده‌اش این بود که خشونت و قتل مناسب سن یک دختربچه ۹ ساله نیست.

لی‌سیاک اما در برابر این انتقادها از خود دفاع می‌کند و می‌گوید: «چیزی که من را عصبانی می‌کند این است که سن‌ام دلیلی نمی‌شود که نتوانم مقاله‌های خوب بنویسم و گزارشگر باشم.» 

 لی‌سیاک در وب‌سایت خود ویدیویی منتشر کرده است که در آن بعد از خواندن برخی از نظرهای انتقادآمیز کاربران در پاسخ می‌گوید: «می‌دانم که بعضی از شما از کاری که من انجام می‌دهم خوشتان نمی‌آید و برخی‌هایتان بهتر می‌دانید که من بنشینم و عادی رفتار کنم چون ۹ ساله هستم.»


او به منتقدان پیشنهاد می‌کند کسانی که به فعالیت او انتقاد می‌کنند، بهتر است از پای کامپیوتر بلند شوند و علیه خبرهای بدی که او درباره‌شان گزارش داده اقدامی کنند.

لی‌سیاک می‌خواهد همچنان پرونده قتل زن به دست شوهرش را دنبال کند؛ در شماره بعدی روزنامه و در وب‌سایت.

از گزارش یک تولد تا گزارش یک قتل

هیلده کیت لی‌سیاک کار نوشتن برای روزنامه را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد؛ روزنامه‌ای که درحقیقت تنها برای خانواده تهیه شده بود و بزرگترین داستان آن اطلاعاتی کامل در مورد تولد خواهر کوچک هیلده بود.

از آن زمان تاکنون ۹ شماره از این روزنامه منتشر شده است. به این مجموعه باید وب‌سایت روزنامه و صفحه‌ای در فیس بوک که هم‌نام این روزنامه است را افزود.

پدر هیلده که خود پیش‌تر در روزنامه‌ی "نیویورک دیلی‌نیوز" کار کرده، به دخترش در تهیه‌ و تنظیم گزارش‌ها کمک می‌کند.

هیلده از زمانی که خیلی کوچک‌تر بود پدر را در هنگام تهیه بسیاری از گزارش‌ها همراهی می‌کرد و همین رویارویی با حوادث میل به روزنامه‌نگاری را در او بیدار کرد. خواهر بزرگتر هیلده که ۱۲ ساله است، مسئول تهیه عکس و فیلم برای وب‌سایت OSN است.

dw



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان