ابزار رایگان وبلاگ

برند بربری Burberry ؛ شیک و شطرنجی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک‌های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می‌کند.

شرکت بربری در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تأسیس شد. توماس بربری در سال ۱۸۸۸ پارچه گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد.این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است.

در سال ۲۰۱۳ برند بربری، از سوی اینتربرند، در رتبه ۷۷ از باارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان، شناخته شد. بخشی از سهام شرکت بربری در بازار بورس لندن مبادله می‌شود.

توماس بربری (Thomas Burberry) متولد ۲۷ آگوست ۱۸۳۵ در دهکده بروکهام گرین (Brockhamgreen) در نزدیکی شهر لندن بود. او بعد از گذراندن دوران نوجوانی در یک خیاطی کوچک در سال ۱۸۵۶ یک فروشگاه لباس در بیسینگ استاک/ همشایر باز کرد.

توماس در سال ۱۸۸۰ پارچه جدید و ضدآب گاباردین (Gabardine) را ابداع نمود. لوگو برند بربری در سال ۱۹۰۴ به ثبت رسید.

از ایده های محبوب برند بربری، طراحی کت‌های بارانی با نام Tielocken در سال ۱۹۱۲ بود. با آغاز جنگ توماس سفارش طراحی کتی مناسب برای میدان جنگ گرفت، که سرآغاز خلق ترنچ کت (Trench coat) شد.

توماس بربری در سال ۱۹۲۰ درگذشت. بعد از فوت او، فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال در سال ۱۹۵۵ نام تجاری بربری را خرید. ریکاردو تیشی اکنون مدیریت خلاقیت این برند را داراست.

امروزه این برند تبدیل به خانهٔ لوازم لوکس بین‌المللی گردیده است و در تمامی بازارهای جهانی حضور دارد. مدیر امور اجرایی این برند، کریستوفر بیلی (Christopher Bailey) می‌باشد و او این مقام را از سال ۲۰۰۹ دارا است.

همچنین  برند بربری پوشاک زنانه و مردانه، اکسسوری‌، کیف و کفش، پوشاک کودکان، لوازم خانگی، عطر و لوازم زیبایی تولید می‌کند.

این برند شهرت خود را بر پایهٔ تصویر “هویت بریتانیایی” بر پا کرد و دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان واقع می‌باشد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است. در سال ۲۰۱۳ برند بربری از سوی اینتربرند در رتبه ۷۷ از با ارزش ‌ترین نام ‌های تجاری جهان شناخته شد و بخشی از سهام شرکت بربری در بازار بورس لندن مبادله می‌شود.

طراحی‌های چهارخانه معروف این برند و شوالیه سوار بر اسب لوگوی آن همواره مورد توجه شیک ‌پوش‌ها واقع شده است. در سال ۱۹۱۱ Burberry لباس‌های اموندسن، نخستین شخصی را که به قطب جنوب رسید، طراحی کرد.

برند بربری چگونه شکل گرفت ؟ 

۲۷ آگوست ۱۸۳۵ توماس بربری با تولد خود  (Thomas Burberry) در دهکده بروکهام گرین در نزدیکی شهر لندن آینده ی عجیبی را در دنیای مد و پوشاک رقم زد . او نوجوانی اش را با کاردر یک پارچه فروشی سپری کرد و در سال ۱۸۵۶  ( در سن ۲۱ سالگی – آستانه ی جوانی ) در بیسینگ استاک(BasingStoke) ، یک فروشگاه کوچک لباس باز کرد،هرچند در ابتدا موفقیت چندانی نداشت ، اما دست از تلاش برنداشت . در  1870 او در مورد فروش لباس های مختلف تصمیمش را تغییر داد و روی فروش لباس‌های بیرون از منزل پوش متمرکز شد.

هرچند توماس یک انگلیسی زاده بود ولی به آب و هوای بارانی انگلیس عادت نداشت و مدام از استخوان درد که در فصول بارانی بسراغش می آمد نالان بود . او پس از مراجعه به دکتر برای دردهای روماتیسمی مفاصلش دانشت که با پوشیدن بارانی پلاستیکی میتواند تا حد زیادی این دردها را سامان بخشد . او به فکر اختراع یک پارچه ی جدید افتاد که از آن نوعی بارانی نخی درست کند که علاوه بر محافظت در برابر باران، مانع تنفس پوست بدن نیز نشود؛ بنابراین پارچه مقاوم و جدید «گاباردین» را در سال ۱۸۸۰ ابداع نمود و البته که با این کار به شهرت زیادی رسید.

چرا برند Burberry هرساله محصولات خود با ارزش تقریبی ۲۸ میلیون پوند را از بین می برد؟

برند بربری، هر ساله محصولات آرایشی و پوشاک خود را با ارزش تقریبی ۲۸ میلیون پوند می سوزاند و از بین می برد.بر اساس گزارش های سالیانه، این برند لوکس انگلیسی در سال گذشته، در حدود ۱۰٫۴ میلیون پوند از محصولات آرایشی و بهداشتی خود را سوزانده و از بین برده است.برند های معروف بسیار زیاد دیگری از جمله H&M و Nike، نیز وجود دارند که اقداماتی مشابه را برای از بین بردن مازاد تولیدات خود انجام می دهند و معتقد هستند که این کار به حفظ ارزش برند آن ها، قیمت تولیداتشان و همچنین جلوگیری از سو استفاده ی دلالان و افراد متقلب می تواند کمک کند.

برند Burberry اعلام کرده است که این محصولات در واقع آن بخش از تولید سالانه ی این برند هستند که به فروش نرسیده اند و برای آنکه قیمت و ارزش تولیدات این محصولات حفظ شود و همچنین راه برای ورود اجناس تقلبی با مارک Burberry به بازار بسته شود، سوزاندن این محصولات اقدامی لازم به شمار می رود. این برند همچنین درراستای دفاع از این حرکت خود عنوان کرده است که سوزاندن محصولات برای حفاظت از نام تجاری این برند ضروری است.

 منبع:

http://galleriamarket.ir/?page_id=9  



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان