ابزار رایگان وبلاگ

گونه های در حال انقراض
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 869گونه منقرض شدند ،17000گونه در معرض خطر انقراض هستند

طبق گزارشات اتحادیه بین المللی  حفاظت از طبیعت (IUCN)حدود 17000 گونه گیاه و حیوان در معرض خطر انقراض هستند ،و بیش از 800 گونه در طول 500 سال اخیر ناپدید شدند.این گروه هشدار داده اند که در آینده با نقصان تنوع گونه روبرو خواهیم بود .

گزارش این گروه نشان می دهد که 869 گونه منقرض شده اند که این تعداد تا 1159 گونه در حال افزایش است(احتمال از بین رفتن گونه های دیگر) و حداقل 16928 گونه در معرض خطر انقراض هستند.طبق این گزارش برخی گیاهان و حیوانات بسیار آسیب پذیرند .یک سوم از دوزیستان ،حدود یک چهارم پستانداران،27 درصد از سازه های مرجانی ،17 درصد از کوسه ها و ماهیهای  چهار گوش،29 درصد از درختان مخروطی و 52 درصد از سرخس ها در معرض خطر انقراض هستند.

mongabay



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان