ابزار رایگان وبلاگ

ساده ترین راه برای تهیه غذای سالم برای مدرسه کودکان
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

نوشیدنی های مفید برای کودکان0جندی شاپور البرز

-5 نوشیدنی سالم برای کودکان:

1-شیر: شیر حاوی پروتئین،پتاسیم،ویتامین dو کلسیم است و بسته به سن کودکان اغلب نیاز به 2 تا 3 وعده از آن می باشد.

2-نوشیدنی های ماستی و کفیر:نوشیدنی های ماستی (و کفیر) دارای مزایای زیادی هستند که برای افرادی که نمی توانند از ماست استفاده کنند مفید می باشد.این ماده غذایی حاوی پروتئین و کلسیم است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

3-آب:آب بهترین مایع برای جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر فعالیت کودکان و عرق کردن آنهاست.نوشیدنی های انرژی زا اصلا برای کودکان مناسب نیستند چرا که سرشار از کالری بوده و باعث چاقی می شوند همچنین برخی از این نوشیدنی ها حاوی کافئین و عصاره های گیاهی می باشند که برای کودکان مناسب نیستند.

4-آب میوه: از آبمیوه هایی استفاده کنید که صد در صد خالص بوده و حاوی شیرین کننده ها و نگهدارنده ها نباشند.باید بدانید که حتی آبمیوه های صد درصد طبیعی دارای کالری برگرفته از قند میوه هستند بنابر این متخصصان پیشنهاد می کنند برای کودکان زیر 6سال 150 تا 170 گرم(4تا6 اونس)و برای کودکان بالای  7سال 226 تا 340 گرم(8تا12 اونس)آب میوه استفاده شود.

5-نوشیدنی های غیر لبنی:شیر غیر لبنی یک گزینه خوش طعم برای کودکان است که دارای مزایای بسیاری است.یک وعده از شیر سویا حدود 8گرم پروتئین سویا دارد.اگر کودک شما شیر سویا دوست ندارد از گزینه های دیگر نظیر شیر بادام،شیر جو ،شیر برنج قهوه ای استفاده کنید.

Written By Gloria Tsang, RD on Aug 27, 2012

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان