ابزار رایگان وبلاگ

تاخیر در پدر شدن افزایش عمر نوه ها را بیمه می کند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

بر طبق این تحقیق مردانی که در هنگام بچه دار شدن دارای سن بیشتری می باشند دارای بچه و درنتیجه نوه های با طول تلومر بیشتر خواهند بود(تلومر:کلاهکی بر روی انتهای کروموزوم ها که آنها را از صدمات محافظت می نماید).

محققان عنوان کرده اند که افراد دارای تلومر بلندتر در طی یک پریود زمانی یکسان نسبت به افرادی با تلومر کوتاهتر عمر بیشتری می نمایند علاوه بر اینکه این موضوع از فرد در مقابل افزایش طول عمر محافظت می نماید.

در بیشتر سلول ها با بالا رفتن سن طول تلومر کاهش می یابد در حالیکه این موضوع در اسپرم ها صادق نبوده و با افزایش سن طول تلومر آن افزایش می یابد . محققان بر این عقیده اند که در صورت به تاخیر افتادن بچه دار شدن در پدران ممکن است این خصوصیت اسپرمهای دارای تلومر بلند تر به نسل بعدی منتقل گردد.

با این حال، محققان اشاره کرده اند که سن بالاتر  پدر ان نیز خطر اتی را برای کودکان ارمغان می آورد- مطالعات نشان داده اند که پدران مسن تر احتمال جهش های ژنتیکی که ریسک بیماری های سقط جنین و یا خاص را افزایش می دهد.مطالعات نیز نشان داده اند که فرزندان پدران مسن تر بیشتر احتمال دارد تا با شرایط عصبی خاص مانند اوتیسم مواجه شوند. در هر صورت مطالعات تکمیلی بر روی آن ادامه دارد.

Jun 11, 2012 | Rachael Rettner, MyHealthNews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان