ابزار رایگان وبلاگ

هنگامی که ورزش می‌تواند به قلب آسیب برساند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

توجه به علامت‌‌های بدن

سال ۲۰۰۹ رنه هرمس (Rene Herms)، دونده آلمانی در آپارتمان خود به طور ناگهانی جان باخت. پس از کالبدشکافی مشخص شد که این ورزشکار ۲۶ ساله به عفونت ماهیچه قلب مبتلا بوده و در روز مرگ خود نیز تمرین

فابین اشپینرات (Fabian Spinrath) دونده دوی ۸۰۰ متر با تشخیص به‌موقع عفونت ماهیچه قلب توسط پزشکان توانست این بیماری را بدون به جا ماندن عوارض قلبی، پشت سر گذارد

کرده است.

برای فابین اشپینرات (Fabian Spinrath) نیز می‌توانست دقیقا همین حادثه رخ دهد. این دونده دوی ۸۰۰ متر یک بار پس از تمرین دوی استقامتی به شدت احساس خستگی کرده بود. او می‌گوید: «معمولا پس از این تمرین به ۱۰ دقیقه استراحت احتیاج داشتم، اما اینبار ۵ ساعت خوابیدم.»

دکتر فابین ابتدا احتمال می‌داد که او مبتلا به عفونت باکتریائی شده و برای او آنتی‌بیوتیک تجویز کرد. اما علا ئم بیماری حتی پس از گذشت یک ماه و نیم نیز برطرف نشده بودند. سرانجام معاینه‌ی جدیدی نشان داد که او مبتلا به عفونت ماهیچه قلب است. تشخیص پزشکان چالش بزرگی در زندگی حرفه‌ای دونده ۱۸ ساله بود. او به مدت ۶ ماه بایستی از هر گونه فشار جسمی پرهیز می‌کرد. فابین در این دوره حتی دیگر از پله بالا و پائین نمی‌رفت، در عوض از آسانسور استفاده می‌کرد.

تازه پس از ۶ ماه فابین به تدریج شروع به تمرین کرد. هیلده‌برانتس، دکتر معالج او می‌گوید: «ما می‌خواستیم که هیچگونه عارضه‌ای از این بیماری بر جا نماند. اگر زودتر شروع به تمرین می‌کرد، امکان داشت که کارکرد قلبش برای همیشه دچار اختلال شود.»

عفونت ماهیچه قلب در هر فرد می‌تواند به شکل مختلفی بروز کند، به همین دلیل راه‌های معالجه آن نیز از فرد به فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما نکته‌ای که در هر حال بایستی رعایت شود، این است که بیماران حداقل باید نیم سال از هر گونه فشار جسمی دوری کنند.

منبع: دویچه وله


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان