ابزار رایگان وبلاگ

ورزش در دوران بارداری
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 دوران بارداری و نکات مهم ورزشی:

 

در طول تمرین ، خیلی به خودتان فشار نیاورید . درست است که شما خواهان هیکلی خوش فرم هستید ، اما حالا زمان مناسبی برای ورزش بیش از حد و چالش های فیزیکی سخت، نیست. بیاد داشته باشید که بدن شما ، بار اضافی کودک  را نیز تحمل می کند ، در این شرایط ، ضربان قلب بیشتر از حد معمول است.

اندازه نگه دار، که اندازه نکوست! اگر نفس تان بند آمده ، بیش از حد حرکت کرده اید. اگر بدن به شما می گوید که این ورزش ، برای شما سخت است، کمی استراحت کنید و سپس با شدت کمتری آنرا پی بگیرید.

برای ایمنی رشد کودک حرارت بدن شما نباید از 39 درجه بیشتر شود . پس از ورزش ، در هوای خیلی گرم اجتناب کنید.

حفظ تعادل : به یاد داشته باشید که با بدن قبل از بارداری، تمرین نمی کنید ، برخی چیز ها تغییر کرده و این ممکن است ورزش را کمی سخت تر کند. بی تردید مرکز تعادل بدن شما تغییر کرده ، مراقب باشید زیرا تمام وزن اضافی شما در محور جدیدی قرار گرفته، و همین سبب بهم خوردن تعادل شده و احتمال سقوط را بالا می برد .

مراقب آب بدن خود باشید، همواره احتیاط کنید که آب مورد نیاز خود را ، در هنگام ورزش، می نوشید.

چکاپ توسط پزشک را فراموش نکنید:از اینکه چه ورزش هایی مناسب اند و برای دوران بارداری توصیه شده اند، اطلاع پیدا کنید. در کل ورزش های ایروبیک(هوازی) ، برای دوران بارداری کاملا مفید اند.از ورزش هایی که امکان زمین خوردن ،در آنها است، دوری کنید.

مراقب گردش خون خود باشید:به گفته ی دکتر گلتین بهترین ورزش ها، آنهایی هستند که عضلات را تقویت و جریان خون را بهبود می بخشند. ایروبیک، استفاده از حلقه های هولاهوپ، پیاده روی،استفاده از تردمیل و وزنه زدن ، در صورتی که وزنه سبک باشد و فشار زیادی به بدن تحمیل نکند، از جمله بهترین ورزش ها برای دوران بارداری هستند.  در سه ماهه ی دوم و سوم از ورزش هایی که لازمه ی آن دمر خوابیدن است ، اجتناب کنید.

به ندای بدن خود گوش کنید:چون موعد مقرر نزدیک است.(شما در انتظار تولد فرزندتان هستید). در طول 40 هفته ای که باردارید ورزش شما باید ساده و مناسب همان دوره ی بارداری باشد. در سه ماهه ی آخر ،شکم شما بزرگتر شده و کارکردن سخت تر و ورزش هم، ممکن است دشوار تر شود.این کاملا طبیعی است. در این مرحله فعالیت های ساده نیز، چالش برانگیز خواهد بود.کافی است به ندای بدن، گوش کنید.به خود فشار نیاورید. زیرا زمان زایمان، نزدیک است.

پایین ترین سطح در دوران بارداری : سالم ترین ورزش ، همان است که پزشک شما می گوید .معاینات مرتب توسط پزشک، شما را مطمئن می سازد که ورزش به شما آسیب نمی زند و یا ورزش خاصی را که توصیه می کند، دنبال کنید.

اگر فشار خون بالایی دارید و در انقباض های اولیه، خونی از مهبل خارج شود . باید ورزش را متوقف کنید و حتما به پزشک مراجعه نمائید. چنانچه پزشک به شما اجازه ی فعالیت داد، درمی یابید که ورزش در دوران بارداری نه تنها به شما حس خوبی می دهد، بلکه دوست دارید آنرا ادامه دهید و از دوران بارداری سالم و مناسب خود لذت ببرید.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، مژان داداش زاده
منبع: webmd.com


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان