ابزار رایگان وبلاگ

میکروب های قطب جنوب در زیر دریاچه یخ مقاوم و پایدار ند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 یخ هسته حفاری در دریاچه ویدا، قطب جنوب

زیست شناسان در یک گزارش جدید اعلام کرده اند که میکروب های موجود در دریاچه ویدا(Vida) در قطب جنوب بدون نیاز به نور خورشید مقاوم و پایدارند و این می تواند مدلی برای زندگی در جهان های یخ زده در سایر مکانها باشد.

دریاچه ویدا

دانشمندان عقیده دارند که در این فضای منجمد و بدون نورخورشید در قطب جنوب ، میکروبها به خوبی با محیط دریاچه سازگار شده و به رشدخود برای  حداقل 2800سال ادامه داده اند.این دریاچه در شرق قطب جنوب با بیش از 50 پا یخ پوشیده شده است.زیست شناسان به رهبری موری آلیسون از موسسه Desert Researchبین سالهای 2005 تا2010نمونه گیری های انجام دادند که مشخص کرد میکروب های آبزی در این منطقه پایدارند نتایج ای گزارش در مجوعه مقالات آکادمی ملی علوم ثبت گردیده است.Nathaniel Ostromاز دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید : این محیط سخت و طاقت فرساترین حالت محیط زیست در زمین است ،ضخیم ترین یخ دریاچه در این سیاره ،سرد ترین و پایدارترین انجماد محیط زیست برروی زمین  .میکروبها با وجود دمای 8 درجه فارنهایتی (13-ساتی گراد)آبی با شوری 20 درصد و غلظت بالای آمونیاک و گوگرد به خوبی سازگار شده اند و به احتمال زیاد طی واکنش هایی با هیدروژن آب به زندگی خود ادامه می دهند.وجود زندگی در این دریاچه با این مشکلات دانشمندان را برای یافتن حیات در دنیاهای یخ زده فراسوی سیاره ما امیدوار ساخته است.این گزینه های بالقوه برای یافتن حیات در جهان های یخ زده می توانند ماه مشتری ،اروپا و یا برای زحل ماه Enceladusباشند.


 

جندی شاپور البرز آذر 91
منبع :USA TODAY

 

  



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان