ابزار رایگان وبلاگ

کاتالوگ جدید سیارات با معرفی هفت نامزد جدید قابل سکونت
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

 

4-875.jpg

محققان دانشگاه پورتوریکو از یک کاتالوگ جدید خبر دادند که قرار است تمام سیارات شناخته شده در کهکشان با احتمال برخورداری از حیات را که در حال حاضر هفت مورد بوده و انتظار می‌رود افزایش یابند، فهرست کند.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فهرست‌بندی آنلاین موسوم به «کاتالوگ سیارات فراخورشیدی قابل سکونت» این هفته اولین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.هنگامی که این لیست در سال گذشته برای اولین بار منتشر شد، تنها دو سیاره با احتمال برخورداری از حیات در آن وجود داشت اما تا پایان سال پنج سیاره جدید به این فهرست اضافه شد که ورای انتظار محققان بود.به گفته محققان، خبرهای زیادی در مورد کشف سیارات قابل سکونت منتشر شده که برای افراد عادی گیج‌کننده است از این رو داشتن یک کاتالوگ از سیارات موجود در حال حاضر بسیار سودمند خواهد بود.در حال حاضر 27 سیاره کاندیدای دیگر در صف انتظار برای ورود به بخش قابل سکونت این لیست قرار دارند. در همین حین، ابزار هارپس(جستجوگر بسیار دقیق سرعت شعاعی سیاره) در شیلی و تلسکوپ فضایی کپلر هر ماه در حال کشف سیارات فراخورشیدی جدید هستند.این محققان اصولا احتمال برخورداری یک سیاره از امکان حیات را با استفاده از سه معیار ارزیابی می‌کنند: تنوع انرژی دریافتی ستاره از ستاره میزبان، جرم سیاره و اندازه آن. به شکل ساده‌تر اینکه سیارات غول‌پیکر گازی در اطراف ستاره‌های متغیر از احتمال کمتری در میزبانی حیات نسبت به سیارات سنگی کوچکتر در اطراف ستارگان ثابت برخورداند.

 

 

البته این داده‌ها اکنون بسیار ابتدایی هستند. تاکنون تمام دانش بشری نسبت به سیارات فراخورشیدی از ارزیابی‌های فیزیکی ساده بدست آمده و هنوز آگاهی کمی در مورد داده‌های شیمیایی و زیستی آنها در دست است.

 

 

همچنین در برخی موارد ممکن است که سیاره‌ای شناسایی شده اما توسط مشاهدات دیگر قابل تائید نباشد. یک مثال برای این مورد سیاره گلیزه 581g بود که توسط یک تیم از ستاره‌شناسان کشف شد اما با ابزار دیگر توسط تیمهای دیگر قابل شناسایی نبود.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان