ابزار رایگان وبلاگ

هنر در فناوری نانو
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 امروزه فناوری نانو مد شده است. دانشمندان روسیه در دانشگاه خاور دور حتی هنر را در سطح نانو رواج داده اند. در آزمایشگاه تکنولوژی ساخت ورق نازک ساخت پرتره نانویی را یاد گرفتند.بوم نقاشی برای نقاشان – نانو ، ورق پلیمری بر اساس سیلیکون است. نقاشان با پرتوی الکترونی به قطر دو نانومتر نقاشی می کنند. بدیگر سخن آنها می توانند روی یک موی انسان، 50 پرتره را رسم کنند.الکساندر سامارداک، دانشیار کرسی سیستم کامپیوتری در اینباره گفت: فیزیکدانان زیادی بطور همزمان، شاعر هم هستند. ما هم تصمیم گرفتیم در سطح فناوری نانو به هنر بپردازیم و آثار معروف نقاشی و یا تصاویر شخصیتهای معروف را به جهان نانویی منتقل کنیم».در کلکسیون نقاشان نانو خاور دور ،تابلوی « ژوکوند» لئوناردو داوینچی به شکل میکروسکوپی آن وجود دارد. پرتره، کپی دقیق این اثر مشهور در جهان است که 500 سال از سنش می گذرد. این کپی حتی چین های لباس مونا لیزا را تکرار می کند. اندازه این شاهکار هنری، چهار در چهار میکرو متر است.

нанотехнология лаборатория наука медицина биология

Photo: Ria Novosti

علاوه بر هنر نقاشی، در آزمایشگاه تکنولوژی ساخت ورق های نازک، تحقیقاتی در رشته علوم بنیادی و کاربردی به انجام می رسد. به عنوان مثال، فناوری معاصر کامپیوتری تا حد زیادی به برکت فناوری نانو توسعه می یابد. با کمک پرتو الکترونی نانولیتوگرافی سه بعدی دانشمندان ایجاد ساختار سازه های معماری به شکل سه بعدی را یاد گرفتند. به عنوان مثال، میکرو چیپ ها برای دستگاه های محاسبات سنسورهای گازها و آلودگی هوا و سیستم های میکرو مکانیکی برای دستگاه های مینیاتوری .آلکسی اوگنییف رئیس آزمایشگاه فناوری ورق های نازک در اینباره گفت: از ساختارهای نانویی مغناطیسی می توان به عنوان نوع جدید حافظه استفاده کرد - برای ضبط اطلاعات. در این جا می توان از ویژگی فلش - حافظه - مستقل از انرژی و حافظه کامپیوتری - سریع العمل بهره گرفت.یکی دیگر از عرصه های استفاده از علم نانو را رشته پزشکی تشکیل می دهد . مارگاریتا آنیسیمووا، دانشجوی سال پنجم دانشگاه خاور دور در اینباره گفت: ما در حال حاضر روش های جدید نانویی را در طرح های پزشکی آزمایش می کنیم. سی. دی های میکروسکوپی مغناطیسی را می سازیم که از آنها می توان در مبارزه با سلولهای سرطانی در بدن انسان استفاده کرد.محلولی حاوی ذرات مغناطیسی نانو وارد بدن انسان می شود. این ذرات به سلول ها می چسبند. سپس با کمک میدان مغناطیسی خارجی با قدرت کم، فرکانس ذرات نانویی بر غشاء سلول سرطانی تأثیر می گذارد. غشاء سلول سرطانی نازک تر از سلول های سالم است . آنها می شکنند. سلولهای دیگر، سالم باقی می مانند.

خبرگزاری روسیه

 

 

 

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان