ابزار رایگان وبلاگ

توصيه‌هاي آسان و ارزان براي به تعويق انداختن پيري پوست
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 5. استحمام کوتاه
يکي از دشمنان پوست استحمام طولاني با آب داغ است که رطوبت پوست را از بين مي‌برد بنابراين سعي کنيد استحمام شما بيش از 10 دقيقه طول نکشد و از آب نيم‌گرم يا حتي کمي سرد استفاده کنيد تا پوستتان شاداب شود.
6. آلوئه‌ورا
در سال‌هاي اخير وجود اين گياه در عطاري‌ها و اضافه شدن آن به مواد آرايشي و بهداشتي، نظر متخصصان پوست را هم به خود جلب کرده است. اگر هر روز کمي از ژل اين گياه را به پوستتان بزنيد، ماده‌ اسيدي موجود در آن سلول‌هاي مرده پوستتان را از بين مي‌برد و به روند بهبود و درخشان شدن آن کمک خواهد کرد.
7. رعايت بهداشت
دست‌هاي شما مي‌تواند آلودگي‌ها را به پوست صورتتان انتقال دهد و باعث بروز بيماري‌هاي پوستي شود. پس يکي از مراقبت‌هاي پوستي دوري دست از صورت است.
8. سير
در سال 1996 يک مطالعه تحقيقاتي به وسيله دانمارکي‌ها انجام شد. آنها سلول‌هاي پوست را در دو ظرف که يکي از آنها آغشته به سير بود، کشت دادند. نتايج نشان داد طول عمر سلول‌هايي که به سير آغشته شده بودند، 7برابر بود. پس سير را در برنامه‌ غذايي‌تان بگنجانيد.
9. ويتامين‌ها
خيلي از مواد‌غذايي به بهبود پوست، درخشان‌شدن و درواقع سلامت آن کمک مي‌کنند. بين ويتامين‌ها، ويتامين‌هاي A ،B و C براي پوست مفيدترند و خاصيت کشساني در آن ايجاد مي‌کنند. مي‌توانيد اين ويتامين‌ها را با مصرف خوراکي‌هاي حاوي آنها و بعد از آن قرص‌هاي ويتامين به بدنتان برسانيد.
10. لوازم آرايش آنتي‌‌باکتريال
وقتي لوازم بهداشتي انتخاب مي‌کنيد، امکان اينکه به مواد تشکيل‌دهنده آنها نگاهي بيندازيد خيلي زياد است اما نوبت به لوازم آرايشي که مي‌رسد، معمولا اين کار را فراموش مي‌کنيد و فقط به فکر زيبايي رنگ آنها و... هستيد اما اگر پوست حساسي داريد، لوازم آرايشي استفاده کنيد که آنتي‌باکتريال باشند تا حساسيت پوستتان بيشتر نشود.

منبع: صدف نیوز


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان